חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיסנים חשמלים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםתחביבים29/04/20101232 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השאלה המרכזית הנשאלת בבואנו לבחון את הטיסנים החשמליים היא "מדוע דווקא חשמל ?"
הלא על פניו ניראה שלטיסני הדלק מירב היתרונות: טיסני הדלק פופולאריים יותר בארץ ולכן המבחר גדול יותר, המנועים חזקים ויעילים והאפשרות לקבלת עזרה מקצועית מבעלי ניסיון הוא רב, ובכל זאת…
טיסנים חשמליים נהנים ממספר יתרונות ייחודיים ובניהם : אפשרות הטסה בכל מקום כדוגמת שדה פתוח, פארקים עירוניים (כפארק הירקון) ולעיתים אף באצטדיונים ומגרשי ספורט. יתר על כן, אין מניעה מלהטיס בסמוך לשכונות מגורים מכיוון שנושא הרעש כלל אינו קיים (המנועים החשמליים שקטים להפליא - בגובה לא רב כבר לא ניתן לשמוע את רעש המנוע). מעבר לשקט קיים הניקיון והאסטטיות שבתפעול הטיסן, לא עוד ידיים מלוכלכות מדלק ובלזה ספוגה בשמן, הכול נעשה בלחיצת כפתור !

סוגי טיסנים

את הטיסנים אחלק לשתי קבוצות עיקריות:

  1. דאונים חשמליים – דאון חשמלי הינו דאון לכל דבר הנעזר במנוע חשמלי על מנת להגיע לגובה טיסה/דאייה מספק. המנוע מופעל לסירוגין במטרה לצבור גובה. עם כיבוי המנוע מתקפל המדחף כדי לאפשר דאייה עם מינימום התנגדות. משך השהייה באוויר תלוי בעיקר במיומנות המטיס וביכולתו "לתפוס טרמיקות". הדאונים החשמליים לרוב בעלי מוטת כנפיים גדולה מטיסנים ממונעים רגילים (מינימום 2 מטר). "תופעת לוואי" הקיימת בדאונים חשמליים בהשוואה לדאונים רגילים (שלא נעזרים במנוע) היא המשקל הרב הנובע מהסוללה והמנוע וכתוצאה מכך מהירות הטיסה גבוהה יותר, עובדה המקשה, לעיתים, על מטיסים מתחילים. יש לציין, כי במשפחת הטיסנים, קבוצת הדאונים החשמליים תופסת נתח ניכר וצוברת פופולאריות רבה. דאונים אלה ניתנים לקניה גם בארץ, לרוב במתכונת ARF וכוללים מנוע ומדחף (פרופלור).
  2. טיסני מנוע חשמליים – טיסנים "רגילים" הנעזרים בכוח המנוע במשך כל שהותם באוויר. המגוון הוא אדיר וכולל שני סוגים עיקריים : א. טיסני פארקים –SLOW FLYERS AND PARK FLYERS (קלי משקל ואיטיים) הניתנים להטסה בשטחים קטנים יחסית ולעיתים אף בחצר האחורית או ברחוב. מגבלתם העיקרית היא הרוח, סוג זה של טיסנים יטוסו בבטחה בימים שבהם הרוח כמעט ואינה נושבת ב.ARF, ARC ו-KIT . לעיתים עשויים מבלזה ולעיתים מפלסטיק וקלקר (סוג מיוחד של קלקר – עמיד בפני התרסקויות). הדגש בטיסנים אלו הינו המשקל, יש לבנותם כך שיהיו קלים ככל האפשר. לצורך כך נעזרים בציוד ואביזרים נלווים מיוחדים (ראה בהמשך). אציין, כי כל טיסן מנוע דלק רגיל ניתן להפוך לטיסן חשמלי ע"י מספר שינויים (בחלק מהמקרים כרוך בהוצאה כספית מכובדת). סוג זה של טיסנים צובר תאוצה רבה בארץ והמגוון גדול. טיסני המנוע הרגילים הניתנים לקניה ומגיעים בכל מתכונת אפשרית.

אביזרים נלווים

הבעיה המרכזית שבתחביב הטסת טיסני רדיו היא העלות הגבוהה, על אחת כמה וכמה, בטיסנים החשמליים. המוטו המנחה את חובבי החשמל הוא "קנה זול, קנה פעמיים". אכן, הציוד האיכותי יקר אך כדי להמשיך ולהתפתח בתחום כדאי לבצע את ההשקעה הראשונית שתתאים גם לפרויקטים עתידיים. להלן המרכיבים העיקריים הנדרשים לטיסנים חשמליים.

  1. מנוע חשמלי – קיימים סוגים רבים של מנועים המחולקים עפ"י גודלם (350, 400, 500…) ועפ"י איכותם. המנועים הפשוטים ביותר עשויים לעלות כ- $10, אלו הם מנועים זולים ובסיסיים שאינם מסוגלים לעמוד בזרמים גדולים ונוטים להתחמם יתר על המידה. עם זאת הם משמשים מטיסים רבים. עלות החלפתם אינה גבוהה ומכאן הפופולאריות הרבה שלהם. כאשר עולים בסולם המנועים קיימים מנועי הקובאלט (סוג של מתכת) וה-BRUSHLESS MOTORS, מנועים אלה יכולים לעמוד בזרמים גבוהים ובטמפרטורת עבודה גבוהה. מחיר מנועים אלה עשוי להגיע לעשרות דולרים והם בעלי תוחלת חיים ארוכה מאוד וכמו כן, ניתן להחליף חלקים פנימיים במנועים אלו שנשחקו כתוצאה מבלאי מבלי להחליף את המנוע כולו.
    כדי לייעל את פעולת המנועים ניתן להשתמש ב-GEAR BOX מערכת של גלגלי שיניים המאשרים שימוש במדחף גדול יותר שיביא לנצילות גבוהה של פעילות המנוע (אך זהו כבר מאמר בפני עצמו).
  2. א. בקר מהירות אלקטרוני ELECTRONIC SPEED CONTROL - המצערת החשמלית של הטיסן - אביזר זה מתחבר בקצהו האחד למנוע ובשני לסוללה ומווסת את זרימת החשמל למנוע ובכך מחליש/מחזק את פעולתו. בקרי המהירות נמדדים עפ"י הזרם אותו הם יכולים לספק למנוע מבלי לפגוע בפעילותם (A10 , A20…).
  3. ''BATTERY ELIMINATOR CIRCET ׁ,BEC)) – פונקציה של בקר המהירות המאפשר שימוש בסוללת המנוע להפעלת הסרוואים (מבטל את הצורך בסוללה נפרדת לסרוואים). כאשר הסוללה נחלשת נפסקת אוטומטית פעילות המנוע ונשאר מספיק מתח להנחתת הטיסן בעזרת ההגאים (משמש בעיקר לדאונים חשמלים שבהם ההקפדה על המשקל רבה).
  4. סרוואים ורסיבר : בטיסנים חשמליים ניתן דגש לגודלם ומשקלם של המרכיבים הללו ולכן כמעט ולא משתמשים בגדלים סטנדרטים, אלא, במיני/מיקרו.
  5. סוללות – הסוג היעיל והנפוץ ביותר כיום הינו סוללות הליתיום. הסוללות נבדלות זו מזו ב"קיבולת" שלהן. ככל שה"קיבולת" רבה יותר כך יפעל המנוע פרק זמן ארוך יותר אך עם זאת משקל הסוללה יגדל גם כן. סוללות בודדות הן במתח V3.7 ולכן בכדי לקבל מתח מספק לפעולת המנוע מחברים מספר סוללות יחד בכדי להגיע למתחים נפוצים כגון V7.4 ו- V11.1 ,מאפיין נוסף וחשוב של הסוללות היינו מקדם פריקת הזרם של הסוללות המוכפל בקיבולת הסוללה(C) וכך מתקבלת צריכת זרם מקסימאלית שניתן לצרוך על ידי המנוע (וכך גם להתאים סוללה למנוע ולהפך).
  6. מטען – מרכיב חשוב ביותר שבעזרתו נטענות הסוללות לפני כל הטסה (מקביל למילוי דלק בטיסני דלק). עפ"י רוב יופעלו המטענים ממצבר המכונית (V12) ולעיתים מהחשמל הביתי. המטענים הפשוטים פועלים על טיימר המפסיק את פעולתם לאחר פרק זמן מסוים. מטענים מתקדמים יותר (ומומלצים כמובן) הינם ה-PEAK CHARGERS שפעילותם נפסקת אוטומאטית כאשר הסוללה מגיעה לטעינה מקסימאלית, עובדה המבטיחה זמן פעולה ארוך של הסוללה ומונעת הטענת יתר שעלולה להרוס את הסוללות ! מחירי המטענים שונים ומגוונים, החל מ20- $ לפשוטים (מספר מצומצם של סוללות) והשמים הם הגבול.

הערות ודגשים

הרכבת המערכת החשמלית בטיסן אינה מורכבת ומצריכה לרוב ידע מועט בחשמל ואלקטרוניקה, אולם, לעיתים כדאי להתייעץ עם בעלי ניסיון.

זמני הכנה והטסה : טעינת הסוללות ברוב המטענים אינה לוקחת יותר מ 30 – 45 דקות כך שאין בעיה להחזיק 2-3 סוללות ובזמן ההטסה להטעין את האחרות. החלפת הסוללות קלה ופשוטה ואינה נמשכת יותר ממספר שניות. משך ההטסה תלוי מאוד באופן ההטסה, זאת אומרת : הטסה במצערת מלאה עשויה להימשך מספר דקות בודדות, אך שימוש נכון במצערת יכול להביא ל: 10 – 15 דקות ובדאונים לשעה ואף יותר!

איך להתחיל

בציוד הראשוני כדאי להשקיע ככל שניתן. בראש ובראשונה במטען. ככל שהמטען טוב יותר כך הוא יוכל לשמש אותנו לטווח ארוך יותר ובסוללות ששילוב של שניהם יפיק תוצאות חיוביות של אורך חיים גדול וזמני הטסה גבוהים.
לגבי טיסנים המגוון הוא גדול וניתן להתייעץ בחנות ולבחור בטיסן המתאים ביותר לכם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122463 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122269 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122050 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121909 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122009 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122055 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121828 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161868 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162907 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162481 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162290 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162298 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152467 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152486 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica