חפש מאמרים:
שלום אורח
22.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלחמה ואמנות - איך לשווק אמנות בעיתות משבר?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/20091619 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו במלחמה. מצב הרוח הלאומי בשפל, המיתון החל לתת אותותיו. ובין ערוצי החדשות, וחיזוק חיילי צה"ל  אנחנו צריכים להתפרנס.

כן, קצת לא נעים לנו לחשוב על זה וזה אפילו נראה טיפה אגואיסטי והרי "כולנו המדינה" בימים טרופים אלו, אז איך זה שדוקא אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות?...

אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות  אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס. 

ולא אל תרגישו פטריוטים פחות לאור רצונכם הלגיטימי להביא אוכל הביתה, ואל תרגישו "מנצלים" את המלחמה במידה ואתם מתייחסים אליה באספקטים שיווקיים. היא קיימת ואיתה גם מצב הרוח הלאומי ואלו עובדות שלא ניתן להתעלם מהן.

אנחנו במצב מלחמה, יש רייטינג גבוה מאוד בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט, אבל האם זה הזמן לפרסם?

האם הרייטינג הזה יכול לתרגם למכירות או שכולם שקועים בתוכן החדשות וממלא לא שמים לב לפרסומות?

ועוד יותר.. כשהמעורבות הרגשית כל כך גבוהה, האם נכון בכלל שיראו את המותג שלי, או שיראו בזה גורם מפריע ויאמצו גישת אנטי למותג?

אז מה חשוב? על מה כדאי לשים דגש? את מה כדאי לדחות? ומה צריך בכל זאת לעשות בתקופה המבלבלת הזו? 

שיווק - המשיכו בפעילות השיווקית שעשיתם עד כה או במילים אחרות המשיכו לעבוד. התקשרו ללקוחות פוטנציאלים, תזמו פגישות עבודה, הציגו את השירותים או המוצרים שלכם. אחוזי ההצלחה אולי ירדו בתקופה זו, אבל  בכל זאת אם עובדים נכון מכירות מתקיימות בכל עת.

פתיחות/תערוכות - המלחמה הזו, כמעט והצליחה לנפץ אפילו את הבועה התל-אביבית. אמנם לא ברור האם מצב הרוח הוא המשכו של המיתון או נטו הקסאמים בשדרות, אך בכל זאת נראה כי הפעם הבועה מפתיעה. למרות זאת, כדאי למשיך במה שתכננו רק צריך לקחת בחשבון שההענות תהיה נמוכה מהרגיל. אמנם תערוכות, תרבות ואמנות נחשבים "בידור" וזו בדרך כלל מילת גנאי בעיתות מלחמה, אך אנשים מחפשים את האירועים האלו ולו בכדי להרגיע את נפשם. תרבות ואמנות הינם מרגיעי נפש אולטימטיביים ולכן אין סיבה לדחות או לבטל ובודאי שלא להרגיש נקיפות מצפון, אמנות היא בריאה לנפש ולכן אנו עושים בכך רק טוב.

פרסום - אם בדיוק רציתם לצאת בקמפיין חדש- חכו, זה לא הזמן. אם בכל זאת אתם רוצים לפרסם, הצניעו לכת, הקטינו את הלוגו הפגינו אחריות מותגית.

האם קמפיינים בסגנון "אנחנו מחבקים אותכם" נחוצים? בהחלט לא. אומנם המחווה מתקבלת ברגשות מעורבים של ברכה וציניות, את המותג לא זוכרים!

אינטרנט - השקיעו בפעילות השיווקית באינטרנט, אך הפתחו לאתרים חדשים, בעיקר אתרי אקטואליה. השתתפו יותר ויותר בפורומים אקטואלים וחזקו את שמכם ושם המותג גם במקומות אלו.

יחסי ציבור -אני יודעת שאולי זה לא ישמע לכם אוביקטיבי אבל ומה לעשות ויחסי ציבור נותרו ועדיין האלטרנטיבה האלגנטית, האינטליגנטית, היעילה, העדיניה והזולה ביותר בה כדאי ורצוי להשתמש בתקופה שכזו. יחסי ציבור בתקופה זו צריכים להיות מינוריים יותר, עדינים יותר אך הם שומרים שנישאר בתודעה ומחזקים את הפעילות השיווקית. באמצעות יחסי ציבור אנחנו יכולים להטמע באופן אלגנטי גם בעמודי האקטואליה וליצור הזדהות עם המוצר או השרות שלנו. יותר מזה, במידה ואנו מספקים שרות או מוצר שיכול לעזור בעיתות אלו (ייעוץ, טיפול, אמנות וכו') אנו יכולים לשלבם בתקשורת שפתוחה היום ליותר ויותר יוזמות "יחצניות".  התקשורת הכתובה והאלקטרונית ממשיכה מן הסתם לייצר גם מדורים אחרים מחוץ לעמודי החדשות ושם כדאי לשים דגש בפעילות התקשורת השיווקית שלנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת הינה מנכ"ל  "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.

www.oritpr.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורית גלילי

מאת: אורית גליליאומנות - כללי29/04/121130 צפיות
"שלי גדול יותר" על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני או למי לעזאזל שייכת האמנותם? האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן? ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור08/04/102201 צפיות
ריטיינר? פרוייקט? בעבור תוצאות? לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם?

מאת: אורית גליליאומנות - כללי08/04/101421 צפיות
האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור01/07/091775 צפיות
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח. למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091612 צפיות
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי . למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו. אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091476 צפיות
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091483 צפיות
אחד היתרונות של עסק קטן, או אמן זו הגמישות. הגמישות, זו היכולת להתאים את עצמך לתנאי השוק כאשר אתה לא סוחב על גבך מנגנון כבד ומסורבל. הגמישות הזו, מאפשרת גם את אותו חשבון נפש אחת לתקופה, ואיתו השאלות שאמורות להישאל:

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/213758 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/213727 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/213837 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/213983 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176476 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175643 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175626 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica