חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לוביסטים

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/20132200 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכנסת ישראל פועלות בימים אלו מעל 30 חברות לובינג המפעילות מאות לוביסטים ברחבי הכנסת. מספר הלוביסטים הפועלים בכנסת גבוהה ממספר חברי הכנסת והשאלה היא האם הלוביסטים מקדמים את מדינת ישראל או מדרדרים אותה.

יש הטוענים כי הלוביסטים מקדמים את החקיקה החיובית בכנסת מסייעים לחברי הכנסת ללמוד את החומרים הרלוונטים, מעבדים עבורם את החומרים המתאימים ועוד.

מנגד רבים הטובים כי פעולת הלוביסטים בכנסת נגועה בחיבור פסול בין הון לשלטון. הלוביסטים למעשה שולטים בחברי הכנסת ועושים במסדרונות הכנסת כבשלהם. לאחרונה גם פורסמה כתבה של אילנה דיין בתכנית עובדה המראה כיצד אחת מחברות הלובינג הגדולות עושה בכנסת כבתוך שלה.

לדעת החתומה מטה כמו לכל מטבע יש צדדים לכאן ולכאן. אכן ישנם סוגיות מורכבות שמחייבות ידע רב ואינפורמציה מורכבת ונוח מאוד לחבר הכנסת לקבל את החומר מוכן ונגיש.

מאידך גיסה הלוביסטים, ובמיוחד הטובים ביותר בהם לא עובדים לשם שמיים אלא הם שכירים של החברות הגדולות והעשירות במשק הישראלי.

ניתן להניח כי כל המידע המוצג ומוגש לחברי הכנסת על ידי לוביסטים הוא מידע מגמתי שכל מטרתו הינה לסייע  לגופים הגדולים לקדם חקיקה אינטרסנטית, או למנוע חקיקה שעשויה להפריע לגופים אלו לפעול.

הבעיה מיותר מהותית היא שלאזרח הקטן אין כמעט נציגות בכנסת. הלוביסטים מעמיסים עומס רב ולחצים מרובים על חברי הכנסת, כך שגם אם חבר כנסת מנסה לקדם אג'נדה מסויימת לטובת האזרח הוא נתקל במאות לוביסטים שכל מטרתם היא למנוע פגיעה בלקוחותיהם העשירים.

תופעה זו יותרת חוסר שוויון בפני המחוקק הואיל והאזרח הקטן כמו גם חברות קטנות אינן מוסגלות להרשות לעצמם להחזיק לוביסטים בכנסת וכך החקיקה יוצאת לא מאוזנת לטובת הגדולים והחזקים בלבד.

הואיל ולא ניתן למנוע את פעולת הלוביסטים יש לקבוע כללים וסייגים לפעילותם על מנת שניתן יהיה לקדם גם את האינטרסים של האזרח הקטן.

המאמר נכתב באדיבות אתר bester.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ענת רובינר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת רובינר

מאת: ענת רובינראופנה02/07/131089 צפיות
כמו יתר המקצועות שוק הסטיילינג הולך ותופס תאוצה ובמקביל מתחילה להיות הצפה במספר הסטייליסטיות בשוק. כיצד נבחר את הסטייליסטית האישית המתאימה לנו ביותר?

מאת: ענת רובינרביגוד והנעלה26/05/13854 צפיות
קניה בעזרת סטייליסטית אישית בסופו של יום הרבה יותר ריווחית, הכל כמתואר במאמר

מאת: ענת רובינרביגוד והנעלה13/05/13968 צפיות
סטייליסטית אישית טובה יכולה לשנות מקצה לקצה את המראה שלך ולהדגיש בצורה יוצאת מהכלל את היופי הפנימי והחיצוני של כל אשה ואשה.

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231426 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181512 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162815 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152665 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138015 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131886 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: שמחה לוין פוליטיקה 23/01/138291 צפיות
לאחר תוצאות הבחירות, ולאחר שאנחנו כבר יודעים מי האנשים שהולכים לקבל החלטות חשובות וגורליות, בואו נביט לרגע מי הם האנשים האלו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica