חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לשמירה על איכות החיים בגיל מבוגר

מאת: מערכת מוטק'ההכרויות24/05/20101720 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גורמים שונים משפיעים על איכות החיים שלנו, ואין כל סיבה שהעלייה בגיל תביא איתה ירידה באיכות החיים. כך נשמור על איכות חיים גבוהה 
 
הרבה פעמים איכות החיים של בני האדם הולכת ויורדת עם הגיל. אבל זה לא הכרחי. יש אנשים מבוגרים שאיכות חייהם ירודה, בעוד שאצל אחרים היא גבוהה מאוד. הסיבה לכך היא שלא הגיל הוא הגורם המשפיע על איכות החיים.

מהם הגורמים המשפיעים על איכות החיים בגיל מבוגר?

1. עיסוק. בגיל הפרישה נהפך הזמן הפנוי מידיד לאויב. איכות החיים מושפעת ישירות מהדרכים שבהן ימלא האדם את זמנו הפנוי כתחליף לעבודה ולשאר העיסוקים שהיו לו לפני שפרש.

2. משפחה. המשפחה מהווה אבן יסוד לאושרם ולהרגשת הביטחון של אנשים מבוגרים בדיוק כפי שהיא מהווה זאת עבור צעירים. התרחקות של אחד או כמה מבני המשפחה, ולא משנה מה הסיבה לכך, משבשת את איכות חיי המשפחה.

3. בן/בת זוג. מרכיב מרכזי באיכות חיינו. איכות חיים נמדדת בעיקר בשגרה, ואין שבירת שגרה עמוקה יותר ממצב שבו אחד מבני הזוג הולך לעולמו ומותיר את בן הזוג השני להתמודד עם הבדידות ועם הכאב.

4. סביבה נעימה. לסביבה שלנו יש השפעה לא מעטה על חיינו. בקרב אנשים מבוגרים ניתן לזהות לא פעם הזנחה מסוימת הנוגעת לתחומים רבים בחיי היום יום. זה מתחיל ברמת ההקפדה על ניקיון הבית, עובר דרך הבגדים שבוחרים ללבוש ומגיע עד לסביבה האנושית. הסביבה משפיעה על מצב הרוח של האדם וממקמת את רף איכות חייו בהתאם.

5. בריאות, ספורט ותזונה. לא בכדי נמצאים השלושה תחת אותה כותרת. לשלושת המרכיבים הללו קיימת השפעה על האדם הן ברמה הרגשית והן ברמה הפיזית. השפעתם צריכה להילקח בחשבון לכל אורך החיים, ובעיקר בגיל מבוגר, שבו התזונה והספורט יכולים לקבוע את ההבדל בין אדם בריא לאדם חולה.

6. מצב כלכלי. בגיל מבוגר המצב הכלכלי עשוי להשתנות. אנו כבר לא עובדים, וחיים מחסכונות או מקצבאות. מובן שהמצב הכלכלי מהווה גורם משפיע ביותר על איכות החיים.

כיצד ניתן לשפר את איכות החיים בגיל הזהב?

חשוב מאוד למלא את הזמן שהתפנה בתעסוקה כלשהי כמו עבודה, התנדבות, לימודים, מפגשים חברתיים ועוד וליצור רשת חברתית  ענפה ומספקת.

המשפחה היא ערך עליון וכולנו זקוקים למשפחה תומכת ואוהבת בכל שלב בחיים. כפי שילדינו זקוקים לנו וכפי שאנו זקוקים לבני הזוג שלנו, כך אנו גם זקוקים לילדינו. גם אם מצבנו הבריאותי מצוין, אנו זקוקים למשפחה שלנו. יחסים חמים עם הנכדים מהווים מקור בלתי נדלה לאושר ולביטחון

ביום מן הימים סביר כי אחד מבני הזוג ילך לעולמו והשני יישאר לבד. אי אפשר למלא את החלל שנוצר אצל בן הזוג שהתאלמן, אך ניתן להקל את תחושת הבדידות. מפגשים חברתיים, טיולים ומסיבות, פעילויות שונות ובילוי עם המשפחה הם רק כמה אפשרויות. רבים גם בוחרים ליצור הכרויות רומנטיות חדשות עם בן זוג חדש ופותחים איתו בפרק ב'..

סביבה היא אחד הגורמים שעליהם אנחנו יכולים להשפיע הכי הרבה ובאופן קל יחסית. הקפדה על סביבה נקייה, נעימה ומטופחת תתרום רבות לאיכות חיינו.

עלינו לדאוג לבריאותנו יותר מאשר בעבר. לערוך בדיקות תקופתיות, לקחת את התרופות, לאכול נכון, לבצע פעילות גופנית מתאימה. מומלץ להסתייע באנשי מקצוע שידריכו אותנו ויבנו לנו תפריט ותוכנית אימונים שתתאים לנו.

המצב הכלכלי הוא נקודה שמצריכה תשומת לב מיוחדת. לא בהכרח מפני שאין לנו. לעתים דווקא בגיל מבוגר מצבנו הכלכלי טוב מזה שהיה בעבר. בגיל זה כבר לא קיים עול המשכנתא, ישנם חסכונות שהצטברו במשך שנים ארוכות, אין ילדים קטנים וההוצאות קטנות. יחד עם זה ההכנסות קטנות יותר ויש לדאוג לעתיד. חשוב לבצע תכנון כלכלי לטווח ארוך ובמקביל לבדוק מה הזכויות המגיעות לנו בביטוח לאומי ובקהילה (כמו, למשל, הנחה בתשלומי ארנונה).


 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר "מוטק'ה" הוא רשת חברתית לאוכלוסיית הגיל השלישי המספק שירותי הכרויות לגיל הזהב, מידע אודות פעילויות, טיולים ואירועים שונים. כמו כן, פורטל "מוטק'ה" מציע תכנים מגוונים וייחודיים כמו איכות חיים, בריאות, מתכונים, תרבות ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מערכת מוטק'ה

מאת: מערכת מוטק'המתכונים ואוכל - כללי24/05/103037 צפיות
כולם יודעים שכדי לרזות צריך להפחית את כמות הקלוריות בתפריט בצורה הדרגתית. אבל אחת הבעיות היא שלא תמיד אנחנו שמים לב לכך שהאוכל שלנו עשיר בשומן ובקלוריות. אפילו מזון בריא עלול להכיל כמות גבוהה של שומן. אז איפה מתחבאים השומנים במזון? וכמה שומן מומלץ לשלב בתפריט?

מאת: מערכת מוטק'הטיולים משפחתיים28/02/101537 צפיות
טיול עם הנכדים ללא הוריהם הוא חוויה שונה לחלוטין מטיול של שלושת הדורות ביחד. טיול כזה יכול להוות הנאה גדולה, אולם הוא כרוך גם באחריות רבה ועלול לעייף מאוד. כמו בכל נושא, גם כאן תכנון נכון הוא עניין חיוני

מאמרים נוספים בנושא הכרויות

מאת: שאול כהןהכרויות10/03/202811 צפיות
כיום הדרך הקלה והמהירה ביותר להכיר אנשים חדשים היא דרך האינטרנט. פחות אנשים מכירים כיום ברחוב, בים או בפארק. אז אם אתם מחפשים להכיר כל מה שנותר לכם...

מאת: שמוליקהכרויות10/03/202804 צפיות
אין כמעט אף אחד שלא חולם על זוגיות מלבלבת, כזו שמלאה באהבה ומובילה בסופו של דבר לחתונה והקמת משפחה מאושרת. אתרי הכרויות מתבססים על השאיפה...

מאת: אבי דוידיהכרויות23/02/193544 צפיות
מאמר שימושי לגברים שרוצים לדעת איך להתחיל עם בחורות וגם לנשים שרוצות לדעת איך להצליח עם גברים.

מאת: שמוליקהכרויות17/02/172182 צפיות
עולם הדייטינג עבר שינוי מהותי בשנים האחרונות ,פעם שרצינו להכיר האפשרויות היו די מוגבלות, ההיכרויות הפופולאריות לקשר בדרך כלל הגיעו דרך חברים/משפחה או במסגרות לימודיות/חברתיות/צבא ובבילויים יזומים...

מאת: ברסלב מאירהכרויות22/01/163091 צפיות
סך הכל את/ה לא רוצים להיות לבד... רוצה חיים עם אשה/בעל טובה לשמוח בחיים נכון ?! זה למה את חושב שאם תגרה את נפשך בסרטים כחולים סרטי סקס ועירום - אתה חושב שזה ישחרר לך את הלחץ ? דמיונות אתה הולך לבזבז את מיטב בכוחות שלך והקדושה שלך על דמיונות ובסוף תשאר לבד רטוב ובודד מתוסכל ועצוב !!! איך יוצאים מזה ??????

מאת: בובו נגן הסקסופוןהכרויות02/11/153020 צפיות
יש אינספור אתרי הכרויות באינטרנט - אתרי הכרויות למטרץ סקס וסטוצים, לדתיים, לאנשי הייטק, לגיל הזהב, לצעירים, לחיפוש שוגר דדי ועוד רבים ומגוונים אחרים. ההבדל העיקרי בין כל האתרים מתחלק למעשה לשניים: אתרים חינם ואתרים בתשלום...

מאת: אוריה בן מנחםהכרויות22/06/153166 צפיות
רבים מאיתנו עושים זאת כיוון שהדבר מוסיף לריגוש שבמערכת היחסים, ויש היאמרו כי אלמנט של אהבה אסורה רק מגביר את החשק והאהבה בין בני הזוג ואף מעצים את הקשר ביניהם, במיוחד כאשר על דבר הקשר להשאר בתור סוד ולא לצאת לאוויר העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica