חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שחרור מחבלים תמורת גלעד שליט - טיעונים בעד

מאת: גיא יריבצבא וביטחון01/04/20105088 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גלעד שליט נחטף במאי 2006 מתוך טנק על גבול רצועת עזה, בפעולה שבה נהרגו שלושת חבריו לצוות. הקוראים המעוניינים מוזמנים לחפש בגוגל את שמותיהם של אותם חיילים שאיבדו הרבה-הרבה יותר מאשר גלעד שליט באותו יום - זה כמעט בלתי אפשרי. אף אחד לא זוכר אותם. המחיר שהם שילמו הפך להערת שוליים זניחה.

מאמר זה מסביר כי שחרור גלעד שליט הוא מוסרי ומועיל לצבא.  לעומת זאת, מאמר נגדי מסביר כי השחרור יהווה מכת מוות למתונים פלסטינאים ובעל משמעויות צבאיות קשות. ומאמר נוסף מביא טיעונים נגד שחרור מחבלים תמורת גלעד שליט - בגלל קורבנות העבר של אותם מחבלים ובגלל קורבנות העתיד של אותם מחבלים.
המאמרים הוכנו כנייר עמדה במסגרת מועדון הדיון הציבורי (דיבייט).

הטיעון הצבאי: כדי שחיילים יסכימו לסכן את עצמם בעתיד

צהל דורש מהחיילים הקרביים המשתרים בו התחייבויות עצומות - הם נדרשים לעשות מאמצים על אנושיים, להסתכן, להיפצע ואף להיהרג.  לאורך שנות קיום המדינה החיילים קיימו את הצד שלהם של העיסקה ודרשו מהצבא, בתמורה, לנקוט בכל הכלים האפשריים כדי למזער את הסיכון לשלומם ולגופם.  כחלק ממחוייבות הדדית זו, הצבא שולח את החיילים לקו החזית להסתכן בשבי מתוך ידיעה כי המדינה תעשה כל שרק אפשר כדי לשחרר אותם אם ייפלו בשבי.

חשוב להדגיש כי להבטחה זו שהצבא נותן לחיילים ולהוריהם יש השפעה ברורה על  מידת הסיכונים שחיילים מוכנים לקחת.  לדוגמה, בצבאות הערביים, שבהם אין מחוייבות כלפי הלוחם הפשוט לשמור על חייו ולהחזיר אותו מהשבי, יש נכונות נמוכה בהרבה להסתכן ולחרף חיים.

הטיעון ההומניטרי: כי זה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו

גלעד שליט סובל כל יום בכלא שבו הוא נמצא.  אין לנו שום דרך לדעת מה בדיוק עובר עליו, למשל האם הוא עובר עינויים או שהוא סובל מבעיות רפואיות שאינן מקבלות טיפול.  אנחנו כן יכולים לדעת שהחמאס לא באמת דואג לשלומו ומשתמש בסבל שלו כאמצעי.

חשוב לזכור שלא רק גלעד סובל אלא גם משפחתו סובלת.  אי אפשר להכחיש את אצילות הנפש של המשפחה, שמדברת באופן שקול ומדוד, ולמרות זאת רואים איך הם הולכים ומזדקנים מיום ליום.  מגיע להם לראות את הילד שלהם.

הטיעון הפוליטי: כי חייבים לשים סוף לפארסה

או קיי, אז אם לא נשחרר מחבלים מה יקרה? פשוט נמשיך לחיות עם הידיעה שגלעד נמצא בכלא ואנחנו מתכוונים להמשיך לעשות פרנציפים?

חמור מזה, אם אנחנו לא רוצים להיות אלו שאחראים למותו, אנחנו נהיה מוגבלים מאד בכל מהלך צבאי שנרצה לקיים ברצועת עזה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הרבה אנשים יודעים לדבר היטב מול קהל, אבל מעט מאד אנשים יודעים איך לגרום לאחרים לדבר היטב מול קהל.

גיא יריב הוא אחד מהאנשים האלו, ומאז שנת 2000 הוא מלמד באקדמיה, בעסקים ובשלל מסגרות איך לשפר את ההופעה, ההתנסחות והחשיבה מול קהל.

אבל יש משהו  מעבר לזה:  בשנת 2007 גיא יריב הקים את בית הספר לדיבור מול קהל שמתמחה גם בלעזור לאלו שנמנעים מלדבר להתחיל לדבר.  בעזרת פסיכולוגים ויועצים הם מצליחים לגרום לאנשים להתגבר על חרדות, לפעמים של שנים.

אז אם נמאס לכם להיות בינוניים או גרועים בדיבור מול קהל, בואו ללמוד במקום היחיד בארץ שמתמחה בללמד אחרים איך להצטיין בהופעה מול קהל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא יריב

מאת: גיא יריבאקטואליה01/04/105516 צפיות
הקמפיין לשחרורו של גלעד שליט עושה מאמץ מאד גדול אך חסר ערך. המאמץ להביא אנשים לתמוך בשחרורו של שליט מיותר- כולם תומכים בשחרורו - אבל מתעלם מהמחיר שיהיה צריך לשלם על השחרור הזה. מחיר שחרורם של מתכנן הפיגוע במלון פארק ועוד עשרות שכמותו. במאמר זה נביא טיעונים נגד שחרור המחבליםמשיקולי מוסר וביטחון. מאמר נוסף מסביר כי השחרור יהווה מכת מוות למתונים פלסטינאים. לעומת זאת מאמר נגדי מסביר כי שחרור גלעד שליט הוא מוסרי ואף הכרחי. מאמרים אלו פורסמו כניירות עמדה במסגרת מועדון הדיון הציבורי.

מאת: גיא יריבקורסים וסדנאות03/03/093259 צפיות
הצלחה בנאום ובעמידה מול קהל אינה דבר שקורה מעצמו - היא תוצאה של מיומנויות רבות ונפרדות המופעלות בו זמנית. אלו מיומנויות שונות מאד מאלו שנחוצות לדיבור רגיל מהות הבדל בדו סיטריות של דיאלוג ושיחה לעומת החד-סיטריות של נאום: בדו-שיח אנחנו מקבלים משוב ונותנים משוב כדי שבני-השיח ואנחנו נבין זה את זה וננווט את השיחה. משוב יכול להיות מילולי - "נכון מאד" או "אני דווקא לא מסכים" או "למה בדיוק התכוונת?". אבל גם משוב לא-מילולי קורה כל הזמן - גילגול עיניים, 'ניקור' או דווקא הנהון מתלהב

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221496 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152514 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152531 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica