חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צעדים ראשונים בטיסנאות חשמלית

מאת: LoadSEO - קידום אתריםתחביבים29/04/2010880 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקדמה:

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות הולכת וגוברת בתחום הטיסנאות החשמלית הסוחפת אחריה הצטרפות טיסנאים חדשים רבים לתחום. מאמר קצר זה נועד להקל על טיסנאים העושים את צעדיהם הראשונים בטיסנאות חשמלית ולסייע בהבנתה הבסיסית.

למה טיסנאות חשמלית?

המשיכה העיקרית לתחום הטיסנאות החשמלית נובעת בעיקר מהניקיון והתפעול השקט של הציוד. בשונה מטיסנים או מסוקים המצוידים במנועי ניטרו או בנזין רועשים, כאלה המצוידים במערכת חשמלית יכולים להיות מוטסים בפארקים או בשטחים פתוחים קטנים ליד הבית מבלי להטריד ולהפר את שלוות הסביבה. אך אל תתנו לשקט להטעות אתכם, אסור לשכוח להקפיד כרגיל על כל כללי הבטיחות.
מערכת חשמלית הינה בעצם אוסף מודולארי של ציוד היכול להיות מותאם בקלות למגוון רחב של שימושים. מנוע חשמלי איכותי אחד יכול לשמש בקלות למס' יעודים ולסוגי טיסנים שונים ספורט, D3, דאונים, מסוקים על ידי שימוש בהרכב שונה של סוללה, בקר או גיר.
סיבות נוספות המושכות טיסנאים אל הטיסנאות החשמלית כוללות בין השאר תחושת הערכה אל האתגר שבעיסוק בה, תחושת "חלוציות" והרצון לעשות משהו חדש.

איזה ציוד אני צריך?

בגדול הציוד הדרוש דומה לציוד הקיים בכל טיסן המונע במנוע ניטרו או בנזין וכולל את הטיסן עצמו, מערכת הרדיו, מנוע, גיר אופציונאלי, בקר מהירות, סוללה ומטען.
הטיסן:
כעיקרון, טיסנים חשמליים הינם זהים לטיסנים המונעים במנועי ניטרו או בנזין אך בגלל ויברציות גבוהות הנגרמות ממנועים אלה, על הטיסנים המצוידים בהם להיות בנויים באופן חזק מאד וניתן בקלות להוריד מהם משקל רב. טיסנים חשמליים יכולים וצריכים איפה להיבנות שהם קלים הרבה יותר.

בתמונה ניתן לראות טיסן D3 Jumping Jack בעל מוטת כנף של 1,000 מ"מ ואורך של 1,028 מ"מ שמשקלו הכולל מוכן לטיסה נע סביב 570 גרם בלבד!

המנוע:

כיום, ל"טיסנאי החשמלי" יש מבחר עצום של מנועים חשמליים לבחור ממנו. במנועי המברשות Brushed ישנם את מנועי ה-Cobalt הנחשבים לטובים יותר ממנועי ה-Ferriteאך הם גם יקרים יותר. בשנים האחרונות נכנס לשוק ה-R/C סוג חדש של מנועים: חסרי המברשות Brushless. מנועים אלה אמנם יקרים מאד בהשוואה לאחיהם בעלי המברשות, אך מספקים טווח עצום של אפשרויות פעולה בנצילות גבוהה מאד. רוב המנועים המסופקים יחד עם הקיטים למתחילים הינם סוג של מנועי Ferrite הנקראים מנועי "Can" פחית. יעילותם של מנועים אלה נמוכה מאד וקשה מאד לקבל עבורם שירות כמו למנועי Brushless למשל. רוב הקיטים הנ"ל יטוסו בסדר עם המנוע שסופק איתם, לכן זה אין כל בעיה להשתמש במנוע Can לטיסן חשמלי ראשון, אך אם חושבים על הטווח הארוך ועל טיסנים נוספים, מומלץ לרכוש מנוע Brushless מהתחלה. להרחבה בנושא, ניתן לקרוא את המאמר בנושא מנועים חשמליים המפרט גם על מנועי Brushless.

בקר-המהירות:

בקר המהירות speed-control מספק שליטה פרופורציונאלית על עצמת המצערת על ידי שינוי כמות הכוח המועברת מהסוללה אל המנוע. למרות שכמעט בכל המערכות כיום נעשה שימוש בבקר מהירות, ניתן גם לחבר את המנוע ישירות לסוללה בעזרת מפסק on/off פשוט ולעבוד במקסימום מצערת עד לריקון מלא של הסוללה.יש לקחת בחשבון כי עבודה ללא בקר מהירות אינה נוחה ואף מקצרת לרוב את חיי הסוללה.

הסוללה:

מארז הסוללות battery pack מספק את הכוח למנוע. מארזי סוללות נפוצים מורכבים מתאים של 500-3300 mAh מילי אמפר לשעה, ככל שהמספר גבוה יותר כך קיבולת הטעינה שהסוללה מסוגלת להכיל גבוהה יותר. המשקל פרופורציונאלי לקיבולת, כלומר, משקל המארז עולה בהתאמה ככל שהקיבולת של התאים בו גבוהה יותר.

המטען:

המטען משמש לטעינת מארזי הסוללות. ישנן 3 שיטות טעינה עיקריות: Trickle, Fast ו-Peak. טעינה בשיטתTrickle מתבצעת בזרם נמוך ואורכת מספר שעות, השימוש בשיטה זו איטי אך הוא בטוח ומוודא כי לא יגרם כל נזק לסוללה. טעינה מהירה Fast מבצעת דחיסה מהירה של אנרגיה למארז עד כדי טעינה מלאה תוך כ-15 דק', השימוש בשיטה זו נעשה תוך סיכון כי התאים עלולים להינזק אם תהליך הטעינה אינו מבוקר. רוב המטענים הישנים והפשוטים פועלים בשיטות הנ"ל, Trickle ו-Fast. כיום, המטענים המתקדמים יותר עובדים בשיטה הנקראת Peak charging. שיטה זו פשוט מבקרת את תהליך הטעינה באופן אוטומטי, כך שהתאים במארז אינם יכולים להיפגע מהשימוש בשיטת הטעינה המהירה Fast.

מטען פשוט מטען מתקדם יותר

איזה סוגי טיסנים אפשר להטיס עם מערכת חשמלית?
כל הטיסנים המוטסים עם מנוע ניטרו או בנזין יכולים לטוס עם מערכת חשמלית כולל מסוקים וטיסני סילון למנועי מניפה Ducted Fan, כמו כן אנו נתקלים בזמן האחרון בגידול מתמיד במספר הטיסנים המיועדים באופן ספציפי למערכות חשמליות כמו פארק פליירים park fliers וטיסני פנים indoor.
למרות האמור לעיל ישנם משתנים שעלינו לקחת בחשבון כאשר מדובר בטיסנאות חשמלית אשר אינם משמעותיים בטיסנים המונעים במנועי ניטרו או בנזין, שם המשחק הוא "מה בא על חשבון מה". לדוגמא: על מנת להגדיל את משך זמן הטיסה עלינו להשלים עם העובדה שהמשקל יעלה עלייה בעומס הכנף ו/או תהיה ירידה בכוח המנוע. כל אחד משלושת המשתנים האלה משפיע על התוצאה הסופית באופן עצמאי, כלומר, בכל סוג סוללה Nicad NiMH, Li-Po המשקל של כל תא בודד הינו פרופורציונאלי לקיבולתו. היחסים מודגמים כאן:
משקל = מס' התאים X המשקל של תא בודד.
כוח = מס' התאים X משיכת זרם current draw.
משך הטיסה = המשקל של תא בודד/ משיכת זרם current draw.
הגדלת מס' התאים, מגדילה את הכוח ומגדילה את המשקל.
הגדלת המשקל של תא בודד, מגדילה את משך הטיסה ומגדילה את המשקל.
הגדלת משיכת הזרם current draw, מגדילה את הכוח ומקטינה את משך הטיסה.

ובהצבה שונה:

כדי להוריד משקל חייבים להוריד את הכוח ו/או את משך הטיסה.
כדי להעלות כוח, חייבים להעלות את המשקל ו/או להוריד את משך הטיסה.
כדי להעלות את משך הטיסה, חייבים להעלות את המשקל ו/או להוריד כוח.
השורה התחתונה: טיסן חשמלי יכול להיות בעל כוח רב יותר מכל טיסן עם מנוע ניטרו או בנזין, הכל בתנאי שהמטיס מוכן להתפשר על משך טיסה של דקה אחת.

לסיכום:

האתגר העומד בפני הטיסנאים ה"חשמליים" הוא שלמרות שמערכות חשמליות יעילות הרבה יותר ממנועי ניטרו ובנזין, כיום, אין באפשרות מארזי הסוללות לאחסן כמות אנרגיה דומה באותו משקל. זו הסיבה שטיסנאים משתדלים לבנות טיסנים חשמליים במשקל נמוך ככל האפשר. למרות כניסתן לשוק בתקופה האחרונה של סוללות הליתיום פולימר Li-Po, עד שלא תהיה פריצת דרך משמעותית שתאפשר לנו לאחסן הרבה יותר אנרגיה בכל תא, המשתנים והיחסים שהוצגו כאן ימשיכו להוות שיקול מרכזי בתכנון טיסנים חשמליים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122462 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122269 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122050 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121909 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122009 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122055 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121828 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161868 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162906 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162480 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162290 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162298 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152467 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152486 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica