חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אביב - זמן להתחדשות שיווקית

מאת: אורית גליליאומנות - כללי08/04/20101405 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?

האינטרנט כבר מזמן הפך לעולם בפני עצמו. הוא מתנהל ומנוהל ומשווק ומקוטלג ומקיים חיים בין כתלי הוירטואליה.

אין ספק, כי פריחתה של הרשת, הביאה לעידן שיווקי חדש גם בתחום האמנות. במקום כיתות רגליים- אתר אינטרנט, במקום טלפונים - פורומים, במקום תערוכות מכירתיות - תערוכות וירטואליות איכותיות לא פחות.   

אולם גם לאינטרנט יש חוקים משלו, ומי שרוצה לשחות בו ולהשאר בחיים, חייב לשנס מתניים ולעשות את זה בדרך הראויה. והמילה "ראויה" חשובה כל כך כשמדברים על אמנות. 

כמו פטריות אחר הגשם, צצו ועלו  בשנים האחרונות פורטלים המרכזים בתוכם "מודיעין אמנים", כולם תחת קורת גג אחת, המנסים כמו "בעולם החיצון" להלחם על פיסת מסך.   

היתרונות בפורטלים הללו הם בכך שהאומן אכן נחשף ונכנס כלאחר כבוד למנועי החיפוש, החסרון הוא כמובן בריכוז הגבוה- כולם במקום אחד, כאשר ברור שהלקוחות הפוטנציאליים לא יתחילו לדפדף ולחפש להנאתם דוקא   צייר שמתחיל באות ג', או שמא ציירת אינטואיטיבית שגרה בצפון. לא כל שכן, ריכוז שכזה יוצר לעיתים זילות של שם, כולם שם. כולם "באותה הרמה",  צייר צעיר ומתחיל שסיים סדנת ציור לצד צייר מוערך ומפורסם המציג עבודותיו בעולם כולו.   

גם קדום אתרים סטנדרטי, אינו מקל על חייהם של האמנים המבקשים לשווק יצירותיהם ברשת. הקדום אמנם מקדם את השם, אך ביצה ותרנגולת - הרי מישהו צריך להכיר את השם קודם כל לפני החיפוש.   

אז מה הדרך? מהי הדרך הנכונה  ברשת שבה אמן יכול גם להחשף וגם למכור, גם להתמתג וגם לבדל עצמו מאחרים?   

התשובה לכך לדעתי, היא רצף פעילויות קריאטיביות , המותאמות ספציפית לאופי האמן,  (ולאמנים יש אופי....) לאופי היצירות ולקריירה האומנתית שלו. אמן מתחיל חשוב שיהיה בכל מקום, אמן מוערך יכול ליצור ירידה תדמיתית  על לא עוול בכפו אם יפיץ עצמו לדעת ברשת.   

פעילות אינטנסיבית ברשת, הבנויה כתהליך מובנה ומתייחסת לשלשת האלמנטים שהזכרתי אופי האמן-אופי היצירות- וקריירה אמנותית, היא שתביא "לגאולה השיווקית".   

השמיים הם הגבול, הכלים באינטרנט רבים, אבל הדרך צריכה להיות מושכלת ויצירתית במיוחד.  חשיפה דוקא במקומות לא טבעיים כדוגמת הפורטלים ההמוניים, השתתפות בפורומים (הקפה למשל נהדר לצורך הענין...), ניוזלטר השומר קשר עם לקוחות קיימים באופן קבוע, פרסום מאמרים, השתתפות כיועצים, כניסה שוטפת לפינות התרבות באתרי האקטואליה (ולאו דוקא אתרי אמנות) ועוד ועוד....

רק דרך מקיפה, יצירתית ולא קונבנציונאלית תהפוך את שיווק האמנות דרך הרשת ליעילה.

והכי חשוב!!!! פתיחות! לנסות! לבדוק! להעיז! לפעמים גם להשקיע. לא לשלול מחד אך מאידך לא לרוץ אחר כל פורטל אמנות אפילו אם הוא בחינם. לאינטרנט יש יתרונות מובהקים בחשיפה, בויזואליה, בתפוצה, אך צריך להשתמש בו בחוכמה. ו...לא להתבייש להתייעץ עם אנשי מקצוע..
                                                               

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת הינה מנכ"ל  "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.

www.oritpr.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורית גלילי

מאת: אורית גליליאומנות - כללי29/04/121115 צפיות
"שלי גדול יותר" על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני או למי לעזאזל שייכת האמנותם? האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן? ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור08/04/102185 צפיות
ריטיינר? פרוייקט? בעבור תוצאות? לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור01/07/091763 צפיות
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח. למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091599 צפיות
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי . למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו. אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091445 צפיות
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091610 צפיות
אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091468 צפיות
אחד היתרונות של עסק קטן, או אמן זו הגמישות. הגמישות, זו היכולת להתאים את עצמך לתנאי השוק כאשר אתה לא סוחב על גבך מנגנון כבד ומסורבל. הגמישות הזו, מאפשרת גם את אותו חשבון נפש אחת לתקופה, ואיתו השאלות שאמורות להישאל:

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223289 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223576 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223317 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205173 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205213 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206151 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192338 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica