חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גברים הבוהים בלילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית

מאת: דורית קידרפסיכולוגיה21/03/20101800 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קבוצת החכמים המבצבצת מבין דפי הטקסטים התלמודיים, מתגלה כמעין כת גברית סגורה, שברית סודית ליכדה את חבריה בנאמנות טוטאלית. מהות האחווה החשאית של חבורה זו, התבססה על לימודי התורה והמסירות לתורה.

התורה היתה הדבק שגיבש חבורת גברים זו, והתורה שימשה כמגדיר הזהות בעולמם. סטטוס רם ניתן למי שיכול היה להרחיק מחייו כל פן אישי, ולקבל על עצמו את המחויבות התובענית של עול התורה. למעשה הגברים בכלל ורבנים ותלמידי חכמים בפרט הרגישו כי הם בניו של האל, וכך הם שווקו את עצמם לחברה במילניום הראשון.

הספר לילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית, מסביר את הקשר שנוצר בין הגברים והתגלם בברית טוטאלית. החברים בברית זו, לא יכלו לפרוש אף לרגע קט ממחויבותם. כאשר חבורה זו פסעה אל מחוץ לכותלי בית המדרש, וסרה לענייניה הפרטיים, המשיכו הרבנים ותלמידי החכמים לנהוג כבני תורה, באופן שאותה אחווה אזוטרית, ליוותה את עולמם הפנימי בכל אשר פנו. כמובן שהיו מכשולים שלהם לא יכלה הכת. לילית השדה הפתיינית איימה על כבודם של רבנים ותלמידי חכמים.

הרבנים היו קברניטי החברה, ובנוסף הם נתפסו כבעלי כוחות מאגיים יוצאי דופן. יחס החכמים למאגיה שהוגדרה בין הממסד לבין עצמו כ - "נס", היה אמביוולנטי. הם חששו מפני המאגיה ובו זמנית קדשו אותה. הם היו מודעים לטשטוש הגבולות שבין הנס לבין הכישוף. לעצמם הם נכסו את המושג מעשי ניסים. אנשים אחרים שפעלו באותה צורה כונו כופרים והנשים כונו נשים כשפניות.

הריטואל המאגי היה חלק אינטגרלי מן החיים ויתכן שלעיתים שימש כתחליף לטקסים הקנוניים, אשר הוסבו על ידי הרבנים והפכו לכלי שנועד לשפר את חיי היום יום. יחד עם זאת, הרבנים המשיכו להביע את התנגדותם העזה לקיום הכשפים בטענה שאלו מעשי עוונות. הם הטילו סנקציות קשות על כשפנים ומג'יקונים פרילנסרים, שפעלו מחוץ למיליֶה שלהם.

הרבנים הצליחו בדרך כלל להשליט סדר חברתי. יחד עם זאת, אלמנטים אחדים לא היו ברי שליטה. בניגוד לנשים אותם הדירו מן החברה והכניסו לבית פנימה, השדה הנשית והאנרכיסטית לילית, מָשלה בגברים ביד רמה. הספר לילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית, מצייר את השדה הפתיינית שלא נתנה לגברים בכלל, ולרבנים ותלמידי חכמים מנוחה.

הגברים, היו חייבים לבהות בעיזים, ויותר מכך, הם נאלצו לבהות בשדה לילית. החשש מן השדה האאנרכיסטית אינו זהה לפחדים שאוחזים בגברים מפני נשים, אלא הם סוג של פוביה, בלהות וסיוטים ממהות שאין אפשרות לשלוט בה או להדירה. אין לרבנים אלא לנקוט אמצעי זהירות כדי לא להיקלע למצבים בהם ידה של לילית השדה הזנותית היא  על העליונה.

השדה לילית הפכה לאיום ישיר על הגבר בכלל, ועל התעוררותו של יצר הרע בפרט. בנוסף לכך, התנהלותה של לילית אינה מוגבלת בזמן או במרחב. היא פועלת ביום אך היא גם אקטיבית בלילה. בחלומות או בהקיץ אין הגבר הישן או השקוע בהרהורים, יכול להתגונן בפני איומיה. היא פעילה במקומות ישוב, ברשות רבים ובספֵירות הפרטיות.

הספר לילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית מסביר לכל גבר וגבר מי זו השדה הלילית ואיך אפשר, אם לא להתגבר, לפחות להבין את מהותה המורבידית, המקסימה והפתיינית.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורית קידר בעלת תואר שני במדעי הדתות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורית קידר

מאת: דורית קידרבריאות17/09/101513 צפיות
הזהרו! אם אתם חייבים להגיע למיון המנעו ממיון איכילוב. בית החולים השקיע אמנם זה עלה מיליון דולר אולם הם השקיעו באבנים וברזל במקום בבני אדם. כתוצאה הצוות הרפואי "דופק כרטיס" ולצערי דופק גם את החולים. הזהרו בעיקר מהאחות המזוכיסטית ויקי. היא מעדיפה להתעסק בעניניה הפרטיים, להזיז מכוניות לפה ולשם והעיקר, להתעלם מהחולים. ראו הוזהרתם!

מאת: דורית קידררוחניות - כללי31/07/101410 צפיות
שדה ההורגת תינוקות הייתה קיימת ברוב החברות בעת העתיקה. בימי הביניים, במאה ה - 8 , דמונית כלילית, הפכה פופולרית ביותר וישוע בן סירא חיבר ספר פתגמים שנראה שמטרתו היתה להסביר את השימוש בקמיע נגד לילית שהיה קיים זה עידן ועידנים.

מאת: דורית קידררוחניות - כללי18/07/101579 צפיות
"סלט" בלתי מובן של הברות וצלילים הנשמעים כאילו היו שירת דולפינים ניתן למצוא כחלק מנוסחת הקמיע. במבט מרפרף קשה לדעת אם הכל ג'יבריש ו/או נכתב בארמית. כך או כך אעשה ניסיון להכניס מעט סדר והגיון. ואם יש לכם רעיונות נוספים - אשמח לשמוע.

מאת: דורית קידרמאגיה12/07/108964 צפיות
למי אין קמיע? למי אין התנהגויות חוזרות על עצמן שמשמשות כהגנה? מי אינו משתמש ב"טפו...טפו...טפו", מציג כף יד מתוחה כחמסה ו/או נוקש על עץ? WELL???? מתי זה החל ומדוע זה עדיין כאן?

מאת: דורית קידרספרות25/04/101698 צפיות
מה היה אומר פוקו על הספר לילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית"? דורית קידר מראינת את מישל פוקו על השדה הפתיינית לילית ועל החברה המאגית של המילניום הראשון.

מאת: דורית קידרכישוף24/03/109693 צפיות
בני העת העתיקה השתמשו בטכניקות של כישוף כדי למנוע משדים רוחות ולילית להפריע להם בחייהם. לילית – שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית, הופיעה על גבי קמיעות בצורת מדליונים וגם בתחתית קמיעות בצורת קערות השבעה.

מאת: דורית קידרמעמד האישה23/03/101426 צפיות
כל אישה מתגייסת אל המטבח עם כניסתו של חג האביב. כך היה לפני 3000 שנה וכך עתה - אין חדש! בספר "לילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית" ניתן למצוא תיאור של המגדר הנשי של העת העתיקה. אמנם המקצועות הפופולריים שונים... אבל הסטטוס - לא!

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196323 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196321 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196177 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196303 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196393 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196585 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196257 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica