חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על המצאת הדפוס

מאת: tom lachamתקשורת04/10/20119146 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע הדפוס תפס תאוצה דווקא באירופה ? הסינים והקוריאנים המציאו מדפסת מתכת לפני גוטנברג אך לא הכירו באפשרויות הטמונות במכבש הדפוס. נוסף על כך, חסרו להם אותיות הא"ב. הדפוס תפס תאוצה דווקא באירופה כיון שהתרבות האירופית הייתה מוכנה לקולטו. באירופה כבר הייתה שיטת הא"ב בת 2000 שנה ומצבור עשיר של כתבי יד. כלומר, היה בנמצא טקסטים חשובים שציפו להדפסה. 200 שנה חלפו מאז שבאירופה למדו לייצר נייר והיו בה פקידים ולבלרים שידעו קרוא וכתוב ויכלו ללמד אחרים. תחיית הלימודים במאה ה-13 עוררו תאבון לספרים ותקופת התגליות הגאוגרפיות יצרו צורך בחדשות, חוזים ארוכי טווח, שטרי קניין ומפות מהימנות. לסיכום: התנאים האנטלקטואליים באירופה באמצע המאה ה-15 עשו את מכבש הדפוס להכרחי ועובדה היא שאנשים רבים במקומות שונים באירופה ניסו למצוא פתרון לבעיה.

מדוע קריאה נחשבת לפעולה אנטי חברתית?

לפני המצאת הדפוס התרחשה כל התקשורת האנושית בהקשר חברתי. אפילו קריאת ספרים המועטת שהתקיימה, נעשתה בקול: הקורא היה משמיע את המילים, בעוד האחרים חוזרים אחריו. עם הופעת הספר המודפס החלה מסורת אחרת: הקורא המבודד ועינו הפרטית. האוראליות הפכה לאילמת, והקורא ותגובתו הפכו לנפרדים מההקשר החברתי. הקורא נסוג אל תוך מחשבתו ועד ימינו אלה, מה שמרבית הקוראים מצפים מאנשים אחרים הוא היעדרותם או שישבו בשקט. בשעת הקריאה הסופר והקורא כאחד קושרים קשר נגד הנוכחות וההכרה החברתיות. ניתן לומר שקריאה היא פעילות אנטי חברתית.

מדוע הדפוס מעודד אינדיבידואליזם?

הדפוס ברא סביבה פסיכולוגית שלא אפשרה עוד להתנגד לאינדיבדואליות. האינדיבדואליזם לא נברא ע"י הדפוס אלא נעשה מצב פסיכולוגי נורמטיבי ומקובל. הוא העניק לנו את עצמנו כפרטים ייחודיים. הדפוס הגביר את רדיפת התהילה וההישג האישי. האפשרות להנציח את דבריו ועבודתו של אדם, יצרה מושג חדש של העצמי. הדפוס נושא את הזהות האישית אל ממלכות לא ידועות.  הדפוס יצר את האמונה כי כל יחיד חשוב שלעצמו, וכי רוחו וחייו של האדם עומדים במובן מסוים מעל לחברה.

כיצד הדפוס  מעודד לאומיות?

השפה הכתובה הניתנת לצפייה מילאה תפקיד עצום בהתפתחותה של הלאומיות. האפשרות להשתמש במדפסות הניח את דבר האלוהים על כל שולחן מטבח ביתי ובשפה שניתן להבינה (נוסחים רב לשוניים של התנ"ך). באמצעות הדפוס הפך אלוהים לאנגלי, גרמני או צרפתי, בהתאם לשפה שבה נאמרו דבריו. כתוצאה מכך התחזקה הלאומיות והתמעטה קדושתם של כתבי הקודש. אהבת האלוהים הוחלפה באהבת המולדת.


 


 



תגיות המאמר: מדפסות, מדפסת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121229 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121258 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121207 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121517 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121272 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121154 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאמרים נוספים בנושא תקשורת

מאת: tom lachamתקשורת04/10/119215 צפיות
מדוע לטענת פוסטמן, הדפוס עודד את "ארגון המחשבה"? כיצד זה השפיע על סידור טקסטים ותכנים? כיצד, לטענת פוסטמן, הדפוס עזר ביצירת המושג "ילדות"?

מאת: לי דקלתקשורת02/03/118984 צפיות
חברות אלו הינן חברות אשר מפתחות בדר"כ רכיבים אלקטרוניים חכמים המיועדים בעיקר לתעשיית הההיטק או התעשייה הצבאית אך כמובן שגם בתעשייה האזרחית תחום זה מאד התפתח בשנים האחרונות...

מאת: יובל בן בסטתקשורת06/02/119304 צפיות
סדנאות גיבוש משרדי ממשלה יכולות להעניק ייתרון בהכרות של העובדים לאחר תקופת של סבב תיקים. על מצבתו של אנדרו קארנגי נכתב "כאן שוכב אדם שידע כיצד לגייס לשירותו אנשים טובים ממנו עצמו".

מאת: דוד אלפסיתקשורת12/12/108891 צפיות
בניגוד לחווית זוגיות אידיאלית אחרת, לפי מיטב הבנתי כדאי לקרוא על חילופי זוגות בטרם מתנסים. אביאל ברקוביץ מציין בלי ספק שבעת האחרונה חילופי זוגות הפך בימהרה לטרנד לוהט אצל תיירים מאוקראינה שאומרים לקצת פרטיות.

מאת: שרותי תקשורתתקשורת21/10/108418 צפיות
חשיבות חדשנות המרכזיות בארגונים בעידן התחרותי והמתקדם של היום היא קריטית. חברות מתחרות על מתן מענה טלפוני ברמה גבוהה ואפשרות מתקדמת לניהול שיחות.

מאת: עוזי פלגתקשורת18/08/109434 צפיות
בעת חיבור בין שתי אנשים יש לבחון מספר נקודות קריטיות להצלחת החיבור, מאמר זה מבצע אנלוגיה בין חיבור מכאני של חומרים לחיבור בין אנשים, חלק גדול מהקריטריונים הנדרשים בשני המקרים דומה, הבנת התהליך המכאני תקל על התהליך האנושי שהוא הרבה יותר מורכב.

מאת: קובי אסףתקשורת28/02/108668 צפיות
אנשים רבים חושבים כי שפת הגוף מתייחסת אל תנועות הגוף של האדם בלבד. למעשה שפת גוף כוללת את כל פעולותיו של האדם והאופן שבו הוא חי. צורת הלבוש של האדם, אביזרים בהם בוחר, חיתוך וצורת הדיבור שלו והאופן בו מרהט את ביתו, פעולות אלה ואחרות נכללות בשפת הגוף של האדם. רכישת מודעות לשפת הגוף תקנה לאדם יכולת לנתב ולשלוט על מערכות הקשר השונות בחייו, בהתאם לרצונו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica