חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ה'כללית' מפעילה מוקד תמיכה טלפוני לחולי סרטן

מאת: sharonסרטן22/04/20101175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שירות חדש וייחודי

ה'כללית' מפעילה מוקד תמיכה טלפוני לחולי סרטן

 ולבני משפחותיהם - 9585*

המוקד נותן מענה וסיוע מקצועי לחולים בשעות הערב,

הלילה סופי שבוע וחגים.

מרחיב את מעגל השירותים המוענקים לחולים אונקולוגיים.

 

'שירותי בריאות כללית' מפעילה מוקד טלפוני ייעודי חדש מסוגו בישראל: מוקד ייעודי לחולים אונקולוגים שנועד לתת מענה מיידי לחולי סרטן ולבני משפחותיהם בשעות הערב, הלילה,  סופי שבוע וחגים. מדובר בשירות תומך ומשלים לשירותים הקיימים בבתי חולים ובמרפאות הקהילה, אשר יופעל בשעות שבהן יחידות הטיפול האונקולוגיות בקהילה ובבתי החולים אינן פועלות. את המוקד מאיישות אחיות מומחיות באונקולוגיה שהוכשרו לכך במיוחד, תוך תמיכה של רופאים אונקולוגיים לפי הצורך, ובשיתוף האגודה למלחמה בסרטן.

חולים אנקולוגים ובני משפחותיהם מקבלים שירות ומענה באמצעות אחות מומחית לאונקולוגיה בעלת הרשאה וגישה לתיק הרפואי, בסמכותה לתת הנחיות טיפול בהתאם לפרוטקוליים טיפוליים מתוקפים ומאושרים. כל פניה למוקד מתועדת ומועברת לתיק הרפואי של החולה, זאת כדי להבטיח המשך טיפול על ידי רופא המשפחה והצוות הרפואי הקבוע. אחיות המוקד מעניקות ייעוץ מקצועי ומיומן ומסייעות לחולים להתמודד עם בעיות ושאלות המתעוררות בנושאים הנוגעים לתופעות לוואי של המחלה והטיפולים: כאב, חום, בחילה, דימום, בעיות בשינה, חרדה, דיכאון, חולשה, יובש בפה, קוצר נשימה, בלבול  ועוד.

לדברי ד"ר דורית וייס, אחות הראשית של שירותי בריאות כללית: "הקמת מוקד ייעודי הינה חלק מתפיסת עולם שירותית כי מחובתנו לפתח ולהקיף את המטופלים שלנו בשירותים מתקדמים וזמינים לאורך כל שעות היממה,  תוך מתן מענה למגוון הצרכים הקיימים. הקמת המוקד האונקולוגי נותנת מענה למצב בו אין כתובת זמינה בשעות הערב והלילה, כאשר המרכזים האונקולגיים בבתי החולים ובקהילה אינם פועלים. החולים האונקולוגים יכולים לקבל מענה, הדרכה על דרכי התמודדות עם תופעות לוואי, או סיוע בקבלת החלטה כאשר המצב מחייב פנייה לבית חולים.

הניסיון מראה כי מוקדי שירות טלפוניים נותנים מענה ראשוני לקבלת החלטות להמשך טיפול. במוקד האונקולוגי של הכללית עומדות לרשות הפונים אחיות מיומנות, המוכשרות לייעץ להם בנושאים הקשורים למחלתם".

 

אנחנו כאן בשבילך

ב'שירותי בריאות כללית' מטופלים כיום כ-38 אלף חולים אונקולוגיים, בשלבים שונים של מחלה. חולים אלו סובלים מכאב ומתסמינים אחרים בשלב האבחון, בתקופת הטיפולים, בעת חזרת המחלה, בשלב המתקדם ובסוף החיים - ונזקקים לתמיכה ולייעוץ רפואי לעתים קרובות.

בקנדה לדוגמא, שם פועלים שירותי המידע האונקולוגי למעלה מעשור, ניתן מידע ללא תשלום במגוון נושאים הקשורים לסרטן ליותר מ-400 אלף פונים: חולי סרטן, בני משפחותיהם, הקהל הרחב ובעלי מקצוע מתחומי הבריאות.  בפילוח סטטיסטי אודות השירות נמצא כי הגיל הממוצע של הפונים למרכז מידע אונקולוגי הוא 30-49, כאשר עיקר הפונים הם נשים ונשואים. מרבית הפונים הינם חולי סרטן השד, ריאות, מעי וצוואר הרחם, כשהיקף הפניות בקשר לסרטן השד והרחם גבוה משכיחותם באוכלוסיה.

המוקד החדש שמספרו 9585* מופעל על ידי אחיות מומחיות לאונקולוגיה.

המענה והייעוץ ניתנים על בסיס פרוטוקולים מקצועיים מתוקפים ומאושרים.

שעות פעילות המוקד בימים  א'-ה', בין 18:00 עד חצות  

 ביום ו' החל מהשעה 13:00 ועד חצות בשבת החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד חצות.

 



תגיות המאמר: בריאות, סרטן, כללית, מוקד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נינה זוקלמן

שלום תל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת sharon

מאת: sharonאימון אישי - כללי17/07/101073 צפיות
האם מישהו מכם חווה את ההרגשה הזו של להגיע לדוכן פלפל סגור לאחר שעות של פנטוז על טחינה מטפטפת וקציצות שיצאו כרגע מהשמן הרותח? ולחשוב פעמיים האם זה נכון בשבילי להזמין את המנה? איך לומר בלשון המעטה: לא נעים בכלל. ההבדל בין הדוכן לבין החיים שלכם הוא שאם בדוכן זה לא כל כך נעים ולא כל כך נוח, הלא שבחייכם התחושה לא מסתכמת בחוסר נעימות, היא עשויה להיות נוראית. אין תסכול ולעיתים אף כאב גדול יותר מלהיות קרוב ומודע לצורך בשינוי ולא להצליח לחוות אותו, ניתן להגדיר זאת במילה אחת: תקיעות. זה בדיוק המקום בו אני נכנסת לפעולה.

מאת: sharonרפואה22/04/102808 צפיות
שירותי בריאות כללית משיקה ערוץ וידאו חדש, "כללית TV" בכתובת www.clalit.tv, שמטרתו לקדם את החיים הבריאים בישראל. הערוץ מספק הזדמנות לגולשים לצפות במאות סרטונים במגוון תחומי רפואה, בריאות, כושר, אורח חיים בריא ולייף-סטייל. בנוסף לצפייה בסרטונים, הערוץ מאפשר יצירת רשימות צפייה אישיות, שאותן ניתן לחלוק עם גולשים אחרים, והעלאת תגובות לסרטונים.

מאת: sharonבריאות גיל הזהב22/04/10934 צפיות
שירותי בריאות כללית משיקה מוקד טלפוני חדש המיועד לבני 65 + ובני משפחותיהם, זאת במסגרת תכנית כוללנית להתאים שירותים לצרכיהם של בני הגיל השלישי כדי לסייע להם בהתמודדות עם בעיות בריאות בשעות בהן המרפאות סגורות. המוקד מאוייש ע"י צוות מקצועי של אחיות בעלות הכשרה ונסיון עשירים בתחום הגריאטריה.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171820 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153397 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142422 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142950 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145026 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148960 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138776 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica