חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיעונים נגד שחרור מחבלים תמורת גלעד שליט

מאת: גיא יריבאקטואליה01/04/20105519 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גלעד שליט נחטף במאי 2006 מתוך טנק על גבול רצועת עזה, בפעולה שבה נהרגו שלושת חבריו לצוות. הקוראים המעוניינים מוזמנים לחפש בגוגל את שמותיהם של אותם חיילים שאיבדו הרבה-הרבה יותר מאשר גלעד שליט באותו יום - זה כמעט בלתי אפשרי.  אף אחד לא זוכר אותם.  המחיר שהם שילמו הפך להערת שוליים זניחה.

במאמר זה נביא טיעונים נגד שחרור מחבלים תמורת גלעד שליט - בגלל קורבנות העבר של אותם מחבלים, בגלל קורבנות העתיד של אותם מחבלים, מאמר נוסף מסביר כי השחרור יהווה מכת מוות למתונים פלסטינאים ובעל משמעויות צבאיות קשות. לעומת זאת מאמר נגדי מסביר כי שחרור גלעד שליט הוא מוסרי ומועיל לצבא. מאמרים אלו פורסמו כניירות עמדה במסגרת מועדון הדיון הציבורי.

בגלל קורבנות העבר

המחבלים היושבים בכלא נמצאים בם מסיבה טובה מאד - הם רצחו ופצעו ישראלים וערבים, לעיתים מתוך אכזריות נוראה.  כל אמת מידה של צדק קובעת כי הם צריכים לשבת בכלא והשחרור שלהם הוא לכן בלתי מוסרי.

חוסר הצדק הזה איננו רק בעיה תיאורטית אלא פגיעה ברגשותיהם של כל הנפגעים ובני משפחותיהם, עבורם העונש החלקי הכרוך בכליאת פושעים אלו הוא התגמול המועט והיחידי שקיבלו על סיבלם.

חשוב לציין גם שרוב המחבלים לא הסגירו את עצמם מיוזמתם למשטרה.  רובם נתפסו רק לאחר מרדף ממושך ומסוכן שבמסגרתו סיכנו את חייהם חיילים, שוטרים ואנשי שב"כ.  שחרורם של אותם מחבלים יישלח מסר מזלזל לאותם אנשי מערכת הביטחון לפיו אין טעם אמיתי לסכן את חייהם במרדף אחרי אותם פושעים -שהרי אילו היתה לכך חשיבות אמיתית הם לא היו משוחררים...

בגלל קורבנות העתיד

עסקת שליט לא תהיה הפעם הראשונה שבה שוחררו מחבלים -יש לנו כיום ניסיון רב בתחום והוא מראה שחלק מן המשוחררים חוזרים לטרור ומביאים איתם מוטיבציה, קשרים וידע מקצועי שמשדרג את הפיגועים לאחר מכן.

ישנן כמה סיבות שהם חוזרים לטרור: אצל חלקם מדובר בנקמה על שנים של כליאה וכל ההשפלות שנלוות לשהיה בכלא ישראלי. אצל אחרים השחרור נתפס כניצחון וכניעה של הישראלים המסמן את תחילת הסוף של ישראל, ואילו אצל חלק זה פשוט המשך טבעי של פעילותם לפני הכלא.

המקצועיות המשופרת שלהם נובעת מרשת הקשרים שיצרו לאורך השנים בכלא (שחוצה גבולות אירגוניים בין חמאס, לפתח לאירגוני השמאל) ומאפשרת להם להשיג ציוד, אנשי קשר ומידע שלאחרים אין.  כמו כן בתי הכלא שלנו מהווים אקדמיה למחבלים, והם רוכשים שם הרבה מאד ידע תיאורטי בתכנון וביצוע של פיגועים.

אם נבחן את המציאות, הרי שמאז עסקת ג'יבריל ב-1986, שתרמה רבות לפריצת האינתיפאדה הראשונה ב-87' היו הרבה מאד מן המחבלים שחזרו לפגע בישראלים וגרמו לעשרות נפגעים.  גם גירושם של אותם מחבלים לחו"ל לא באמת עוזר כפי שראינו כאשר ישראל נאלצה להגיע עד דובאי לחסל א מחמוד אל מבחוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הרבה אנשים יודעים לדבר היטב מול קהל, אבל מעט מאד אנשים יודעים איך לגרום לאחרים לדבר היטב מול קהל.

גיא יריב הוא אחד מהאנשים האלו, ומאז שנת 2000 הוא מלמד באקדמיה, בעסקים ובשלל מסגרות איך לשפר את ההופעה, ההתנסחות והחשיבה מול קהל.

אבל יש משהו  מעבר לזה:  בשנת 2007 גיא יריב הקים את בית הספר לדיבור מול קהל שמתמחה גם בלעזור לאלו שנמנעים מלדבר להתחיל לדבר.  בעזרת פסיכולוגים ויועצים הם מצליחים לגרום לאנשים להתגבר על חרדות, לפעמים של שנים.

אז אם נמאס לכם להיות בינוניים או גרועים בדיבור מול קהל, בואו ללמוד במקום היחיד בארץ שמתמחה בללמד אחרים איך להצטיין בהופעה מול קהל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא יריב

מאת: גיא יריבצבא וביטחון01/04/105092 צפיות
גלעד שליט נחטף במאי 2006 מתוך טנק על גבול רצועת עזה, בפעולה שבה נהרגו שלושת חבריו לצוות. הקוראים המעוניינים מוזמנים לחפש בגוגל את שמותיהם של אותם חיילים שאיבדו הרבה-הרבה יותר מאשר גלעד שליט באותו יום - זה כמעט בלתי אפשרי. אף אחד לא זוכר אותם. המחיר שהם שילמו הפך להערת שוליים זניחה. מאמר זה מסביר כי שחרור גלעד שליט מוסרי ומועיל לצבא. בסידרה שני מאמרים נוספים המציגים טיעונים נגד שחרור הרוצחים, בשל סיבות מדיניות ופוליטיות, ובשל סיבות צבאיות. המאמרים הוכנו כנייר עמדה במסגרת מועדון הדיון הציבורי.

מאת: גיא יריבקורסים וסדנאות03/03/093264 צפיות
הצלחה בנאום ובעמידה מול קהל אינה דבר שקורה מעצמו - היא תוצאה של מיומנויות רבות ונפרדות המופעלות בו זמנית. אלו מיומנויות שונות מאד מאלו שנחוצות לדיבור רגיל מהות הבדל בדו סיטריות של דיאלוג ושיחה לעומת החד-סיטריות של נאום: בדו-שיח אנחנו מקבלים משוב ונותנים משוב כדי שבני-השיח ואנחנו נבין זה את זה וננווט את השיחה. משוב יכול להיות מילולי - "נכון מאד" או "אני דווקא לא מסכים" או "למה בדיוק התכוונת?". אבל גם משוב לא-מילולי קורה כל הזמן - גילגול עיניים, 'ניקור' או דווקא הנהון מתלהב

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222317 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222259 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221664 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211510 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211488 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211304 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211159 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica