חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להתגבר על פחד קהל - אומנות הנאום והשכנוע

מאת: גיא יריבקורסים וסדנאות03/03/20093258 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצלחה בנאום ובעמידה מול קהל אינה דבר שקורה מעצמו - היא תוצאה של מיומנויות רבות ונפרדות המופעלות בו זמנית.  אלו מיומנויות שונות מאד מאלו שנחוצות לדיבור רגיל

מהות הבדל בדו סיטריות של דיאלוג ושיחה לעומת החד-סיטריות של נאום: בדו-שיח אנחנו מקבלים משוב ונותנים משוב כדי שבני-השיח ואנחנו נבין זה את זה וננווט את השיחה. משוב יכול להיות מילולי - "נכון מאד" או "אני דווקא לא מסכים" או "למה בדיוק התכוונת?". אבל גם משוב לא-מילולי קורה כל הזמן - גילגול עיניים, 'ניקור' או דווקא הנהון מתלהב

הפידבק נותן לנו תחושה על התקדמות השיחה, ומאפשר לנווט נכון. התהליך כל כך טבעי ואוטומטי שלא חושבים עליו  עד שעומדים על במה.

מול קהל, אנחנו משתדלים להעריך מה הקהל חש, ומנסים ליצור קשר עין עם אנשים בקהל, אבל זה קשה כי הם רבים.
אי אפשר באמת ליצור קשר-עין אישי עם יותר מקומץ אנשים. ולכן, כאשר אנחנו מסתכלים על קהל של עשרה, מאה או אלף אנשים, מתברר שכל אחד מהם משדר משהו אחר - אחד מסתכל בחיוך, אחר בזלזול, שלישי בכלל בודק את השעה והרביעי מפטפט עם החמישי. במצב כזה הדבר הנכון לעשות הוא פשוט לבקש את תשומת ליבו של הקהל ולהתחיל, אבל אצל הרבה אנשים התוצאה עוד לפני כן היא חרדה שנובעת מחוסר שליטה שנובעת מדיס-אוריינטציה, שנובעת מעודף מסרים שרובם לא עקביים.

לכן בנינו את הקורסים של בית הספר לדיבור מול קהל כך שהם מלמדים טכניקות משולבות להתגברות על פחד קהל: טכניקות מהירות שעוזרות להתגבר על הפחד וההימנעות, טכניקות המשך שעוזרות לצבור ניסיון ובטחון עצמי, וטכניקות לטווח ארוך שמבטיחות שהפחד קהל ייעלם - כנראה להרבה שנים.

הפתרון לטווח קצר - להימנע מקשר עין ולהיצמד לראשי הפרקים

הפתרון לטווח הקצר עבור אלו שסובלים מחרדה הוא לעבוד עם ראשי פרקים ולהיצמד אליהם מבלי לשים לב לתגובת הקהל. ההמלצה הזו היא כמובן ההיפך ממה שנהוג להמליץ בספרי הרטוריקה - שם תמיד ממליצים להסתכל על הקהל "ואם אתה מפחד ממנו תדמיין את כולם בתחתונים". 
במציאות שמחוץ לספרים, ישנם רבים שנכנסים לחרדה בדיוק בגלל הצורך להסתכל על כל הקהל וחוסר היכולת ליצור קשר אישי ולקבל משוב תומך מכל אחד ואחד מהקהל. עבור אלו.  הפתרון לטווח הקצר שאנחנו מלמדים בקורסים של בית הפסר הוא דווקא להיצמד לראשי-הפרקים, לצבור מיומנות ובטחון בדיבור מול קהל. ורק אז, בהדרגה, להרים מדי פעם עיניים ולקבל תמונה מכל החדר.

פתרון לטווח בינוני - להימנע מתלות רגשית בקהל

בטווח הבינוני הדרך הכי טובה להימנע מחרדת קהל שנובעת מחוסר-משוב היא לא להימנע מצורך רגשי במשוב. במילים אחרות, לא להרגיש צורך לקבל אישור מהקהל שהוא הבין ומסכים, אלא לבנות בטחון עצמי בהכנה שלנו וביכולת שלנו בצירוף הבנה שאין טעם לקוות לאישור מכל משתתף בנפרד. הפתרון שמוצע כאן הוא בעצם להנמיך ציפיות מהקהל, ולהימנע מהסתמכות על משוב ממנו. הטכניקה הזו (כמו הטכניקה של הטווח הקצר) פוגעת מעט ביעילות ובשכנוע כלפי הקהל, אבל היא מפחיתה את החרדות ולכן ההשפעה הכוללת שלה על כושר השכנוע חיובית.

במסגרת הקורסים של בית הספר לדיבור מול קהל אנחנו מלמדים איך לבנות משוב עצמי יעיל ומדוייק שמחליף את הצורך במשוב מהסביבה.  ייתרון נוסף של משוב עצמי שהוא מאפשר לבוגרי הקורסים להמשיך ללמוד ולהשתפר בכוחות עצמם לאחר סיום הקורס.

פתרון לטווח ארוך - לקרוא את הקהל כקבוצה ולא כאוסף יחידים

הפתרון המנצח, שבו משתמשים נואמים מנוסים הוא להחליף את המשוב המפורט מכל משתתף בנפרד ללמצב בו אנו סורקים את החדר כולו, בונים תמונה של 'מצב הרוח הכללי' ופועלים לפיה. זה דורש תירגול מול קהל וזה מאד לא פשוט לביצוע, אבל עם תרגול נכון זה הופך לטבעי. במסגרת הקורסים של בית הספר אנחנו מאפשרים חשיפה הדרגתית שמאפשרת את התהליך.

כאן חשוב ללמוד לזהות שפת גוף של קהל ולהבין מה זה אומר שהקהל נשען קדימה (עניין) או אחורה (עייפות וחוסר עניין), כאשר רמת ה'זמזום' של דיבורים בתוך הקהל עולה או יורדת וכדומה. לאחר מכן חשוב לדעת איך להשתמש בסגנון ובטכניקות רטוריות כדי לגרות את תשומת ליבו של הקהל וכדי לעורר או להרגיע אותו.

לסיכום- התגברות על פחד במה וחרדה חברתית היא אפשרית, לפעמים תוך זמן קצר

רבים חושבים על דיבור בפני קהל כמיומנות שנולדים איתה: "או שיש לך את זה או שלא", הם אומרים. זה קשקוש. נכון שלא כל אחד יכול להיות ביבי, אבל כל אחד (וכמובן שגם כל אחת) יכול לשפר ללא הכר את כושר הדיבור שלו בעזרת הדרכה מקצועית.

אז אל תוותרו לעצמכם, ואל תמשיכו לסבול מפחד קהל כי יש לו פתרונות אפקטיביים ויעילים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הרבה אנשים יודעים לדבר היטב מול קהל, אבל מעט מאד אנשים יודעים איך לגרום לאחרים לדבר היטב מול קהל.

גיא יריב הוא אחד מהאנשים האלו, ומאז שנת 2000 הוא מלמד באקדמיה, בעסקים ובשלל מסגרות איך לשפר את ההופעה, ההתנסחות והחשיבה מול קהל.

אבל יש משהו  מעבר לזה:  בשנת 2007 גיא יריב הקים את בית הספר לדיבור מול קהל שמתמחה גם בלעזור לאלו שנמנעים מלדבר להתחיל לדבר.  בעזרת פסיכולוגים ויועצים הם מצליחים לגרום לאנשים להתגבר על חרדות, לפעמים של שנים.

אז אם נמאס לכם להיות בינוניים או גרועים בדיבור מול קהל, בואו ללמוד במקום היחיד בארץ שמתמחה בללמד אחרים איך להצטיין בהופעה מול קהל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא יריב

מאת: גיא יריבאקטואליה01/04/105516 צפיות
הקמפיין לשחרורו של גלעד שליט עושה מאמץ מאד גדול אך חסר ערך. המאמץ להביא אנשים לתמוך בשחרורו של שליט מיותר- כולם תומכים בשחרורו - אבל מתעלם מהמחיר שיהיה צריך לשלם על השחרור הזה. מחיר שחרורם של מתכנן הפיגוע במלון פארק ועוד עשרות שכמותו. במאמר זה נביא טיעונים נגד שחרור המחבליםמשיקולי מוסר וביטחון. מאמר נוסף מסביר כי השחרור יהווה מכת מוות למתונים פלסטינאים. לעומת זאת מאמר נגדי מסביר כי שחרור גלעד שליט הוא מוסרי ואף הכרחי. מאמרים אלו פורסמו כניירות עמדה במסגרת מועדון הדיון הציבורי.

מאת: גיא יריבצבא וביטחון01/04/105088 צפיות
גלעד שליט נחטף במאי 2006 מתוך טנק על גבול רצועת עזה, בפעולה שבה נהרגו שלושת חבריו לצוות. הקוראים המעוניינים מוזמנים לחפש בגוגל את שמותיהם של אותם חיילים שאיבדו הרבה-הרבה יותר מאשר גלעד שליט באותו יום - זה כמעט בלתי אפשרי. אף אחד לא זוכר אותם. המחיר שהם שילמו הפך להערת שוליים זניחה. מאמר זה מסביר כי שחרור גלעד שליט מוסרי ומועיל לצבא. בסידרה שני מאמרים נוספים המציגים טיעונים נגד שחרור הרוצחים, בשל סיבות מדיניות ופוליטיות, ובשל סיבות צבאיות. המאמרים הוכנו כנייר עמדה במסגרת מועדון הדיון הציבורי.

מאמרים נוספים בנושא קורסים וסדנאות

מאת: pebקורסים וסדנאות03/03/191726 צפיות
קורס סלולר וניהול מעבדה המצב בשוק כיום הוא כזה, שכמעט לכל אדם מעת עמדו על דעתו, יש מכשיר סלולארי כלשהו, סמארטפון, טאבלט ואפילו שניהם. לעומת זאת המעבדות וטכנאים המוכשרים לתיקונים הנפוצים הנדרשים לאותם מכשירי סלולר – מועטים למדי ביחס לכמות העצומה של מכשירי הסלולר הנמצאים בשימוש כל הזמן ומועדים לתקלות מכל סוג. מסיבה זו, קיימת היום דרישה רבה לאנשי מקצוע מוסמכים, המסוגלים לתת את המענה המושלם לכל צורך בתחום תיקוני סמארטפונים או טאבלטים או כל מכשיר סלולארי אחר. למי מתאים להיות טכנאי סלולר?

מאת: pebקורסים וסדנאות03/03/191694 צפיות
למה דווקא טכנאי טלפונים סלולרים ? שכיר או עצמאי – לפתוח מעבדת תיקונים או לעבוד במעבדה פרטית או לעבוד בחברות הסלולריות אתגר – בחזית הטכנולוגית. שוק מפותח וגדל – התפתחות מדהימה בנושא הסלולר התפתחות טכנולוגית. פתיחת שוק המכשירים הסלולרים לתחרות. שימוש הולך וגדל – לא רק טלפון. תלות הולכת וגדולה במכשיר הסלולרי. מכשירי הטלפון שבחזית הטכנולוגית מתאימים לכל הגילאים. שינוי מרכז ההוצאה – העברת עלות השימוש מחברות הסלולר. המחיר הממוצע אותו אנו משלמים עבור המכשיר עלה. חבילות התקשורת מוזלות באופן משמעותי – י

מאת: נויקורסים וסדנאות28/09/172964 צפיות
יותר ויותר אנשים בוחרים ללכת וללמוד מקצוע דרך קורס מקצועי כזה או אחר כאשר לא כולם פונים ללימודי תואר ראשון. הסיבה לכך היא שאנשים מבינים כי סביבה משרדית או סביבה סגורה לא תמיד מתאימה לכולם.

מאת: מגניב קורסים וסדנאות29/09/161860 צפיות
העולם שבו אנו חיים כיום הוא ללא ספק עולם צרכני. הלקוח שלכם חשוף בכל רגע נתון למגוון מוצרים המוצעים למכירה על ידי אנשי מכירות מטעמה של החברה המתחרה. חשוב לזכור כי כישורי מכירה גבוהים הם אינם בהכרח משהו שנולדים איתו, אולם נכון שגישה שאפתנית וכריזמטית בהחלט תוכל לסייע לכם, יחד עם זאת ובסופו של יום מדובר בטכניקה מאד ברורה. השקעה גדולה יותר בשיפור יכולות המכירה על ידי קורס מכירות איכותי למשל, תאפשר לכם להצליח במשימה של הגדלת מכירות

מאת: רוני הכהןקורסים וסדנאות25/09/161714 צפיות
אחד הדברים הבולטים בכפר הקטן הזה שלנו הוא הקשרים שכולנו יוצרים עם אנשים זרים שהדרך היחידה לפתוח ערוצי תקשורת איתם באינטרנט היא על ידי הבנה של השפה הבינלאומית ברחבי הסייבר שהיא השפה האנגלית

מאת: אבי דוידיקורסים וסדנאות03/08/161859 צפיות
בקצרה על לימודי אנגלית למתקדמים עם רמה בסיסית תוך המלצה על לימודי אנגלית בטלפון בהתאמה אישית.

לגרום למישהו לא לעשן, שיטות להפסקת עישון, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, דרכים לא לעשן, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: כן מה אתה אומר מההתחלה, מישהו. ש: מישהו רוצה להפסיק לעשן. אליעד: מישהו רוצה להפסיק לעשן כבר נפסלת עוף. ש: הוא טוען שהוא רוצה להפסיק לעשן. אליעד: אוקי תודה רבה אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי עכשיו בא נתקדם כן, מישהו אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי סיפור מעניין אוקי. ש: שואלים אותו למה אתה לא מפסיק לעשן. אליעד: שואלים אותו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica