חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שתלי שיניים

השיניים התותבות המוכרות לנו אינן יציבות. הן זזות מהמקום וגורמות פעמיםרבות למבוכה, לדיבור לא ברור ולקשיים באכילה. בשיטה החדשה מקבעים אתהתותבת בלסת לצמיתות, כך שכל התופעות שנלוות לתותבות הנשלפות אינן. השיטהקיימת בישראל מזה שנים מספר ובוצעה בהצלחה בעשרות מקרים.

השתלת שיניים הינו פתרון המוצע במקרים של חוסר בשיניים או במקרים בהם ישצורך בשיקום ושחזור השן. למרות שמדובר במסע לא קל, החדרת שתלים הינה השיטההנפוצה ביותר לטיפול בנזק בלתי הפיך בפה ואם מקפידים לעשות אותה נכון,התוצאה דומה מאוד למקור, גם במראה וגם בתחושה.


חשוב לדעת:במקרים רבים אפשרי להציל את השן בעזרת טיפול שורש ולאחריו כתר, לא תמיד ישלבצע השתלה.

היתרונות בשתלים למול שיניים תותבות רבים. בראש ובראשונה היתרון הואהדמיון לשן טבעית. שתלים מאפשרים הפעלת כוח לעיסה רב יותר מאשר בתותבת ללאשתלים, חוץ מזה שתלים איכותיים שהוכנסו כראוי מחזיקים מעמד כ-15 שניםבממוצע רק אם השתלת השיניים נעשתה בלי קיצורי דרך המהווים רווח בטווח הקצרונזק בטווח הארוך, אם המטופל מקפיד על ביקור קבוע אצל שיננית אחת לשלושהחודשים ועל מעקב אצל רופא שיניים, מומחה לשתלים.


לבחירה בשתליםקבועים קיים יתרון ברור נוסף הקשור דווקא להיבט פסיכולוגי. העובדה כימדובר בשתלים קבועים לטווח ארוך, מאפשרת למטופל להמשיך בחייו כמעט מבלי לתתדעתו על ניתוח השתלים ובכך למעשה נמנע ממנו חוסר הנוחות בתפקוד היום יומיכתוצאה מתותבות. עקב כך, בטחונו העצמי והמראה החיצוני של המטופל משתפריםפלאים וכך גם תחומים אחרים בחייו. קיומם של השתלים כיום מהווה פריצת דרךמשמעותית בתחום רפואת השיניים והם מהווים פתרון טוב יותר לאנשים שנאלצולהסתפק בתותבות.

שתלים דנטליים הם ברגים גליליים המוחדרים לעצם הלסת ומשמשים כעוגןלשחזור פרוטטי. ניתן לבנות על שתלים שן אחת או את כל מערך השיניים לפיהצורך. השתלים עשויים טיטניום ומעובדים בעיבוד שבבי ממוחשב לצורתם הסופית.יש חשיבות רבה לצורת עיבוד והכנת פני שטח השתל הבאים במגע עם העצם. השתליםבצורתם הנכחית נוסו בהצלחה בארבעים השנים האחרונות ושימשו לשיקום מיליונישיניים במיליוני מטופלים בהצלחה רבה. הנתונים המספריים מצביעים על מעל 95%הצלחה ונאמר כי ניתן לחזות את מידת הצלחת הטיפול בצורה טובה מאוד.
בהשתלתשיניים מוצלחת יש תקופת המתנה של שלושה עד שישה חודשים, הזמן הדרוש לעצםלהיבנות בין הברגים. בתקופה זו קיים פתרון זמני שמאפשר למטופל חיים תקיניםואינו פוגע בשחזור השן.


יש כמה שיטות של שתלים דנטליים.
מפורטוגלמגיעה שיטה חדשה שבה, המטופל מגיע למרפאת השיניים, והרופא שולף מפיו אתהתותבת ומעביר אותה לסריקת סי.טי. במקביל, עושים סי.טי. גם ללסת. המחשבמכמת את התוצאות של שתי הסריקות ו'מניח' את התותבת שעל גבי הצג של הדמייתהלסת. הרופא צופה במתרחש על המסך, וקובע את מיקומם האופטימלי של השתלים,שיוחדרו לעצם הלסת דרך התותבת, לשם קיבוע. לאחר שהרופא ממקם את השתליםבמחשב, הוא שולח את הסריקה לשבדיה, שם היא מועברת לשבלונה. רופא השינייםבישראל מקבל את השבלונה המדוייקת שנבנתה מנתוניו של המטופל - תותבת ובהארבעה עד ששה חרירים, שמיועדים לשתלים (ברגים). בשלב הבא, מצמיד הרופא אתהשתלים, שמורכבים בה לחניכיים. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, ובמהלכו'מלביש' הרופא את השבלונה על הלסת, ובזכות השתלים היא הופכת לקבועה.


דברחדש נוסף בשיטה הוא החדרת השתלים אל הלסת באלכסון. עד לפני זמן לא רב,הדעה הרווחת בקרב קהילת רופאי השיניים הייתה, שצריך להחדיר השתלים ישר, כיהאלכסון יפעיל עליהם עמוס יתר, ויגרום להשתלה להיכשל. אבל הניסיון שנצבר עדכה מהשיטה החדשה, גרם לרופאים להבין שהם טעו בהנחת היסוד שלהם.
שיטה זוחוסכת את הצורך בפתיחת החניכיים. כשמדובר בלסת עליונה, הגישה החדשה גםחוסכת את הצורך בהרמת סינוס, עם כל הכרוך בכך. ולכן, התותבת לא כוללת חךמפלסטיק שמונע מהמטופל דיבור ברור ואכילה נוחה. התחושה בפה היא טבעיתלחלוטין, ומתאימה גם למי שסובלים מספיגה חלקית של עצם הלסת.


אךאל לנו לשכוח כי לא בכל מקרה ניתן להשתמש בשתלים לצורך שיקום שיניים חסרות.קיימות סיבות שונות שעשויות למנוע מהמטופל לעבור השתלה:
חסרה עצםמתאימה מבחינה איכותית וכמותית. ניתן להשתמש בתהליך של השתלת עצם לצורךעיבוי העצם הקיימת על כך.
בעיות רפואיות כגון סכרת, ספיגת סידן מואצתבעצמות, סרטן, מטופלים המקבלים טיפול תרופתי עם סטרואידים, ועוד. חולי לבהמקבלים טיפול תרופתי עם נוגדי קרישת דם כגון קומדין ,הפרין או אספיריןאינם מהווים בעיה כיוון וניתן להפסיק את הטיפול התרופתי עד לתיקון קצבואיכות הקרישה ואז לבצע את ההשתלה. חולים שעברו טיפולי הקרנה לאזור הראשוהצוואר בחמש השנים שקדמו להשתלה מנועים מלקבל שתלים דנטליים.
מעשנים.נמצא כי אחוז ההצלחה במעשנים יורד בכ30%.


ולבסוף, אסור לשכוחאת הסיכונים הקיימים בהשתלה. החדרת שתל דנטלי היא חדירה לעצם ולחניכייםועשוי להגרם נזק לעצב או לכלי דם. פגיעה בעצב עשויה לגרום לאובדן תחושהבאזור המעוצבב באופן זמני או קבוע (פראסטזיה). סיבוך זה יכול להגרם גםכתוצאה מעקירה של שן בינה או שן אחרת וגם מניתוח חניכיים פשוט או אף טיפולשורש. ניתן להפחית את הסיכון על ידי ביצוע טומוגרפיה ממוחשבת של העצםשנועדה למפות את העצבים במרחב ולהכין את הכירורג טוב יותר לקראת הכניסהלעצם. גם נפיחות וכאב עשויים להופיע לאחר הניתוח, סיכון שקיים בכל ניתוחבחלל הפה. בהשתלה בלסת עליונה עשויים להיפגע רצפת האף והסינוס המקסילרי.כמובן שהכנת המקרה באופן יסודי וניסיון רב של המבצע מפחיתים את הסיכוילסיבוכים.
קיימים גם סיבוכים מכנים הנובעים משבירת ברגים, שתלים וחלקיעל. ברור שהבחירה בשתל הנכון, מיצרן מוכר וידוע, תפחית את הסיכון .
סיבוכיםפתולוגיים לאחר ההשתלה ואף לאחר ההעמסה כגון דלקת חניכיים סביב השתלעשויים להופיע והם תלויים בהרבה משתנים. אין בשתלים עששת והנטייה לדלקותסביב שתלים היא נמוכה מאשר סביב שיניים, אבל תמיד צריך להקפיד על הגיינהועל תחזוקה נכונה.


יש שלושה סוגי שתלים עיקריים: שתלים ישראלים,אמריקאים ואירופאים. המחיר משתנה בהתאם לשתל וכל רופא ימליץ על סוג אחר שלשתל.


יש כמה דברים שתמיד חשוב להקפיד עליהם:
1.ודא שהרופא שלך משתמש בשתלים מאושרים יל ידי הFDA ושיש עליהם מעקב ארוךטווח.
2. אל "תחסוך" במספר השתלים, שחזור יציב דורש כמות שתלים מספקת.
3.הקפד לקבל חלקי שיקום מקוריים של אותם שתלים שהושתלו אצלך.
4. ודאשהרופא שלך עבר השתלמויות ושהוא מיומן בתחום השתלים. שאל אותו על אחוזיההצלחה האישיים שלו והיכן הם פורסמו.
5. לאחר סיום השיקום- בקש מהרופאפרוט של סוג השתלים ושל חלקי השיקום שבוצעו אצלך.

ד"ר דורון פדהצור | שיניים 24 שעות , רפואת חרום , רופא שיניים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
ד"ר דורון פדהצור | שיניים 24 שעות , רפואת חרום , רופא שיניים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דורון פדהצור

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן09/06/10925 צפיות
הרפואה האסתטית חודרת גם לרפואת השיניים. אם עד לפני כמה שנים חוזקו של החומר, עמידותו לאורך זמן והתאמתו של הכתר לשן היוו את הקריטריונים החשובים ביותר בתחום רפואת השיניים, היום הדבר השתנה. כיום ישנם פתרונות ששמים דגש על המראה הטבעי, בנוסף לשמירה על התנאים הנ"ל.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן17/05/10819 צפיות
קיימים מקרים בהם אנו זקוקים לטיפול שיניים דחוף, כשקורה משהו כמו שבירה של שן כתוצאה מנפילה, מחבלה או מאכילת משהו קשה. לעתים מופיעה לפתע מורסה חריפה או דלקת חריפה של מוך השן (במקרה של דלקות ניתן אף לבצע טיפול חירום במהלך היריון. לרוב עדיף להימנע מטיפולים שמערבים שימוש בתרופות.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן17/05/10987 צפיות
אין זה נדיר להתקל באדם שיש לו מחלת חניכיים. מיקומן של השיניים הוא בתוך מכתשית, אליה הן מחוברות באמצעות סיבים שנקראים ליגמנט פריודונטלי. רקמת החניכיים חובקת את השן סביב, בהשאירה תעלה בעומק של כמילימטר. בתוך התעלה נוזל שמגן על החניכיים ועל השיניים. מערכת הסיבים משמשת כבלם זעזועים וכאמצעי חישה המגביר את כושרנו לחוש במזון וכך לדעת איך ללעוס אותו.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן17/05/10928 צפיות
בטבע השיניים משמשות למשהו נוסף מלבד חיתוך המזון ולעיסתו - הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים במטרה לאיים, להפחיד ולהרתיע, בעיקר בקרב חיות הטרף.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181667 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181778 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171379 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica