חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלבנת שיניים - שיטות ותוצאות

בטבע השיניים משמשות למשהו נוסף מלבד חיתוך המזון ולעיסתו - הפשלתהשפתיים וחשיפת השיניים במטרה לאיים, להפחיד ולהרתיע, בעיקר בקרב חיותהטרף.
אצל בני האדם, הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים המאיימת שבטבע הפכהאת ייעודה לחלוטין - החיוך מסמן איתות לרצון טוב, לאמון ולשלום בין הפרטיםהחשדנים של המין האנושי.
זו הסיבה שתינוקות יודעים לחייך אינסטינקטיביתקרוב מאוד ללידה, ובכך מקבלים את חיבת הסובבים אליהם, זו הסיבה שאנומחייכים לזרים- כדי לרכוש את אמונם ולקרובים אלינו כדי להביע את חיבתנו.
מסיבהזו בדיוק, הלבנת שיניים כה פופולרית בימינו. מטופלים רבים מתענייניםבאפשרות לקבל חיוך זוהר יותר.

כחלק מטיפולי האסתטיקה ניתן כיום לטפל בגוונים בלתי רצויים של השינייםבבאופנים שונים, ובכך להשיג מראה של שיניים לבנות יותר, וחיוך זוהר. איןהגבלת גיל לביצוע הלבנת שיניים.
מטרת הטיפול היא להשיג תוצאות טובותמבלי לפגוע בבריאות השיניים.
צבע השיניים מושפע מסיגריות וממשקאות כגוןקפה ותה. צבע השיניים יכול להיות מושפע גם מתרופות.

חשוב מאוד לבצע בדיקה לפני הלבנת השיניים, בכדי לוודא שאין חוריםבשיניים. מומלץ לבצע ניקוי אצל שיננית בכדי להסיר כתמים ורובדי חיידקיםקלים.

מהי בעצם הלבנת שיניים?
הלבנת שיניים היא למעשה תהליך כימי המחמצןכתמים שעל חומר השן. היום קיימות שיטות להלבנת שיניים בלייזר אך גם הןכוללות שימוש בחומרים כימים (חומר מחמצן הנמרח על השן), החומרים אינםמסוכנים לבריאות אם רופא מוסמך הוא שמבצע את הטיפול. החומר המחמצן בריכוזהגבוה שנמרח על השן יכול ליצור גירוי בחניכיים, ולכן יש למרוח ג'ל מיוחד עלהחניכיים לפני הטיפול. במהלך התהליך חומר השן והמבנה אינם משתנים, רק כתמיהצבע והלכלוך שהצטברו בהם מולבנים ומובהרים על ידי מנורת פלזמה מיוחדתבטיפול הלבנת שיניים רגילה, או לחילופין בעזרת קרני הלייזר שגורמות גםלחימום השן.

יש מספר שיטות להלבנת שיניים:
א. הלבנת שיניים בלייזר/LED
ב.הלבנת שיניים בשיטת הסד הביתית
ג. הלבנת שיניים בשיטת הסד המרפאתית
ד.הלבנת שיניים באמצעות משחת שיניים להלבנה ותכשירים
ה. הלבנת שינייםבאמצעות ציפויי חרסינה

השיטות נבדלות זו מזו במשך הזמן הדרוש להלבנה, במשך הזמן שההלבנה שורדתאחר כך ובאפקטיביות שלהן. בכל שיטות ההלבנה, שימוש בטבק (עישון) וצריכה שלקפה ותה, מורידים את משך השרידות של ההלבנה בפה. הלבנת שיניים הינה תהליךאישי שבו אנו יודעים היכן מתחילים, אך איננו יודעים לאיזו רמת הלבנה ניתןלהגיע. ברוב המכריע של המקרים ישנו שיפור ניכר בגוון השן. עם זאת, לא תמידרמת הציפיות של המטופל והתוצאה בפועל שוות. למעשה, מדויק יותר היה לשנות אתשם טיפול זה ל"הבהרת שיניים" במקום "הלבנת שיניים".

חלק מהמטופלים יקראו בודאי:"מה? זה הורס את השן!". אנו מסבירים כי המחירהביולוגי של החלפת הציפוי קיים כמובן, אולם יש לזכור כי הציפוי הקיים לאהגן כראוי על השן מלכתחילה, וכי רופא השיניים לא מטפל בשיניים. הוא מטפלבאנשים שיש להם בעיות שיניים. רופא השיניים צריך לתת למטופל איכות חיים,ו"המחיר" הביולוגי לשן, שלה אין תחושות ורגשות, הוא זניח.

כדאי לדעת שתופעות הלוואי לטיפולי הלבנת שיניים מכל סוג שהוא, הן בעיקררגישות מוגברת לתחושת חום וקור, וזאת כיוון והטיפול נעשה ב"מוך השן", איזורהרגיש לחום וקור. אם קיימות סתימות או כתרים בפה עקב טיפולי שינייםקודמים, הלבנת שיניים אינה תקפה לגביהם, מכיוון שהיא עובדת אך ורק על צבעהשן הטבעי. במקרה וקיים הבדל משמעותי בין צבע הכתר לצבע השן המולבנת, ניתןלהחליף את הכתר כך שיתאים לצבע החדש.

ד"ר דורון פדהצור | שיניים 24 שעות , רפואת חרום , רופא שיניים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
ד"ר דורון פדהצור | שיניים 24 שעות , רפואת חרום , רופא שיניים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דורון פדהצור

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן09/06/10925 צפיות
הרפואה האסתטית חודרת גם לרפואת השיניים. אם עד לפני כמה שנים חוזקו של החומר, עמידותו לאורך זמן והתאמתו של הכתר לשן היוו את הקריטריונים החשובים ביותר בתחום רפואת השיניים, היום הדבר השתנה. כיום ישנם פתרונות ששמים דגש על המראה הטבעי, בנוסף לשמירה על התנאים הנ"ל.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן17/05/10819 צפיות
קיימים מקרים בהם אנו זקוקים לטיפול שיניים דחוף, כשקורה משהו כמו שבירה של שן כתוצאה מנפילה, מחבלה או מאכילת משהו קשה. לעתים מופיעה לפתע מורסה חריפה או דלקת חריפה של מוך השן (במקרה של דלקות ניתן אף לבצע טיפול חירום במהלך היריון. לרוב עדיף להימנע מטיפולים שמערבים שימוש בתרופות.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן17/05/101058 צפיות
השיניים התותבות המוכרות לנו אינן יציבות. הן זזות מהמקום וגורמות פעמים רבות למבוכה, לדיבור לא ברור ולקשיים באכילה. בשיטה החדשה מקבעים את התותבת בלסת לצמיתות, כך שכל התופעות שנלוות לתותבות הנשלפות אינן. השיטה קיימת בישראל מזה שנים מספר ובוצעה בהצלחה בעשרות מקרים.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן17/05/10987 צפיות
אין זה נדיר להתקל באדם שיש לו מחלת חניכיים. מיקומן של השיניים הוא בתוך מכתשית, אליה הן מחוברות באמצעות סיבים שנקראים ליגמנט פריודונטלי. רקמת החניכיים חובקת את השן סביב, בהשאירה תעלה בעומק של כמילימטר. בתוך התעלה נוזל שמגן על החניכיים ועל השיניים. מערכת הסיבים משמשת כבלם זעזועים וכאמצעי חישה המגביר את כושרנו לחוש במזון וכך לדעת איך ללעוס אותו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181667 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181778 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171379 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica