חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פאונדרס בית השקעות - עליית הריבית בארה"ב והשפעתה על שוק הנדל"ן האמריקאי

מאת: Efratנדל"ן11/01/20092189 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עליית הריבית בארה"ב והשפעתה על שוק הנדל"ן האמריקאי

 

באמצע שנת 2004 , החליט בנק הפדרל ריזרב האמריקאי להעלות את הריבית הבסיסית במשק. הוחלט על העלאה הדרגתית, ההעלאה האחרונה שבוצעה במרץ 2005 בשיעור של 0.25% הביאה את הריבית ל- .2.75%

כתוצאה מכך, מושפעות כמובן הריביות על המשכנתאות. ריבית על המשכנתאות בארה"ב עולה בכ  2%- המשמעות הכלכלית / נדל"נית של עלייה זו היא שהאזרח האמריקאי יעדיף לשכור דירה מאשר לרכוש אותה, שכן עלות המשכנתא הופכת להיות יקרה יותר ממה שהייתה עד כה. עם המשך עליית הריביות הצפויה, עשוי להווצר מצב בו החזר המשכנתא יהיה גבוה יותר מההכנסה משכר הדירה, וכך יעדיף האזרח האמריקאי לשלם שכ"ד על פני החזר משכנתא.

אורח החיים של האזרח האמריקאי הממוצע מתבסס על תרבות של :relocation  עובד אמריקאי יכול לעבור מספר פעמים במהלך חייו ממדינה למדינה בתוך ארה"ב, בעקבות מקומות תעסוקה. האמריקאי אינו מגביל את עצמו למציאת מקום עבודה בסביבת מגוריו, אלא נותן להזדמנות התעסוקה  (כמו גם אקלים וחינוך טוב)  להכתיב את מקום מגוריו. החלטתו של האזרח האמריקאי להעתיק את מקום מגוריו מושפעת גם מאיכות חיים מוצעת - קרי, אקלים והכנסה טובה. לכן, ישנה מגמת הגירה למדינות חגורת השמש הנהנות גם מהטבות מיסוי ומדיניות ביורוקרטית ואדמיניסטרטיבית המעודדת הגירה קלה ונוחה.

לפיכך, האמריקאי הממוצע אינו כובל את עצמו למקום מגורים אחד ע"י רכישת נכס, אלא מעדיף לשכור דירה או בית במקום בו הוא מועסק. מגמה זו מכתיבה ביקוש גבוה מאוד לנכסים להשכרה, ומכאן ששכר הדירה בארה"ב גבוה יחסית - פרמטר חשוב למשקיע הבוחן את גובה ההשקעה אל מול פוטנציאל ההכנסה. בארה"ב כיום, כ- 30-35% מהאוכלוסיה הינם בעלי דירות ואילו השאר שוכרים. למען השוואה, בישראל - 80% הינם בעלי דירות (בעלות על נכסים מקנה לישראלי הממוצע תחושת ביטחון( לעומת 20% שהם שוכרים.

יחד עם זאת, במהלך ה 5- שנים האחרונות היינו עדים לתופעה הפוכה: הריבית על משכנתאות עמדה על שיעור של 3-3.5% . באיזורים המתאפיינים באוכלוסיה צעירה החזר המשכנתא היה נמוך מההכנסה משכ"ד ולכן השוק היה אטרקטיבי במיוחד עבור רוכשי דירות שקנו דירות למטרות השכרה. בעקבות הביקוש הגבוה לדירות לרכישה בתקופה זו, כיום קיים מחסור בדירות המיועדות להשכרה. כך, מי שכיום מחזיק בדירות המיועדות להשכרה נהנה משוק בעל ביקוש אדיר וכך גם שכ"ד גבוה. זהו שוק אידיאלי למשקיעים, ועיתוי מצויין למשקיעים בנדל"ן המעוניינים בקבלת תשואות על השקעותיהם. כמו כן, ככל שתעלה הריבית על המשכנתאות, וכך גם הביקוש לדירות להשכרה, כך יעלה ערכם של דירות אלה. ככל שהריבית במשק האמריקאי יעלה ( צפי לעלייה של    2%  נוספות בשנים הקרובות) יגביר את הביקוש לדירות להשכרה.

בהקשר זה יש להזכיר פוטנציאל נוסף עבור המשקיע - הקדנציה השנייה של המשכנתא - כלי נוסף

העמוד לרשות משקיעינו הוא ה-:refinance  פריסה מחודשת של משכנתא לאחר תקופה של מספר - ה- refinance  הוא כלי יעיל במיוחד כשערך הנכס עולה והמשכנתא החדשה מחושבת לפי הערך refinance- שנים. המעודכן. כך, משקיע מרוויח במשכנתא גם עם עליית ערך הנכס הצפוי לאור הביקוש לנכסים להשכרה,כאמור לעיל.

עם עליית הריביות במשק, כיום הריבית על המשכנתא עומדת על ממוצע של 5.25% למשקיעים בדירות המיועדות להשכרה. משכנתא זו קובעה לשנתיים (קרי, לא תושפע מהמשך עליית הריבית על המשכנתא הצפוייה לחודשים הקרובים) והדבר מהווה הזדמנות יוצאת דופן עבור המשקיע הישראלי להשקיע בפרוייקט דה פיירוייז שביוסטון.

שנת 2004 הסתיימה במגמה ברורה של ביקוש גבוה יותר מהיצע. שכ"ד החודשי הממוצע הינו בד"כגבוה משמעותית מהחזר משכנתא, והעלייה בערך הנכסים מאפשרת החזרים נאים על ההשקעה הראשונית הון עצמי). חל גידול קבוע באוכלוסיה, שעולה על כמות הדיור המוצע. עלות הבנייה נשארת קבועה והתחזיות הינן אופטימיות. בקצרה, אנו בעיצומה של אחת התקופות הטובות ביותר בתחום הנדל"ן בארה"ב.

ליג סיטי יוסטון - עליית הריבית והשפעתה על האזור

ליג סיטי הוא פרבר יוקרתי של יוסטון - מרכז הפיתוח של נאסא יושב בליג סיטי. נאסא לבד מעסיקה מעל 3000 איש המתגוררים באיזור. שלושת החברות הגדולות ביותר בעולם בתחום פיתוח המנועים והרקטות נמצאות גן הן באיזור: פרט אנד ווטני , מקדונלד דאגלס)באוניג), לוקהיד מרטין.לוקהיד ופרט אנד ווטני זכו לפני חצי שנה במכרז של חיל הים האמריקאי לפתח את מנועי F16 ו-F 14. לצורך כך מגוייסים כעת כ 3600 עובדים חדשים . בנוסף, במהלך 2004 נוספו עוד 30,000  מקומות עבודה חדשים ביוסטון בשל התפתחות של חברות באיזור. גיוס של מספר עובדים כזה באזור כמו ליג סיטי משמע עלייה מדהימה בביקושים לשכירות ועלייה בערך הנכסים שנמצאים בבעלות משקיעים שמאפשרים השכרה בפרוייקט יוקרתי. בנוסף, ליג סיטי נהנה מגידול שנתי באוכלוסיה של כ 6%- ידוע ברמת החינוך הגבוה בעיר, ומושך אליו קהל איכותי בסטטוס סוציו- אקונומי גבוה, אנשים המחזיקים בתפקידי ניהול מרכזיים בשוק העבודה של התעשייה וההיי- טק באיזור יוסטון.

אין לראות במידע ו/או התכנים המופיעים כמתן יעוץ ו/או מצג כלשהו. המידע המובא לעיל הינו אינפורמטיבי בלבד ולא נועד לשמש הצעה, המלצה או שידול לרכישה או השקעה. אין להסתמך על המידע ו/או התכנים לצורך קבלת החלטות בנושאים כלכלים ו/או כספיים ו/או אישיים ו/או ביטוחיים ו/או אחרים. עליך לפנות ליועץ מוסמך בכל תחום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137898 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137966 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138047 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137890 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137521 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137225 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222714 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202518 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183251 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183225 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183255 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182600 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182260 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica