חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אקנה- שיפור וריפוי

מאת: מיטל ליפשיץטיפול בעור14/04/20101267 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אקנה-פצעי בגרות

אקנה-רקע כללי

האקנה מופיע  כ"ראשים שחורים " (קומדונים) ופצעים על פני עור הפנים,הגב והמחשוף.ישנם סוגים שונים של אקנה דוגמת אקנה רוזציאה המתאפיין בעור
שמן אדום  ורגיש,פצעים ולעיתים ללא ראשים שחורים.דרגות החומרה של האקנה הן מפצעון בודד עד לכמויות מאד גדולות של פצעונים עם או בלי מוגלה.

תופעת האקנה אופיינית לכ-80% מאוכלוסיית המתבגרים,יכולה להופיע אף בגיל 9 ולהמשיך עד גילאי 35-40.מסתבר כי האקנה אינה תוקפת מתבגרים
בלבד:25% מאוכלוסיית הגברים ו 50% מאוכלוסיית הנשים סובלים מאקנה בשלב זה או אחר בחייהם.

איך נוצר פצעון?

זקיק השערה נחסם ע"י הצטברות של תאים מתים  בפתחו,בלוטת החלב ממשיכה לייצר חלב (סבום),החלב לא מתנקז  החוצה כי  פתח הזקיק חסום.
בתוך הבלוטה קיימת באופן  קבוע קבוצת חיידקים הנקראים פרופיובקטריום אקנה,כשהבלוטה נחסמת,החיידקים מתחילים להתרבות במהירות ואז נוצרת התגובה הדלקתית של אודם וכאב-  פצעון אדום אותו אנו מכירים.חומרת האקנה תלויה לתגובת בלוטות החלב להורמונים הגבריים(אנדרוגנים).נטייה
תורשתית תביא לתגובה חזקה יותר של בלוטת החלב להורמונים.

נזקי האקנה

אי נוחות מיידית –פגיעה במראה העור פוגעת בהרגשה הטובה,באסטטיקה.הפגיעה יכולה להיות קריטית בגיל ההתבגרות בו יש משמעות גבוהה למראה
חיצוני ויש התגבשות של דימוי וזהות עצמית שיכולות  לקבל מימד שלילי בגלל מראה העור.ישנם נזקים ארוכי טווח של כתמים וצלקות המלווים את האדם
לאורך כל חייו:חיצוניים ופנימיים.

 התמודדות עם אקנה

גופנו על מערכותיו השונות מתפקד בהרמוניה קסומה,כאשר מופיע חוסר איזון באחת או יותר ממערכות הגוף יש לכך השלכות על כל גופנו.חזות עור הפנים
היא פועל יוצא של מצב הגוף והנפש,הפנים משקפות באופן חד משמעי את המתחולל בתוכנו ,לכן הגישה הבסיסית גם בהתייחסות לאקנה היא שיש לתת את הדעת לכל מערכות הגוף כדי לתת מענה הולם לבעיה.

1.המזון שאנו בוחרים לאכול

מערכת העיכול אחראית על פירוק המזון,שימוש בחומרים הויטליים לבנייה,שיקום,חיזוק והזרמת אנרגיה לתפקודנו התקין,פינוי הרעלים מן הגוף.

באכילת מזונות המקשים על העיכול,הרעלים ישארו זמן רב יותר בגופנו ואת התוצאות נראה על עור הפנים.

במיוחד במצב של אקנה יש לאכול מגוון של פירות וירקות טריים,אגוזים (לא קלויים)ושורשים.אלו  מתעכלים במהירות ,מפחיתים את כמות הרעלים במערכת,ובנוסף מכילים מינרלים וויטמינים  אשר משפרים את מצב העור ואת ריפויו.

ויטמין C מאפשר סינתזה תקינה של הקולגן,משפר את חוזק העור וגמישותו ואת יכולת הריפוי שלו,מצוי בפרי הדר,תותים,מלון,גויאבה,אננס,פלפל אדום וירוק,כרוב,כרובית,ברוקולי ותפוחי אדמה.

ויטמין E  משפר אף הוא את גמישות הרקמות ומעלה את יכולת התגובה החיסונית של הגוף,בולם תהליכי חמצון ופגיעה בתאים, מצוי בבוטנים,שקדים,פקאנים,בטטות,ירקות עליים.

ויטמין A תורם לתפקוד תקין של רקמת האפיתל-הרקמה החיצונית ביותר של העור ,הוא נוגד חימצון אשר משפר מאד מצבים של אקנה וקמטים.הוא מצוי בגזר,בטטה,דלעת,מלון,תרד,ברוקולי,כרוב ובעצם בכל הירקות והפירות שצבעם כתום או ירוק כהה.

המינרל אבץ  נמנה על מרכיבי ממברנת התא,משתתף בתהליכי ריפוי פצעים וליקויים  בעור,מצוי בנבטי חיטה,קטניות,אגוזים וחסה.

מומלץ במצב של אקנה לצרוך אגוזי ברזיל המכילים סלניום וגרעיני דלעת המכילים אבץ.מחסור במינרלים אלו (סלניום ואבץ) מקושר לבעיית האקנה.

יש להימנע עד כמה שאפשר  מצריכת  סוכר,קמח לבן,אורז לבן,פסטות –פחמימות פשוטות אלומעלות את רמת האינסולין בדם  שמעלה את רמת ההורמונים בגוף   ועקב זאת,בלוטות החלב מייצרות יותר סבום(חלב) מה שמחמיר באופן ישיר את מצב האקנה.

גופנו מתקשה לעכל חלבונים מחיות,בשר אדום ,חלב ומוצריו קשים לעיכול,תהליך העיכול מואט,הרעלים נשארים יותר זמן בגופנו ,את אותותיהם נראה על עור הפנים.

מחקרים חדשים מראים כי צריכת חלב ומוצריו מחריפה את תופעת האקנה:

חלב ומוצריו מכילים הורמונים  ,גם אם מדובר בחלב אורגני ללא תוספת הורמונים או בחלב נטול לקטוז עדיין יש באופן טבעי אצל הפרות אשר מניבות חלב רוב ימיהן כמות גבוהה של הורמונים המגיעים  אלינו דרך צריכתם. ההורמונים,כפי שציינתי,גורמים לבלוטות החלב לייצור  מוגבר והאקנה מחריף.

לכן,במצבים של אקנה מומלץ להימנע לחלוטין מחלב ומוצריו ולצרוך תחליפים שיספקו את הסידן  והחלבון הנחוצים לגופנו ממקורות אחרים כמו סויה או חלב וגבינות עיזים.

יש להפחית את צריכת הקפאין והאלכוהול אשר מעמיסים רעלים על הכבד ומעלים את רמת הסטרס במערכת,הסטרס גורם להורמונים לעלות (קורטיזול),וכך האקנה מחמיר.

2.שתייה

יש לשתות כ 10 כוסות מים ביום,מחסור במים גורם גם ליובש של העור,יש פגיעה בתקינות התהליכים

של הגלדה ושיקום העור,יש הצטברות של יותר תאים מתים על גבי העור ,בלוטות החלב נסתמות ע"י תאים אלו ויש החמרה במצב האקנה.

3.הורדת לחצים

סטרס במיוחד בגיל ההתבגרות גורם להחמרה באקנה (הורמון הקורטיזול בעלייה במצב של מתח ולחצים)

מומלץ להוריד את המתח ע"י שימוש בטכניקות של יוגה,טאי-צ'י,מדיטציות,נשימות ומנוחה.

4.פעילות גופנית

מומלצת פעילות גופנית אשר תכלול סבולת לב ריאה,פעילות אשר מעלה את לחץ הדם,משפרת סיפוק חמצן לתאים,מערכת העיכול יעילה יותר מאזנת את שאר מערכות הגוף ומגבירה את יכולת הגוף לנקות את עצמו מרעלים .

עיסוק בפעילות גופנית משפר את ההערכה העצמית,מתקן את הנזק של אקנה גם מכיוון זה,גורם לשחרור אנדורפינים  המשפרים את המצב רוח,כל אלו תורמים ישירות למיגור האקנה והשפעותיו על הנפש והדימוי העצמי.

יש להתקלח מייד עם תום הפעילות ,עדיף במים פושרים.

5.שהייה של מספר דקות בכל יום  באוויר הצח

תוך חשיפה לאור היום הטבעי מייצרת ויטמין D  הנחוץ לבריאות העור ,משפרת מצב רוח,מורידה לחצים,מעלה את רמת החמצן בעור ומשפרת עד מאד את מצב האקנה.

אין מדובר בחשיפה לשמש,או שיזוף!!!

6.אם יש שימוש באנטיביוטיקה

מומלץ לשלב פרוביוטיקה-האנטיביוטיקה פוגעת בפלורת המעי והורסת גם את הסביבה הידידותית במעיים,יש פגיעה בעיכול והחמרה באקנה.

מתן חיידקים ידידותיים הכרחית לשמירה על תקינות פעילות העיכול המשפיעה על מצב האקנה.

7.הטיפול היומיומי בעור-עשה ואל תעשה

שפשוף  העור מגביר את הסיכון של כתמים ,צלקות ודלקות.

יבוש העור גורם להפרשת יתר של שומנים בעור ומחריף את האקנה,לכן יש להימנע משטיפה בחומרים מייבשים,מסבונים אגרסיביים  אשר לא נועדו ספציפית לעור הפנים. ככל שהסבון עם PH בסיסי יותר כך יגרום ליותר יובש ויותר החמרה במצב האקנה.

יש לנקות את העור בחומר עדין ללא שפשוף העור וללא יבושו,עד 3 פעמים ביום בלבד.

ניתן להשתמש בפילינג עדין על מנת לפתוח את החסימות בבלוטות החלב ולאפשר לחלב להתנקז החוצה,אולם הדגש הוא על תכשירים עדינים.

יש לשמור על הגיינה,לא לחטט בפצעים ולא לנסות לנקות את הראשים השחורים לבד!!!

לשם ניקוי עמוק של הפנים יש לפנות לקוסמטיקאית מקצועית ומיומנת.

מומלץ מאד להימנע ממגע של חומרים שומניים עם עור הפנים דוגמת תכשירים לעיצוב השיער,ג'לים לשיער,קרמים ושמנים.כדאי לחפוף את השיער בתדירות גבוהה על מנת ששומן מן הקרקפת לא יהיה במגע עם העור.

כל תכשיר אשר מניחים על העור כמו  מייק אפ בסיס,קרם הגנה,צלליות,סומק,קרם לחות יש לבחון  בקפידה ולזהות שהתכשיר מוגדר כ OIL FREE,נטול שומן.

מומלץ להימנע במידת האפשר משהייה ממושכת במקומות לחים וחמים מאד כמו מטבחים ומכבסות.

יש להתקלח ולשטוף את הפנים במים פושרים,מים חמים מדי יחמירו את מצב האקנה.

תכשירים לטיפול בפנים מומלץ לקבל מאנשי מקצוע-קוסמטיקאית מומחית תיתן את ההכוונה  לתכשירים בעלי פעילות אנטי דלקתית,אנטי חיידקית,להרגעת העור,לשיכוך הגירוי והאדמומיות במידת הצורך,

לפתיחת הנקבוביות  של בלוטות החלב ולקרם לחות עדין המיועד לעור אקנתי.

לחות נחוצה ביותר גם לעור הסובל מאקנה.

הקפנו את בעיית האקנה מכל צדדיה,לעיתים מדובר בשינוי מקיף בהרבה מתחומי החיים,שינוי שיכול להראות בלתי אפשרי לביצוע,מאיים ומרתיע.

נחוץ לדעת כי רוב השינויים הנדרשים באורח החיים מאפשרים לנו לחיות חיים בריאים יותר ואיכותיים יותר,שינויים אלו נכונים לכל אדם המעוניין בשמירה על בריאותו.

לרבים מאיתנו אני ממליצה לעשות את השינוי בהדרגה,לבחור בכל פעם סעיף אחד שמתאים לנו לאמץ,רק לאחר שהצלחנו להביאו להיות חלק מדפוסי חיינו ניתן להוסיף סעיף נוסף.

בדרך כלל הזמן הנדרש להפנמת הרגל חדש הוא 21 ימים.

לרובנו לא כדאי לבחור  בשינוי טוטאלי מיידי כי קשה לעמוד  בשינוי לאורך זמן. את סעיף 7. עשה ואל תעשה יש לאמץ מיידית במצב של אקנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיטל ליפשיץ

בעלת  "בריזה שופ" תכשירי טיפוח מקצועיים

שניתן לרכוש רק אצל קוסמטיקאיות ודרמטולוגים,

ו"בריזה" מרכז לטיפולי טיפוח ויופי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיטל ליפשיץ

מאת: מיטל ליפשיץרוחניות - כללי14/04/101037 צפיות
אנו חיים במדינה בה החשיפה לחדשות היא לחם חוקנו,ברדיו,בטלויזיה,באינטרנט וברחוב אנו חשופים בכל רגע נתון. כיצד חיים בצמיחה,ברוגע,בריכוז ובשמחה כאשר אנו "תחת אש " החדשות? במאמר זה פירטתי טיפים פשוטים שניתן לישם ביום-יום לשיפור איכות החיים.

מאת: מיטל ליפשיץרוחניות - כללי14/04/101053 צפיות
אנו מוקפים בצבעים בכל תחומי חיינו. הצבע הוא לבוש לאנרגיה ולכן גם אם אנו מודעים לכך או לאו הצבעים סביבנו משפיעים עלינו ועל סביבתנו. תשומת לב לצבעים תתן לנו את האפשרות לחיות חיים איכותיים יותר ולהשיג מטרותינו ביתר קלות.

מאמרים נוספים בנושא טיפול בעור

מאת: שי כהןטיפול בעור17/09/187524 צפיות
מכשיר סקין קיור לטיפול בצלוליט פועל בטכנולוגיית אולטראסאונד מתקדמת המכשיר יעיל לטיפול בצלוליט אנטי אייג'ינג, שיקום הרקמות, הצרת היקפים וחיטוב הגוף.

מאת: רוני הכהןטיפול בעור21/11/172295 צפיות
זקנה היא לא מראה יותר מידי מחמיא בעולם שמקדש עד בלי די את מושג הצעירות. זו הסיבה שטיפולים כמו הזרקת חומצה היאלורונית כה פו פולארים בארץ ובעולם כולו. מה זה חומצה היאלורונית? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןטיפול בעור08/11/162025 צפיות
עבור כל אלה גם יחד קיים מכשיר אחד אשר בשיטת המזותרפיה מאפשר לבצע העלמת צלוליט מעיק, צלקות ושאר מפגעי עור שפשוט לא מרגישים הכי נעימים למגע ולמבט.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור08/01/162060 צפיות
חשוב לבצע פעולות שמסייעות לעור להיראות במיטבו כמו למרוח קרם הגנה בשעה בה נחשפים לקרני השמש, מפסיקים לעשן, שותים הרבה מים ומורחים קרמים שמסייעים לעור לשמור על רמה טובה של לחות וגמישות, לפי הצורך והגיל.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור20/08/152327 צפיות
שיטה זו קיימת כבר שנים רבות ומשתמשים בה בסלוני יופי בעזרת מכשיר דרמה רולר לשימוש מקצועי בכל רחבי העולם, יש לה הוכחות של מחקרים רבים שמצאו את השיפור במראה של העור מתרחש עבור סוגים רבים של פגמים.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור17/08/151828 צפיות
בעוד אנשים רבים מתכננים את הטיפול אצל כירורג פלסטי, דעו לכם כי ישנו טיפול שמאפשר שמירה על עור בעל מראה חלק וצעיר בצורה פשוטה שאינה מצריכה התערבות כירורגית. בעזרת שימוש במכשיר ביתי קטן בשם דרמה רולר, ניתן לטפל בצלקות, קמטוטים, סימני מתיחה ואפילו בצלקות אשר נוצרו כתוצאה מאותם פצעי אקנה אשר הותירו את סימניהם אצל רבים מאיתנו.

מאת: הכותבטיפול בעור30/06/151626 צפיות
הטכניקה, השיטה, המוכרת ביותר בתחום הקוסמטיקה הפלסטית, לטיפולי אנטי אייג'ינג או הצערת עור הפנים, היא הטכניקה של מזותרפיה והיא כוללת גם שימוש במזרקים ובהזרקות שטחיות של חומרים פעילים, בריאים וטבעיים ישירות אל האזורים הדורשים תשומת לב וטיפול להחלקת העור, למילוי קמטים ולהענקת מראה צעיר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica