חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אישיות אנטי חברתית ואיך היא מפריע לך לנהל? חלק ראשון

מאת: דני וידיסלבסקיייעוץ עסקי16/05/20101915 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה מונע ממך להצליח בגדול?

מי האנשים ששמים לך מקלות בגלגלי ההצלחה...

מנהלים הם בד"כ אנשים שמשקיעים זמן רב, ואנרגיות רבות כדי לגרום לדברים שילכו כמו שצריך. אולם פעמים רבות המנהלים משקיעים זמן ואנרגיה רבים יותר ממה שאמת צריך, ועם תוצאות שלא הולמות את ההשקעה. מכנים זאת אפקטיביות שלילית = השקעה גדולה (זמן, אנרגיה וכסף) ותוצאה נמוכה (תפוקות, ביצועים, רווח/הפסד וכו'). ישנו גורם אחד שעומד מעל כל שאר הגורמים אשר עשוי למנוע מכל מנהל, וגם ממך, להצליח בגדול.

הרכבת דוהרת ממול...

לפניך, סיפור מהחיים אשר ממחיש את התופעה.

(מדובר בחברה מהגדולות בתחומה במדינה, והמוכרת לעוסקים בענף, אשר פעילה במשך עשרות שנים בהצלחה רבה. לפיכך שונו מספר פרטים בכדי למנוע אפשרות לזיהוי)

בעל החברה, יניב, פנה אליי לעזרה במסגרת תפקידי כיועץ עסקי. הוא אמר - "דני, תבוא דחוף. אני צריך אותך."

כאשר הגעתי לפגישה הדחופה עם יניב הוא סיפר לי שהמצב איום ונורא - ההכנסות נמצאות בצניחה חופשית (ממחזור של 15 מיליון דולר ל6 מיליון ובכיוון צלילה נוספת), לקוחות נטשו את החברה, העובדים לא מתפקדים, כך שכל נטל העבודה נופל על כתפיו, ציוד אלקטרוני יקר שובק חיים במהרה, לקוחות גונבים סחורה ולא משלמים עבורה, כאשר יניב לא ביצע מכירות בעצמו - כמעט ולא היו מכירות בעסק, וכדי להוסיף מטעמים לסלט הניהולי הזה - יניב גילה לי שהוא התחיל כעת טיפול עם סמים פסיכיאטריים כדי "להתמודד עם המצב".

כצפוי, לא רק שיניב לא "התמודד עם המצב", אלא המצב הלך והחמיר מדכי אל דכי. גם יניב ידע שאם הוא ישתה כל ערב וודקות וטאקילות במסעדת יוקרה ויקנח עם סמים פסיכיאטריים - מכאן לא תבוא הישועה. אולם במצבו, הוא לא ראה את האור בקצה המנהרה והעדיף לעצום את העיניים בטרם תגיע הרכבת ממול.

יניב עבד קשה, שעות על גבי שעות, אולם העבודה הקשה לא נשאה פרי. משהו "התפקשש" כל הזמן. כאילו יניב מילא מים בדלי, ובכל רגע נפער חור במקום אחר בתחתית אותו הדלי.

הגורם ל-90% מהבעיות בעסקים

כשהתחלתי לטפל במצב, הקפדתי לחפש אחר נתון מפתח אותו אני בודק בכל עסק וחברה אליהם אני מגיע.

נתון זה כל כך בסיסי וחשוב, שאני נדהם לגלות כל פעם מחדש, כי הוא הגורם ל 90% מהבעיות בתפקוד והניהול של עסקים, וליעילות נמוכה.

נתון המפתח הוא שיש שני סוגים של אנשים בעולם:

  1. אנשים שכל מטרתם היא לבנות (המכונים "אנשים בעליאישיות חברתית")
  2. אנשים שכל מטרתם היא להרוס (המכונים "אנשים בעליאישיות אנטי חברתית", או בשם אחר - "אנשים מדכאים")

במחקרים רבים התגלה שמאחורי כל עסק כושל, מנהל תשוש ויעילות נמוכה - נמצא תמיד אדם אחד (או יותר) שכל מטרתם היא להרוס את העסק ו/או את המנהל.

אדם זה יכול להיות עובד, מנהל בחברה, ספק, לקוח, רו"ח של החברה או אפילו מנהל הבנק שמטפל בעסק.

אם נחפש - תמיד נמצא אדם כזה באזור של כל עסק כושל.

גם אצל יניב בעסק היה אדם כזה. למרבה הצער.

בחלק הבא ננסה ללמוד איך נגלה את האישיות האנטי חברתית אצלנו בעסק ואיך התגלתה אותה אישיות אצל יניב.

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי יו"ר נציגות וויז בישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר לעסקים. מתמחה בהורדת עומסים ממנהלים ובשיפור האפקטיביות הניהולית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני וידיסלבסקי

מאת: דני וידיסלבסקיאימון לכסף16/05/101634 צפיות
איך לטפל באנשים המדכאים כדי לטפל בדיכוי שכזה (אותו גורמים 2.5% מהאנשים) יש פעולה לביצוע מיידי: להתנתק! הדרך שבה אישיות אנטי חברתית יכולה לדכא מנהל ולחבל במאמציו היא ע"י קשר עם אותו מנהל ועסק. ברגע שהמנהל מנתק את הקשר, מפטר את העובד, מפסיק לעבוד עם הלקוח/ספק המדכא וכדומה, ברגע שהקשר מנותק – הדיכוי נעלם יחד איתו.

מאת: דני וידיסלבסקיניהול16/05/102215 צפיות
בבחינה שערכתי לאבחון רמת היעילות בחברה של יניב התגלו מספר תופעות מזעזעות שנגרמו כתוצאה מהימצאותו של האישיות האנטי חברתית.

מאת: דני וידיסלבסקיאימון אישי - כללי11/05/101516 צפיות
עוד מושגים בסיסיים בשיטת הבארד לניהול.

מאת: דני וידיסלבסקיעסקים - כללי11/05/102252 צפיות
מושגים בסיסיים בטכנולוכיית הבארד לניהול .

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222233 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221486 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22898 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211216 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21950 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201512 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica