חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עושים בסדנת יוגה צחוק?

לבריאות

אמרה ידועה היא נפש בריאה בגוף בריא, המבטאת את הקשר ההדוק בין מצבנו הנפשי למצבנו הבריאותי. בעולם המודרני קצב החיים ובעקבותיו המתח שאנחנו חווים גדול מאוד. התוצאה של אורח חיים זה באה לידי ביטוי במחלות רבות, החל משפעת פשוטה ועד למחלות כגון סרטן ולחץ דם - המהוות גורמי תמותה מרכזיים בעולם המערבי כיום. בשורות הבאות נלמד כיצד אפשר להימנע ממחלות אלו ולחיות אורח חיים בריא יותר?

לצחוק כל הדרך

ישנן דרכים רבות לשמור על אורח חיים בריא יותר. אחת הדרכים היא באמצעות אכילת מזון בריא יותר. דרך זו אמנם יכולה להיות יעלה, אך לרוב בוודאי אינה מהנה... האם קיימת דרך שבה נוכל גם לחיות אורח חיים בריא וגם ליהנות בעת ובעונה אחת? בהחלט כן. מזה זמן רב ידוע שלצחוק השפעה מרחיקת לכת על מצבנו הבריאותי: פעולת הצחוק משחררת מתחים, מחזקת את הביטחון העצמי, מחזקת את המערכת החיסונית ואפילו שורפת קלוריות.

יוגה צחוק - פשוט לצחוק

לפני חמש עשרה שנה גילה רופא מערבי יליד הודו שלא חייבים לעשות שימוש בהומור כדי לצחוק. למעשה, כל אדם יכול לצחוק רבע שעה עד עשרים דקות ביום ללא שום גירוי חיצוני. דרך יעילה ומהנה לעשות זאת היא באמצעות צחוק בקבוצה, עקב אפקט ההדבקה של הצחוק המתפשט בה. אלו היוו את הבסיס לסדנאות יוגה צחוק.

מהי סדנת יוגה צחוק?

סדנת יוגה צחוק מתבססת על הרעיון של צחוק בקבוצה, ובעלת מספר מרכיבים:

תרגילי יוגה צחוק - זהו שילוב של תרגילים מעוררי צחוק ונשימות יוגיות עמוקות. נשימה נכונה מאפשרת לנו לשלוט על מצבנו המנטאלי והפיזי, ועל כן שילובה עם תרגילי הצחוק הינו בעל חשיבות רבה.

מדיטציית צחוק - בחלק זה חברי הקבוצה מזייפים צחוק שמתגבר ומדביק את כל חברי הקבוצה, עד שלבסוף הצחוק הופך לצחוק מתגלגל וטבעי.

הרפיה של הגוף - פעולת הצחוק כרוכה במאמץ פיזי של הסרעפת ושרירי הפנים, ועל כן בשלב האחרון מתמקדים בהרפיה ובהירגעות של הגוף.

סדנאות יוגה צחוק הופכות לפופולאריות באירועים כמו מסיבת רווקות, יום הולדת, יום גיבוש לעובדים ועוד.

באמצעות סדנת יוגה צחוק תוכלו לצחוק כל הדרך לחיים בריאים ומאושרים יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: