חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסור לשכוח את הגלות

מאת: אמיתי שיףפוליטיקה 03/04/20101187 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כול שנה בפסח אנחנו נדרשים לזכור שיצאנו ממצרים כעבדים ,ושהעבידו אותנו בפריך ! אך לזכור שהיינו בגלות אנחנו שוכחים  ולמעשה לא מדברים אל הסכנה שיכולה להתרכש ששוב נשוב לגלות מחוץ לישראל . בעיקר לא בתקופות הכרעה כמו שאנחנו נמצאים בהם .

יש כאלה שבחרו לא לחיות כאן במדינה מכול מיני סיבות הם יצאו לגלות ,חלק מתי שהוא ימצאו את עצמם אפילו חוזרים לכאן באיזה שלב בחייהם וחלק ממש לא. היו כאלה שהקשר שלהם לארץ זה הבר מצווה כאן או הצבא או טיול באחת מעונות השנה אבל לא יעלו לכאן לעולם .

והיו כאלה שיבחרו לעלות לכאן  ולשרת כאן ולעשות צבא ולהקים בית בארץ ישראל ואולי ללמוד כאן  אבל אולי לא נהיה כאן בשבילם כי מדינת ישראל תעלם אם לא תעשה את מה שהיא נדרשת לעשות . להבטיח את קיום המדינה היהודית  בארץ ישראל .

מדינת ישראל חייבת להגיע להכרעות קשות ולהציב לעצמה מטרות כמו לפעול לקליטה חיובית יותר של עולי אתיופיה , סיוע ויעוץ בקליטה בארץ לעולים,.   וכן להציב יעד של עוד 3 מיליון יהודים בארץ הקודש עד 2020 זה אפשרי אם עושים את הדברים הנכונים ואם מחליטים שזה היעדים שהולכים אליהם .

פעולות כמו חיזוק הקשרים אם הקהילות היהודיות בתפוצות, הגדלת ההשקעה במוחות בארץ ובחו"ל  וכן השקעה גדולה ומעמיקה יותר בחינוך ובהסכלה הגבוהה.  בימי הקיץ להביא קייטנות מחו"ל לארץ כול שנה . וכן לסייע בגיור בעיקר ליהודים שהתחתנו אם גויים משני המינים ומחפשים את הדרך לחזור לעם היהודי .

וכן ישראל חייבת להתקדם במישור המדיני ולשחרר את הנטל הזה שנקרא ערבים - פלסטינאים לאפשר להם לקחת את האחריות על עצמם מבלי שזה יהיה העניין שלנו . גם אם זה צריך לעשות באופן חד צדדי  מצידנו . הסכנה של הגלות או של היתמעות לאומית מרחפת כול הזמן וחייבים לעצור אותה . 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אמיתי שיף !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיתי שיף

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231437 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181512 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162817 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152667 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138017 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131886 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132202 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica