חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרקטים לכל אחד

התרגלנו לחשוב על ריצוף פרקטים כרצפה עדינה, מעודנת, אלגנטית לבית. רצפת פרקט תמיד נתפסת כשייכת לבתי יוקרה מצוחצחים, או רצפת פרקט הפרושה במבנים אירופאים מסורתיים היסטוריים, עליה מטופפים חרישית בהליכה מתורבתת. יתרה מזאת, ישנם חובבי פרקט רבים המתלבטים ומתחבטים בינם לבין עצמם באשר לרכישת ולהתקנת ריצוף פרקטים בבתיהם, אך ורק בשל הפחד מעדינותה של רצפת פרקט שכזו – המחשבה על רצפת פרקט כעל ריצוף יקר שעלול להינזק מכל דבר קטן מפחידה אותם. מה יקרה אם אותם פרקטים ישרטו מתזוזת רהיט? והילדים? הלא הם נוטים להשתולל, להחליק על הרצפות, לכדרר ולזרוק את צעצועיהם בכל מקום. רצפת פרקט בוודאי לא תעמוד בכך, ועד מהרה יצוצו שפשופים, סדקים ושברים על אותם פרקטים שהשקענו בהם ממון רב. שהלא על רצפת פרקט יש להלך בזהירות ובנימוס, להקפיד על ניקוי כל גרגיר אבק הקפדה יתרה. אותם אנשים יתחבטו עוד ועוד בשאלת פרקט או לא פרקט (ואולי פרקט סינטטי?), ולא תמיד יבחרו בסוף הליך קבלת ההחלטה באותו פרקט עץ שעליו חלמו תמיד.

לא ברור מה קרה שרצפת פרקט זכתה לדימוי שכזה, שכן עד לעשור האחרון המפגש שלנו כישראלים עם רצפות פרקטים בארץ היה דווקא באכסניה שונה לחלוטין מסצנות אלו – באולמות ספורט ובמגרשי כדורסל. כן, רצפות פרקטים משמשות מזה שנים רבות כריצוף עבור מגרשי ספורט שונים, ביניהם מגרשים עבור משחקי כדורסל וסקווש – לא בדיוק שח-מט אלגנטי ונטול זיעה או תנועות מהירות. פרקטים במגרשי ספורט רגילים לעמוד תחת מדרך רגליהם היומיומי של אנשים רבים, הרצים מצד לצד, מכדררים בחוזקה (כן, כן, על רצפת פרקט!), קופצים לגובה, מתחלקים ועוד. רצפות פרקט הן אידיאליות עבור שימוש כזה באולמות ספורט, דווקא בגלל חוזקן ויכולת העמידות שלהם.

רצפת פרקט מפורסמת במיוחד באולם ספורט היא אותו פרקט שהותקן באולם של נבחרת ה-NBA של בוסטון, הבוסטון סלטיקס. ריצוף פרקט עץ זה נעשה מעץ שמקורו במדינת טנסי, בעלות מסחררת של כעשרת אלפים דולר, ומדובר על שנת 1946! בשל מצוקת עץ שהיתה באותה עת, רצפת פרקט זו הורכבה מחלקים קטנים שחוברו יחדיו בדגם ייחודי. פרקט עץ זה היה כה מפורסם, שכאשר הבוסטון סלטיקס עברו למשכן חדש בשנות החמישים, הועברה גם רצפת פרקט זו יחד עמם. כשרצפת פרקט ותיקה זו פורקה בשנות ה-90, חתיכות פרקט שהוסרו ממנה הפכו לפריט אספנים, שנסחר בקרב חובבי NBA ואספני מזכרות ספורט, שרצו להניח ידם על חתיכה מההיסטוריה של הכדורסל האמריקאי. כיום נערכים משחקי קבוצת הבוסטון סלטיקס על פרקט חדש הזהה לקודם, שאף מכיל כמה חתיכות פרקט עץ מאותה רצפת פרקט היסטורית.

 ובמילים אחרות: אם רצפות פרקטים מחזיקות מעמד כה נפלא מול קבוצות NBA שלמות, מטחי כדורים ותרגילים אקרובטים של מעודדות, אין שום חשש שדווקא הילדים שלכם יהיו הקש ששבר את רצפת הפרקט

 



תגיות המאמר: פרקטים, פרקט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל תקליטן במסיבות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל אייזנברג

מאת: דניאל אייזנברגניקיון12/04/1012306 צפיות
מהו הצורך לשמירה על ניקיון? למה צריכים שירותי ניקיון חיצוניים?

מאת: דניאל אייזנברגבניין ואחזקה - כללי10/02/101215 צפיות
מהי חברת הובלות? כל מה שרציתם לדעת

מאת: דניאל אייזנברגשיפוצים17/01/104694 צפיות
מהי אחריות קבלן? מה תקופת האחריות? איך עושים את תיקון הליקויים? מהם חובותיכם בתור רוכשי דירה?

מאת: דניאל אייזנברגחינוך ולימודים - כללי10/01/101129 צפיות
מחפשים ציוד משרדי? מאיפה תקנו? באיזה חברה תבחרו? יש כיום מבחר גדול מאד של ספקים ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לדעת באיזה פרמטרים כדאי להתחשב לפני שמזמינים ציוד משרדי.

מאת: דניאל אייזנברגבניין ואחזקה - כללי10/01/101166 צפיות
עוברים דירה? יש המון דברים שחשוב לדעת על מנת שהמעבר דירה יעבור בצורה חלקה. נציין לכם כאן 10 דברים שחשוב לא לשכוח.

מאת: דניאל אייזנברגאירועים וחתונות – כללי10/01/10998 צפיות
מדוע לבחור בגן אירועים? קבלו מספר סיבות - עיצוב, מרווח, ציוד לאירועים, הכברה, קייטרינג ועוד

מאת: דניאל אייזנברגהפקת אירועים28/10/091535 צפיות
כיום סצינת חיי הלילה שונה מאד ממה שהיה בעבר. פעם תל אביב היתה באמת עיר ללא הפסקה, עיר של מסיבות, עיר של בילויים. מועדונים מיתולוגיים כמו הפאצה, אלנבי 58, גת רימון, קו-מילניום, השחיתות, זום ועוד רבים טובים ויסלחו לי מי ששכחתי את שמם.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222804 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223114 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211564 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211751 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica