חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יבוא אישי רכב -איך עושים את זה ולמי זה שווה

מאת: גיא אלוןתחבורה ורכב - כללי13/03/20103069 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני מספר שבועות, בפברואר 2010, החליטה הממשלה לפתוח יותר את התחרות בשוק הרכב. זאת באמצעות רפורמה שבוצעה ביבוא מקביל. הרפורמה קבעה שכיום יכול יבואן לייבא רכב גם אם איננו היבואן הרשמי שלו. במילים אחרות, יבואנים יוכלו לייבא מספר סוגי רכב.

הרפורמה החדשה אמורה לשנות מאוד את תחום הרכב. אם עד כה כל יבואן היה בלעדי ובכך למעשה היתה לו זכות יחידים על סוג הרכב אותו ייבא, אזי שכעת הוא ייאלץ להתחרות עם יבואני רכב שונים. הרפורמה אמורה להקל על הצרכנים ברכישת רכב וגם להפחית את מה שנקרא יבוא אישי רכב.

מעטים התחומים בהם מתרחש יבוא אישי כמו בתחום הרכב. הדבר נובע מהעובדה שרוב המוצרים האחרים מגיעים לישראל בצורה כזו או אחרת, בזמן כזה או אחר. גם אם לעיתים לוקח זמן עד שמוצר מגיע בסופו של דבר הוא מגיע. כלי רכב רבים לעומת זאת לא מגיעים לכבישי ישראל מהסיבה הפשוטה, הם יקרים מדי ואין להם שוק גדול. לכן חברות רבות בוחרות לא לייצא לישראל רכבים שלהן. כך למשל לא נמצא כאן קדילק, לימוזינה האמר, או רולס רויס. אלא אם יהיה מי שיבצע יבוא אישי שלהם.

כיצד ניתן לייבא רכב באמצעות יבוא אישי?

כל רכב חייב באישור משרד התחבורה. אסור לייבא רכבים שהמשרד אסר לייבא. את הרשימה המלאה שמותרת או אסורה ניתן למצוא ברשומות משרד התחבורה. דגם הרכב חייב להיות חדש, עד שנתיים על הכביש. היבואן חייב להחזיק כמובן ברישיון ישראלי ואין הוא יכול לייבא יותר משני כלי רכב במשך שנה.

אחת הבעיות של יבוא אישי רכב, הוא הערכת הרכב על ידי מס הכנסה. אפשר לומר שאחרי רכישת הרכב והובלתו ארצה בהובלה ימית, זו ההוצאה השלישית הגדולה ביותר, תשלום מס הכנסה. התשלום מתבסס על הערכת מחיר הרכב ועלות היבוא. המסים המשולמים הם מס קנייה, מכס ומע"מ. במקרים מסוימים חלה הוזלה במסים, דוגמאת כלי רכב שעומדים בתקנים ירוקים שאינם פוגעים בסביבה.

אנשים רבים בוחרים לייבא רכב כאשר ברור להם שאף יבואנית רכב לא תייבא אותו ארצה. יש לומר שלעיתים לא קיים הפרש כה גדול בין יבוא רכב אישי לרכישת רכב בישראל, זאת עקב חוסר התחרות בשוק זה. עם זאת, כאשר השוק ייפתח לתחרות כמו שאנו מצפים שיקרה בחודשים הקרובים וכן העובדה שבישראל ניתן לרכוש רכב בהסדרי תשלומים נוחים, אזי שביצוע יבוא אישי רכב הופך פחות כדאי מבחינה כלכלית.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102394 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012419 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213558 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204150 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205069 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181520 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica