חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניקיון - כמה הוא חשוב בעולם המודרני

מאת: דניאל אייזנברגניקיון12/04/201012340 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצורך בשמירה על הניקיון מוטמע בנו מהרגע שאנחנו מסוגלים לעמוד על הרגליים. אנו מתרגלים לשמור על הניקיון עד כדי כך שכשאנו פוגשים לכלוך קשה והזנחה פושעת, אנו נוטים להזדעזע. הסיבה לשמור על הניקיון היא למעשה סיבה קיומית. ככל שהסביבה שאנו חיים בה תהיה נקייה יותר, כן יהיו בה פחות חיידקים, וככל שיהיו פחות חיידקים, יקטן הסיכוי שלנו לחלות במחלות זיהומיות. הגורם העיקרי לירידה בכמות המגיפות הזיהומיות בעולם היא ההכרה בחשיבות הניקיון. חשוב לזכור שעד המאה ה-19 מיליונים רבים מתושבי אירופה היו מתים במגיפות קטלניות כמו חולירע ודבר. היום קשה לחשוב על מגיפת הדבר שתפרוץ בפריז למשל, וזה תודות לשמירה על הניקיון, הן בבתים הפרטיים והן במקומות הציבוריים, וזה כולל גם את הרחוב עצמו.

מוסדות ציבור, משרדים ואנשים פרטיים מודעים לחשיבות שבשמירה על הניקיון ומשקיעים מאמץ רב כדי לשמור על ניקיון ביתם, מקום עבודתם ובית העסק שלהם. כל בעל משרד הפותח את העסק שלו דואג דבר ראשון להסדרת שירותי ניקיון, שכן סביבת עבודה נקייה חשובה הן עבור בעל המשרד והן עבור עובדיו ולקוחותיו. חברות פרטיות אף מממנות מנהל שיהיה אחראי לשמור על הניקיון והסדר במשרד ויפקח על עובדי הניקיון, כאשר עובדי הניקיון נמצאים במשרד במשך כל שעות פעילות המשרד. משרדים קטנים, שלא יכולים להרשות לעצמם עובד ניקיון במשרה מלאה, נוהגים להזמין שירותי ניקיון פעמיים בשבוע לפחות. משרד אשר אינו מקפיד על כללי ניקיון עלול למצוא עצמו מחוסר לקוחות ואולי אף עובדים, שכן בית עסק שלא מנקים אותו בתדירות הראויה נראה מוזנח ונכשל ואף אדם לא ירצה לקשור עצמו עם בית עסק כושל.

הניקיון הוא בעל חשיבות מכרעת כשמדובר במקומות ציבוריים. יש לתת דגש מיוחד על המסעדות וזה משום שזוהמה במקומות אלה עלולה לגרום להרעלות ואף למגיפות. עניין זה בעל חשיבות רבה עד כדי כך שהרשויות אף שולחות פקחים הבודקים מה נעשה במסעדות כדי לשמור על הניקיון.  במידה ונמצאים ליקויים חמורים, גזר הדין ניתן במקום: סגירה!

חשיבות הניקיון היא לא רק תברואתית אלא גם אסתטית. ככל שהמקום נקי יותר, כן הוא נתפס כיפה יותר. חדר המרוהט בפשטות, אך נשמר בניקיון הוא בעל סיכוי גבוה יותר להיתפס כ"יפה" מאשר חדר המרוהט בפאר אך מלא אבק.

שמירה על הניקיון נתפסת אף כתכונת אופי. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיתפס כ"מלוכלך". חשוב לנו לשמור על ניקיון הבית שלנו, במיוחד כשבאים אורחים, כי אנו פוחדים לעשות רושם רע, אנחנו לא רוצים שהחברים שלנו יחשבו אותנו ל"מלוכלכים". כך גם אדם המגיע לראיון עבודה עם כתם על החולצה, מקטין את סיכוייו לקבל את העבודה כיוון שהוא נתפס כאדם לא מסודר.

ניקיון הוא חלק בלתי נפרד מהקיום האנושי, יש לו חשיבות תברואתית, אסתטית, ותפיסתית. אדם המקפיד לשמור על הניקיון ייתפס בצורה חיובית יותר מאדם שאינו מקפיד לשמור על הניקיון. אותו כלל עובד גם על מוסד ציבורי או חברה פרטית.

 



תגיות המאמר: ניקיון, שירותי ניקיון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל תקליטן במסיבות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל אייזנברג

מאת: דניאל אייזנברגבניין ואחזקה - כללי20/09/101043 צפיות
רצפת פרקט - האם לכל אחד מתאימה רצפת פרקט? איזה סוג של פרקט מתאים לכם?

מאת: דניאל אייזנברגבניין ואחזקה - כללי10/02/101218 צפיות
מהי חברת הובלות? כל מה שרציתם לדעת

מאת: דניאל אייזנברגשיפוצים17/01/104697 צפיות
מהי אחריות קבלן? מה תקופת האחריות? איך עושים את תיקון הליקויים? מהם חובותיכם בתור רוכשי דירה?

מאת: דניאל אייזנברגחינוך ולימודים - כללי10/01/101132 צפיות
מחפשים ציוד משרדי? מאיפה תקנו? באיזה חברה תבחרו? יש כיום מבחר גדול מאד של ספקים ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לדעת באיזה פרמטרים כדאי להתחשב לפני שמזמינים ציוד משרדי.

מאת: דניאל אייזנברגבניין ואחזקה - כללי10/01/101169 צפיות
עוברים דירה? יש המון דברים שחשוב לדעת על מנת שהמעבר דירה יעבור בצורה חלקה. נציין לכם כאן 10 דברים שחשוב לא לשכוח.

מאת: דניאל אייזנברגאירועים וחתונות – כללי10/01/101000 צפיות
מדוע לבחור בגן אירועים? קבלו מספר סיבות - עיצוב, מרווח, ציוד לאירועים, הכברה, קייטרינג ועוד

מאת: דניאל אייזנברגהפקת אירועים28/10/091551 צפיות
כיום סצינת חיי הלילה שונה מאד ממה שהיה בעבר. פעם תל אביב היתה באמת עיר ללא הפסקה, עיר של מסיבות, עיר של בילויים. מועדונים מיתולוגיים כמו הפאצה, אלנבי 58, גת רימון, קו-מילניום, השחיתות, זום ועוד רבים טובים ויסלחו לי מי ששכחתי את שמם.

מאמרים נוספים בנושא ניקיון

מאת: tiloniניקיון01/03/222957 צפיות
שואב אבק תעשייתי - ניקיון יעיל בזמן קשצר תוך שימוש בטכנולוגיית ניקיון מנצחת.

מאת: yoni romניקיון14/11/191641 צפיות
מהי קרדית האבק ואיפה היא מופיעה? איך מנקים את קרדית האבק?

מאת: yoni romניקיון22/07/191681 צפיות
מחפשים שירות ניקוי ספות בכפר סבא? מומלץ לכם להכיר מעט יותר את עולם הטקסטיל. חשוב גם להכיר את סוגי הכתמים והריחות שנוצרים על הספות. כאשר תכירו את סוגי הבדים השונים, תדעו מה לצפות מצוות הניקיון.

מאת: yoni romניקיון11/07/182100 צפיות
נוחות, עיצוב, שלווה. מה עוד אפשר לבקש מהספה העומדת בסלון? פעמים רבות איננו מתייחסים לספה שלנו בהגינות. בעוד היא מאפשרת לנו להתרפק עליה בסיומו של עוד יום עבודה עמוס, הרי שאנחנו נוטים לזלזל מעט בניקיונה

מאת: yoni romניקיון25/06/181642 צפיות
ניקוי הבית נחשב לאחד המשימות המורכבות ביותר המצריכות שימוש בשואב אבק איכותי. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינוי אשר חל במוצרים לניקיון הבית .

מאת: רוני הכהןניקיון02/05/181531 צפיות
בכל בית ומקום עבודה יש שלל של מוצרי ניקיון חשובים, אבל איך בוחרים את הנכונים? קראו את אלה הדברים.

מאת: רוני הכהןניקיון08/04/181431 צפיות
במה תלוי העיצוב של גינה במרפסת של דירה שנמצאת אפילו בגובה של 50 מטר ומעלה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica