חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכוגריאטר

פסיכוגריאטר - רפואת גיל הזהב

עד לפני כ-300 שנים, אדם אשר הגיע לגיל 40 נחשב כאדם זקן ושבע ימים. כיום המצב שונה לחלוטין ותוחלת החיים הממוצעת בעולם המערבי עולה משנה לשנה.

מצב זה של תוחלת חיים ארוכה יותר והזדקנותה של האוכלוסייה מציג אתגר בפני הרפואה, זאת כיוון שהבעיות הרפואיות איתן מתמודדת אוכלוסיית הגיל השלישי שונות מהבעיות המאפיינות אוכלוסיות אחרות.

כתשובה לכך, נוסד תחום חדש הנקרא פסיכוגריאטריה.

מהו ייחודה של הפסיכוגריאטריה?

בדומה לרפואת נשים וילדים, גם הפסיכוגריאטריה מציעה אבחון וטיפול מדויקים יותר כתוצאה מהכרות מעמיקה עם מאפייני האוכלוסייה הספציפית: הגיל השלישי.

שלא כמו פסיכיאטר כללי, מתמחה פסיכוגריאטר בבעיות הנפשיות/רגשיות והקוגניטיביות האופייניות לבני גיל זה.

כך ניתן להציע מענה אמיתי ומדויק לשאלות כגון:

האם הקשיש חווה דיכאון קליני או דיכאון שאינו קליני?

האם השכחה בה לוקה הקשיש נורמאלית או נובעת מדמנציה?

האם מסוגל הקשיש לדאוג לעצמו או שמא יש למנות לו אפוטרופוס?

תהליך ההכשרה של הפסיכוגריאטר:

הפסיכוגריאטר הינו בדרך כלל פסיכיאטר אשר למד שש שנים רפואה, ובנוסף עבר מסלול של לימודי התמחות בפסיכיאטריה הנמשך 4.5 שנים.

לאחר התמחות זו מתמחה הפסיכיאטר בפסיכוגריאטריה ולאחר שנת ההתמחות הוא רשאי לעסוק בתחום זה.

על פסיכוגריאטר בין השאר:

1. להכיר לעומק מחלות הפוגעות ביכולות הקוגניטיביות של הקשיש, כגון אלצהיימר וסוגי דמנציות אחרים.

2. להכיר מחלות פיזיולוגיות האופייניות לגיל הזהב ואשר עשויות להשפיע על מצבו הנפשי של הקשיש. כאשר מאבדים בני הגיל השלישי יכולות חיוניות רבות וחלקם אף את עצמאותם הם עשויים להגיב לשינוים אלה בדיכאון, חרדות או הפגנת כעס ועצבנות.

3.הפסיכוגריאטר עשוי להתבקש לתת חוות דעת בנוגע לכשירותו של הקשיש לחתום על צוואה ולשלוט בחייו מבחינה כלכלית ורפואית. לכן נדרשת ממנו ידיעה של החוק מחד וההיבטים הנפשיים מאידך.

4. לערוך מיפוי פסיכו סוציאלי של סביבת הקשיש וליצור מעגל תמיכה אשר יסייע לו להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניו.

5.לדעת מהן התופעות הנפשיות האופייניות לבני גיל הזהב וכמו כן למצוא את הדרך הטובה ביותר לטפל בהן.

לאחר האבחון ובהתאם לתוצאותיו עשוי הפסיכוגריאטר להמליץ על:

טיפול תרופתי נפשי

ריפוי בעיסוק

ריפוי במוזיקה/דרמה/ריקוד ועוד

הגדלה וגיוון של המעגל החברתי

טיפול פסיכולוגי

מעבר לבית דיור מוגן

ועוד.

בנוסף, תפקידו של הפסיכוגריאטר הוא הרחבת הידע של משפחת הקשיש בכל מה שנוגע למצבו של בן המשפחה המבוגר ומתן הדרכה והכוונה.

בשורה התחתונה, תפקידו של הפסיכוגריאטר לדאוג לשיפור איכות החיים של הקשיש על ידי היכרות עם מגוון הבעיות האופייניות לגילו, איתורן ומציאת פתרון הולם עבורן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כל המידע על בריאות גיל הזהב, רופא פסיכוגריאטר, אבחון פסיכוגריאטרי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בריאות גיל הזהב

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191815 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197116 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191643 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191611 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191847 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181164 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181329 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica