חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תולדות הערוץ השני- ערוץ 2.

מאת: דיויד שילד כץתקשורת11/01/20092281 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנת 1993 קם הערוץ המסחרי הראשון בישראל. מאז ועד היום חלו שינויים רבים בדפוסי הפיקוח על הפרסומות ברשות השנייה, שאת השינויים אפשר לחלק למספר תקופות.

תקופה 1: 1993-1997- מדובר בתקופה בה הפיקוח היה הדוק. הרשות השנייה הקימה ועדה שתעסוק בנושאי האתיקה שכללה פאנל של 5 אנשים,  שיכלו בסמכותם לפסול או במקביל לאשר פרסומת כזאת או אחרת. ככל שהתלות בפרסומות גדלה, כך גבר הכוח בידיים של המפרסמים, שכעבור מספר שנים קיבלו את הזכות לערער על פסיקה של הועדה.לעניות דעתי באותה תקופה פרסומת זאת לא הייתה עוברת מסך, גם בגלל שהציבור שלנו לא היה בשל לתמונות מהסוג הזה. פרסומות מהסוג הזה יכלו לפגוע ברגשות הציבור, יתרה מזאת כל נושא הפרסומות היה בתחילתו, והמפרסמים לא רצו ליצור כאוס בחברה.

בשנת 1997- 2002- ככל שעוברות להן השנים נכנסים לתמונה הזכיינים, שקיבלו מנדט לפקח על הפרסומות כתוצאה מהאינטרס של המפרסמים, לפרסם באופן ליברלי יותר.לזכיינים הייתה הזכות לקבל חוות דעת מקדימה מהרשות השנייה.לצורך העניין פרסומת הייתה עולה לאוויר, רשות השידור הייתה בודקת אותה או שבמקביל נציב קבילות הציבור היה מחליט מה יהיה בגורלה, אם וכאשר היה מקבל פניות מאזרחים נסערים, שנפגעו. אם ההינו משדרים את הפרסומת באותה תקופה הזכיינים היו מעבירים את האישור לשדר את הפרסומת , אך היא הייתה נופלת בעקבות הפחד של הרשות השנייה לפגיעה ברגשות הציבור, או במקביל הייתה נחתכת ע"י נציב תלונות הציבור, שהאינטרס שלו זה לדאוג לכלל.

בשנת 2002-2005- בתקופה זאת הזכיינים מאשרים את הפרסומות של הערוצים המסחריים.כתוצאה מהכוח שניתן לזכיינים נוצר מעין משבר אמון בין הרשות לאותם זכיינים, הרבה בגלל הפגיעה ברגשות או מאלימות ,והרבה פרסומות מוצאות עצמן מחוץ למרקע. שני הצדדים מגיעים לעמק השווה, שהפעם הכדור בידיים של הרשות, שעליה מוטלת  האחריות לבחון איזה פרסומת ראויה לשידור ואיזה לא. בתקופה זאת המצב מאוד עדין , כי החברה אולי בשלה אך ישנם שכבות שיכולות להיפגע.חשוב לציין שקיימת האפשרות לשדר את הפרסומת לאחר השעה 21:00 לפחות. לעניות דעתי הגרסה של הפרסומת תעבור כתוצאה מהגלובליזציה, ועקב הבשלות של החברה בתקופה זאת.

משנת 2005 ואלך, המצב לא משתנה בהרבה, הזכיינים ממשיכים לאשר תחת פיקוח של הרשות, במידה וזאת פרסומת שמנוגדת לכללי האתיקה (דו"ח 2004). בתקופה זאת כמו בתקופה הקודמת סביר מאוד להניח שהפרסומת תעבור מסך, כי הציבור יבין שהמסר הוא לגבי התוכנה ולא המיניות.

אפשר להבחין בבירור כי ככל שעוברות השנים הערכים שלנו משתנים וכתוצאה מכך הנורמות האתיות שנגזרות מהערכים משתנות, אם היינו לפני עשור שמרניים, ללא ספק החינוך של היום ברוב בתי ישראל הוא פחות שמרני ויותר פתוח. מה שמקובל במדינות של המערב מסתבר שמתקבל גם אצלנו כתוצאה מהכפר הגלובלי בו אנו נמצאים בימים אלה.אם הפרסומת של "קאסטרו" נחשבה כחוצת גבולות בתקופה הראשונה, רוב הסיכויים שהיום היינו מעכלים אותה ביותר פרופורציה, ולא מרימים גבה כמו שעשה רוב הציבור באותם ימים.

לעניות דעתי נוצרה כאן מגמה שלילית בכל הנוגע לפרסומות, אם המבוגרים סולדים מאופן הצגת המסרים, הצעירים רואים בזה דרך לגיטימית ומקורית להעביר את המסרים., בכלל מדור לדור הנוער נהיה יותר ביקורתי שלא לוקח את הדברים מובנים מאליהם, בגלל שזאת המציאות.ככל שיעברו השנים השמרנות תרד יותר ואנו ניתקל בעוד פריצות דרך בעולם המפרסמים.

לעניות דעתי, במידה והפרסומות הנ"ל הייתה מוצגת גם בארה"ב וגם בדרום קוריאה, רוב הסיכויים שהיא הייתה מתקבלת באותו אופן בשני המדינות.

אם נבחן את מאמרו של פארק (1999), נוכל להסיק בבירור כי אנו חיים בכפר גלובלי, ויתרה מזאת נמצאים במציאות של גלובליזציה, אם מבחינת התכנים שאנו רואים וצורכים ואם מהבחינה האתית.

רוב עולמנו, אם זה מזרח או מערב, לא משנה היכן אנו נמצאים על הגלובוס רובנו נצרוך את אותם תכנים, במילים אחרות את האמריקניזציה.

מדינות מתפתחות שהן בשלבי הפרטה, מנסות בכל מחיר להיכנס אל הגלובליזציה בכל מחיר, גם אם זה פוגע בשכבות החלשות של החברה, וזה מתבטא בתיעוש, במדיה, במסעדות האוכל המהיר. בכל אופן הפורמט של התכנים עובר באותה צורה ברוב המקרים.

נקודה מעניינת נוספת עליו מצביע פארק היא שגם מהבחינה האתית אין הבדלים של ממש בתפיסת הצרכים בן שני המדינות.

מה שנדחה ברוב המקרים אצל המדינות המערביות והמתקדמות נדחה באותה מידה אצל המדינות הקטנות, כמו בכל מבחן היו שגיאות בין שני המדינות, אך הן לא היו כאלה קריטיות.

מבחינת הפרקטיות של שני המדינות פארק מצא הרבה מן המשותף, בכך שהן מסכימות על איסורים מסוימים אם זה על ילדים או סיגריות לצורך העניין.פארק מסביר באופן ברור  את המשותף במשתנה, האידיאולוגיה האתית של הפרט, במילים אחרות המסר, שמועבר הוא בעל ערכים וגישה מסורתית חזקה.הטענה המרכזית הייתה כי המשתנה הזה משפיע על שיפוטיים אתיים של פרסום במדיה, ובנוסף יש לו השפעה די גדולה על אופן תפיסתו ועמדותיו של הפרט בחברה מתוקנת.

האידיאולוגיה מתחלקת לשני חלקים דומיננטיים, המימד הרלטיבי סטי, שדוגל בקו, כי הצהרות אוניברסאליות על מוסר הן תלויות בתרבות ובחברה .לצורך העניין מוסר תלוי הרבה במורשת ובהיסטוריה של אומה או קהילה. מהצד השני אנו פוגשים את המימד האידיאליסטי, שדוגל בקן כי פעולות מוסריות הן מצרכים שנובעים מחוקי הטבע, האוניברסאלי.אם נבחן את שני האידיאולוגיות אפשר להסיק כי הן נלקחות מהעולם הקפיטליסטי, מערבי, ובמידה והצרכים מושפעים מאותה אידיאולוגיה הם יספקו את עמדותיהם לגבי הפרסום.

לסיכום, אנו נתקלים בעולם גלובלי בו קיימת זרימה ממושכת של רעיונות שמאחוריהן עומדת אידיאולוגיה קפיטליסטית .לבסוף טוען פארק שככל הנראה לא נצטרך יותר תקנות של אתיקה מקומית, היות והפרסום נהיה יותר ויותר נרחב וגלובלי.במידה מסוימת אולי קיים הצורך לבנות נוסח אחיד של כללי אתיקה שיהיו רלוונטיים לכולם וישמש את כולם לפתרון סוגיות הקשורות לפרסום שהולך ונהיה אותו דבר בכל מקום.      

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיויד שילד כץ

מאת: דיויד שילד כץעסקים קטנים ובינוניים17/08/101525 צפיות
הרבה דגים בים בשוק ההובלות שוק ההובלות בישראל הינו שוק רווי משתתפים כאשר מחסום הכניסה אליו נמוך יחסית, מכאן שיש לבחון היטב את החברה המובילה ולדעת כי קיימתם סקר שוק ראשוני זאת שלא תופתעו ודעו את כל מה שצריך וחשוב לקבל מחברת הובלה, לא מדובר בעוד הליך סטנדרטי ובשיקול הדעת יש לקחת מספר גורמים שאת רובם נפרט להלן.

מאת: דיויד שילד כץצילום06/04/095018 צפיות
הצילום מספק ידע- משמעות הצילום הינה יצירת יחס מסוים אל העולם, יחס דמוי ידע. הצילום מספק את רוב הידע שיש לבני אדם על מראה העבר ועל ההווה. הידע הכתוב אודות אדם או אירוע נחשב כאינטרפרטציה ואילו התמונות אינן נראות כתיאורים של העולם אלא כחלק ממנו.

מאת: דיויד שילד כץאדריכלות פנים01/04/091236 צפיות
איזה כיף מזל טוב לי, קניתי אתמול בית חדש לגמרי והבית שלי הוא הבית הכי מדהים בעולם. בית פרטי ברעננה, מה עוד אפשר לבקש. הכי כיף זה שקיבלתי יחד עם הבית את כל הדברים שצריך, ככה שאני לא צריכה לשבת ולתכנן או לארגן את הבית. לא צריך להתקשר לאף ספק ולא צריך לבדוק שיש לבית את כל האלמנטים שצריך כמו למשל: מטבח, כיריים, כביסה, חדרים, כיור, סלון, ספות, חדרי ילדים, חדרי מבוגרים וכל מה שצריך. בעצם אין תקלות ולא צריך להביא חשמלאי או איש תחזור שיתקן וישפץ, שיבנה קיר גבס או כל מני שטויות כאלה.

מאת: דיויד שילד כץקופירייטינג10/02/091403 צפיות
במקביל להתפתחות של רשת האינטרנט בשנים האחרונות, חלה עלייה בדרישת הגולשים לתכנים מקוריים, זמינים ורלוונטים במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין. אתרי האינטרנט והפורטלים המובילים בישראל כבר הבינו, שעליהם לפרוס בפני הגולשים היצע רב של תכנים בנושאים שלא קיבלו עד כה התייחסות מספקת ברשת האינטרנט. התפתחות הווב 2.0 אפשרה לכל אחד מהגולשים להיות על גבי הרשת עיתונאי, סופר, פובלציסט, משורר ומה לא. אך כתיבת תכנים ומאמרים ברשת האינטרנט שונה במהותה מכתיבת תכנים ומאמרים לכל מדיה תקשורתית אחרת.

מאת: דיויד שילד כץתאולוגיה14/01/092818 צפיות
המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת או התבוללות. עם תחילת תקופת האמנציפציה ונאורות- מדינות מגבילות את כוח הקהילות כדי לתת תוקף לפרט וכך מתחיל תהליך של שבירת הקהילות.

מאת: דיויד שילד כץתקשורת11/01/092094 צפיות
אם ננתח את הפרסומת המשודרות כיום עפ"י כללי האתיקה של הרשות השנייה (2005), ישנם מספר סוגיות בעיות לגבי שידורו התקין של הפרסומת. אם נבחן את סעיף 3 בכללי האתיקה, שמדבר על פגיעה בכבוד האדם, נוכל לראות בבירור שכבודו של האדם הוא עקרון אוניברסאלי

מאת: דיויד שילד כץמוסיקה07/01/092931 צפיות
הכתרתה של פופאה היא אחת מהאופרות הגדולות בכל הזמנים והיא הראשונה שבה מוצאים איפיון דרמטי ומוזיקאלי. היא הראשונה שעוסקת בשאלות פילוסופיות ולא יהיו הרבה מהסוג הזה. יהיו אופרות שיעסקו בטיבו של השלטון, של הקונפליקטים בין מוסר ופוליטיקה ובמיוחד יהפוך לחשוב ביותר במאה ה - 20 אבל אנו בקושי מגיעים לשם, וגם טוסקה עוסקת בשאלות הללו אם כי מזווית שונה. זוהי אופרה המבוססת על דמויות אמיתיות וכן ברעיונות מופשטים. זה די יוצא דופן, שהדברים מגיעים יחד.

מאמרים נוספים בנושא תקשורת

מאת: tom lachamתקשורת04/10/119218 צפיות
מדוע לטענת פוסטמן, הדפוס עודד את "ארגון המחשבה"? כיצד זה השפיע על סידור טקסטים ותכנים? כיצד, לטענת פוסטמן, הדפוס עזר ביצירת המושג "ילדות"?

מאת: tom lachamתקשורת04/10/119150 צפיות
הסינים והקוריאנים המציאו מדפסת מתכת לפני גוטנברג אך לא הכירו באפשרויות הטמונות במכבש הדפוס. נוסף על כך, חסרו להם אותיות הא"ב. הדפוס תפס תאוצה דווקא באירופה כיון שהתרבות האירופית הייתה מוכנה לקולטו.

מאת: לי דקלתקשורת02/03/118985 צפיות
חברות אלו הינן חברות אשר מפתחות בדר"כ רכיבים אלקטרוניים חכמים המיועדים בעיקר לתעשיית הההיטק או התעשייה הצבאית אך כמובן שגם בתעשייה האזרחית תחום זה מאד התפתח בשנים האחרונות...

מאת: יובל בן בסטתקשורת06/02/119305 צפיות
סדנאות גיבוש משרדי ממשלה יכולות להעניק ייתרון בהכרות של העובדים לאחר תקופת של סבב תיקים. על מצבתו של אנדרו קארנגי נכתב "כאן שוכב אדם שידע כיצד לגייס לשירותו אנשים טובים ממנו עצמו".

מאת: דוד אלפסיתקשורת12/12/108892 צפיות
בניגוד לחווית זוגיות אידיאלית אחרת, לפי מיטב הבנתי כדאי לקרוא על חילופי זוגות בטרם מתנסים. אביאל ברקוביץ מציין בלי ספק שבעת האחרונה חילופי זוגות הפך בימהרה לטרנד לוהט אצל תיירים מאוקראינה שאומרים לקצת פרטיות.

מאת: שרותי תקשורתתקשורת21/10/108421 צפיות
חשיבות חדשנות המרכזיות בארגונים בעידן התחרותי והמתקדם של היום היא קריטית. חברות מתחרות על מתן מענה טלפוני ברמה גבוהה ואפשרות מתקדמת לניהול שיחות.

מאת: עוזי פלגתקשורת18/08/109435 צפיות
בעת חיבור בין שתי אנשים יש לבחון מספר נקודות קריטיות להצלחת החיבור, מאמר זה מבצע אנלוגיה בין חיבור מכאני של חומרים לחיבור בין אנשים, חלק גדול מהקריטריונים הנדרשים בשני המקרים דומה, הבנת התהליך המכאני תקל על התהליך האנושי שהוא הרבה יותר מורכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica