חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טכנולוגיית הבארד לניהול -מושגים בסיסיים חלק שני

כמובטח, מושגי יסוד נוספים בשיטת הבארד לניהול:

BSC - Balanced Score Card - סרגל הישגים מאוזן

במרבית הארגונים קיימת מדידה של נושאים שונים, אך מדידה זו אינה תואמת בהכרח את האסטרטגיה של הארגון. הנושאים הנמדדים אינם קשורים למטרות, ליעדים ולגורמי ההצלחה של הארגון ולפיכך, המדדים הקיימים אינם משרתים בצורה מלאה את צרכי הניהול הכולל של הארגון. "ניהול מדדי ביצוע" הנו שם כולל לטכניקות ניהוליות אשר משתמשות במדידה כאמצעי למיקוד הפעילויות בארגון סביב הנושאים אשר זוהו כמרכיבי הצלחה קריטיים. גישת "סרגל ההישגים המאוזן" (Balanced Score Card-BSC ) שפותחה ע" Norton / Kaplan - בשנת 1992 הנה הטכניקה הניהולית המתקדמת ביותר בהקשר זה. גישה זו מקשרת בין יעדי החברה הנגזרים מהאסטרטגיה והחזון, לבין גורמי ההצלחה הניהוליים, באמצעות מדדי ביצוע. המדדים מוצגים בפרספקטיבות שונות ומוגדרים לכל דרג בארגון, עד לרמת העובד. התהליך מבוצע, תוך שיתוף המנהלים והעובדים בקביעת המדדים וקבלת היזון חוזר לרמות ההנהלה השונות. הגישה עוסקת ביישום מערכת מדידה "מאוזנת", הכוללת מדדי ביצוע הנגזרים מהערכים המרכזיים של הארגון (כגון הלקוחות, העובדים, בעלי המניות, חדשנות, השיפור המתמיד/התהליכים). גישה ניהולית זו מכוונת את ההנהלה לפעול לזיהוי גורמי ההצלחה הקריטיים, וזאת במטרה לכוון את מאמצי הארגון להשגת היעדים שיביאו להצלחתו. מתוך אותה גישה, יפעל מנהל של כל גוף באותו בארגון להגדיר לעצמו את המדדים הקריטיים הנגזרים מתפקידו, ולנהל את תפקוד הגוף עליו הוא אחראי להשגת היעדים שהגדיר. שימוש במערכת מדדים שכזאת תאפשר למנהל לתקשר את החלטותיו עם הכפיפים, עם הממונה, עם גורמים מקבילים בהיררכיה ועם חברים בצוותי עבודה משותפים. במסגרת זו אנו מבקשים להבליט את המיתאם שנוצר בין המבנה הארגוני של החברה למבנה ההיררכי של המדדים שהוגדרו באותו ארגון. בעזרת סרגל הישגים מאוזן ניתן לאחד באופן לוגי בין סוגי המדדים השונים, ולקשור את כל המדדים ברמות ההיררכיה השונות לאסטרטגיה של כלל הארגון.

SWOT

מודל ה- SWOT לחשיבה אסטרטגית (SWOT = Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats: מודל לאבחון מצבו של הארגון מול סביבתו והערכת היערכותו הפנימית) ועוד. כלים וגישות אלו מנסים לשפר את יכולות האנשים בארגון להבין את סביבת הארגון והתהליכים המתרחשים בה, לאבחן בעיות, כשלים וטעויות כרוניות המתרחשות בפעולת הארגון, לשמר ידע הקיים בתוך הארגון לזמן רב וליצור ידע חדש שישרת את פעולת הארגון.

ניהול לפי חריגים (Management By Exceptions)

הרעיון העומד מאחורי שיטה זו הוא שלמנהל תמיד חסר זמן, ולכן הוא לא צריך לעסוק בעניינים שגרתיים אלא רק בחריגים. חריגים לצורך העניין הזה יכולים להיות עניינים בעלי חשיבות מיוחדת לחברה; עניינים הקשורים בכסף רב; עניינים הדורשים שיקול מיוחד או ראייה רחבה; עניינים שחרגו מהתכנון או מההתנהלות הרגילה; וכדומה.

ניהול סיכונים (Risk Management)

פעילות יזומה לצמצום סיכונים מסוגים שונים: סיכונים עסקיים, פגיעה ברכוש, פגיעה בשלום העובדים ובריאותם, תביעות משפטיות ועוד. ככלל ניהול סיכונים כולל איתור הסיכונים והערכת חומרתם ופיתוח אסטרטגיה לצמצומם, למשל על ידי הפחתת ההסתברות להיווצרות נזק; צמצום גודל הנזק; צמצום תלות בגורמים יחידים (כמו לקוח יחיד או ספק יחיד); ביטוח; ייעוץ משפטי.

ניהול פרויקטים (Project Management)

תורה העוסקת בניהול פרויקטים גדולים ומורכבים. התורה עוסקת בתכנון והערכה של לוחות זמנים; תכנון משאבים דרושים; מעקב אחרי ביצוע ועוד. היא כוללת אוסף של שיטות וכלים ומשתמשת בתוכנות מיוחדות לניהול פרויקטים.

הקלק כאן לקריאה על מושגי יסוד נוספים בשיטת הבארד לניהול.

דני וידיסלבסקי הוא מרצה ויועץ בכיר לעסקים. מתמחה בהורדת עומסים ממנהלים ובשיפור האפקטיביות הניהולית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר לעסקים. מתמחה בהורדת עומסים ממנהלים ובשיפור האפקטיביות הניהולית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני וידיסלבסקי

מאת: דני וידיסלבסקיאימון לכסף16/05/101632 צפיות
איך לטפל באנשים המדכאים כדי לטפל בדיכוי שכזה (אותו גורמים 2.5% מהאנשים) יש פעולה לביצוע מיידי: להתנתק! הדרך שבה אישיות אנטי חברתית יכולה לדכא מנהל ולחבל במאמציו היא ע"י קשר עם אותו מנהל ועסק. ברגע שהמנהל מנתק את הקשר, מפטר את העובד, מפסיק לעבוד עם הלקוח/ספק המדכא וכדומה, ברגע שהקשר מנותק – הדיכוי נעלם יחד איתו.

מאת: דני וידיסלבסקיניהול16/05/102214 צפיות
בבחינה שערכתי לאבחון רמת היעילות בחברה של יניב התגלו מספר תופעות מזעזעות שנגרמו כתוצאה מהימצאותו של האישיות האנטי חברתית.

מאת: דני וידיסלבסקיייעוץ עסקי16/05/101914 צפיות
מנהלים הם בד"כ אנשים שמשקיעים זמן רב, ואנרגיות רבות כדי לגרום לדברים שילכו כמו שצריך. אולם פעמים רבות המנהלים משקיעים זמן ואנרגיה רבים יותר ממה שאמת צריך, ועם תוצאות שלא הולמות את ההשקעה. מכנים זאת אפקטיביות שלילית = השקעה גדולה (זמן, אנרגיה וכסף) ותוצאה נמוכה

מאת: דני וידיסלבסקיעסקים - כללי11/05/102252 צפיות
מושגים בסיסיים בטכנולוכיית הבארד לניהול .

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205518 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196075 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194047 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173134 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173127 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162644 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162374 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica