חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפלקסולוגיה כף הרגל

רפלקסולוגיה מבוססת על ההשקפה האומרת שנקודות רפלקס שונות בכף הרגל משקפות ומשפיעות על חלקים ואיברים שונים בגוף ומושפעות מהם .הכרת האזורים האלה מאפשר למטפל/ת לזהות אזורים חלשים ולטפל בהם .

התאוריה והשיטה פותחו בתחילת המאה על ידי ויליאם פיצ'גראלד ושוכללה על ידי מטפל אמריקאי בשם יוניס אינגהם שהסתמך על מסורות מצרים העתיקה.

דוקטור פיצג'רלד היה רופא אף אוזן גרון שהשתמש בלחיצות בגוף כדי להפחית את השימוש בקוקאין כמשכך כאבים אחרי ניתוחים. הוא חילק את הגוף לעשרה אזורי אנכים שווים, שהסתיים באצבעות הידיים והרגליים.הוא הגיע למסקנה כי לחץ על חלק אחד של אזור יכול להשפיע על מערכת בגופו של האדם,הוא האמיןכי יש "אנרגיה חיונית", כלומר במחזור בין איברים של גוף האדם, החודרת לתוך כל תא חי כאשר האנרגיה הזו חסומה אזור החסימה יושפע כאשר הרפלקסולוג ילחץ על אזור או אזורי רפלקס מתאימים האדם יחווה כאב.

כאב זה נובע מהיווצרות גבישים באזורי הרפלקס, מבנים גבישיים אלה ניתן לפרק ולאזן את הבעיה והמטופל יחוש הקלה. פעולת הרפלקס נמצאת על כפות הרגליים ,הידיים והאוזניים אשר מתאימות לחלקים שונים של הגוף רפלקסולוגיה היא פרקטיקה נפוצה באסיה שבה רפלקסולוגיה ברגל (הידוע כעיסוי כף רגל) מאוד פופולארית . כיום ישנה מודעות רבה לטיפולי רפלקסולוגיה ולהשפעות בלחיצת נקודות רפלקס לחיים בריאים ולטיפולים במחלות והחלמה מהם .

מחקר שנערך בארה"ב בשנת 1991 באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ציין כי נשים שקיבלו רפלקסולוגיה שבועית לטיפול בתסמונת קדם וסתית , דווח על הצלחה ב62% מהמקרים .

ניסויים בבריטניה (בשלהי שנות ה -90) מראים כי רפלקסולוגיה מאיצה את תהליך ההחלמה שלאחר הניתוח עבור מקרים של ניתוח להחלפת פרק הירך.

בינואר 2004 רופאים בבריטניה יעצו להציע רפלקסולוגיה כאופציה לטיפול בטרשת נפוצה.

מטופלים רבים אינם יודעים את יתרונות הרבים של רפלקסולוגיה –טיפול רפלקסולוגי אינו חייב להעשות רק כאשר יש חוסר איזון,מחלה ,או בעיה גופנית באזור מסוים.חשיבות הרפלקסולוגיה היא במניעת מחלות עתידיות ושמירה על תהליך חיים בריא ותקין.

רפלקסולוגיה מקלה באופן מיידי על אי הנוחות של חולים ומטפלתבמחלות הבאות : מגרנות,כאבי ראש,תסמונת קדם וסתית ,כאבי מחזור,בעיות עיכול,עצירות,גודש בסינוסים, טרשת ,רגל סוכרתית, טיפולי רפלקסולוגיה על בסיס קבוע יחזקו את הגוף כולו ויחסנו אותו מבעיות שינה,דיכאון,ויתרמו לחיזוק מערכת החיסון .

רפלקסולוגיה תומכתבכל מערכות הגוף, ולכן משפרת את העיכול, הרבייה, הנשימה ,הלימפה, המערכת החיסונית ומערכת האנדוקרינית.היא עוזרת לגוף לתפקד ברמה אופטימאלית, ומסייעת במניעת מחלות.

רפלקסולוגיה תומכת ביכולת של הגוף לתקן ולרפא את עצמו. זוהי צורה עדינה, לא פולשנית של ריפוי שפועלת כדי להביא את האיזון לגוף .

רפלקסולוגיה מגבירה את זרימת דם דרך האיברים, זרימת דם מספקת תזונה נכונה ואיזון סוכרים וחמצן לגוף, דבר זה מקל מהלחץ על הלב ומספק אנרגיה לגוף. מערכת הלימפה מנקה את הגוף מהצטברות רעלים .ומסייעת לפעולה תקינה של כל מערכות הגוף.

רפלקסולוגיה היא טיפול הוליסטי לא פולשני,המטופל שוכב בזמן הטיפול,נרגע ולעיתים אף נרדם תוך כדי כך. תחילה מבוצע איזון גופני כללי באמצעות כף הרגל, ובהמשך ניתן דגש לאזורים בכף הרגל שמייצגים את האיברים שבהם התגלו הבעיות שבגללן ביקש המטופל עזרה. כמו בכל מסגרת טיפולית, ניתן במפגשים החוזרים לדייק יותר ויותר ולהעמיק את האפקט הרצוי. טכניקות עיסוי מגוונות – החל מעיסוי עדין וכלה בלחיצות אינטנסיביות. הכל לפי הצורך.

באמצעות רפלקסולוגיה ניתן לטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות ושל מצבים נפשיים כגון :

· עייפות, חוסר אנרגיה, תשישות

· מתח ולחץ- שרירים תפוסים, חוסר שינה, קוצר נשימה, פעימות לב מואצות, כאבי ראש, ירידת ריכוז.

· כאב – במיוחד כזה שלא נובע מפציעה או מדלקת: מיגרנה, כאבי שרירים ופרקים וכדומה.

· תסמונות שקשורות למערכת העיכול שהוגדרו כמעי רגיז: כאבי בטן, שלשולים, עצירות, צרבות, גזים ועיכול לא תקין.

· הפרעות שקשורות לפעילות הורמונלית, כולל אי סדירות וכאבים שקשורים למחזור החודשי או בעיות בבלוטת התריס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר חוכיימה עיסוי רפואי וטיפול בכאב

שיקום  אורטפדי,עיסוי רפואי,עיסוי רקמות עמוק

https://www.nir-massage.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213865 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201533 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204658 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה27/10/111915 צפיות
אילו מקרים חל איסור לעשות מסאז? מה חשיבותו של מסאז?באיזה שמנים משתמשים במסאז?איזה שמן מתאים לאיזה סגנון מסאז ?איזה ויטמינים יש בשמנים ? איזה מטרה הוא בא לשרת? איך בוחרים מטפל/מעסה?מה צריך לשאול את המטפל/מעסה בשיחה הראשונה ?מתי מומלץ לקבל מסאז? באיזו תדירות ?נדון בשאלה החשובה למטופל/ת מה כדאי לבחור מטפלת או מטפל? נדון בשמירה על צניעות המטופל מסאז ?ועל האתיקה המקצועית של המטפל, ועוד. לפניכם מדריך למסאז רפואי

מאת: ניר חוכיימהספא05/08/111792 צפיות
עיסויים עד הבית נחשבים כיום לפופלארים ביותר שכן הם מביאים את הספא עד הבית . מעבר לכך הנוחיות שבה אתה נמצא בביתך המעסה יותר לך את תחושת הספא במקום הטבעי שלך אווירת הנרות הקסומה,מוזיקת היוגה המצלצלת באוזנך,עיסוי מלטף בשמנים חמים שנוטפים ונוזלים לאורך הגוף, הרוגע והפינוק לו חיכית הגיע ועוד בבית שלך מה עוד יכולת לבקש.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223109 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213615 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201779 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica