חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להיות כוכב במחלקה לקולנוע?

סטודנטים רבים בישראל המעוניינים להשתלב בתחום היצירה הקולנועית נרשמים לבתי-הספר הגבוהים ללימודי קולנוע. מחלקות אלו מהוות מסגרת פורה ומפרה עבור סטודנטים בתחילת דרכם, והן מעצבות את זהותם הראשונית של הסטודנטים כיוצרי קולנוע. 

במחלקה ללימודי קולנוע הסטודנטים נחשפים לתחום הקולנועי מבחינה תיאורטית ומעשית וכן מתנסים בעצמם ביצירה קולנועית ראשונה. סיום הלימודים במחלקה לקולנוע מהווה נקודת פתיחה מוצלחת לקריירה בתחום הקולנוע. סרטי סטודנטים בולטים מוצגים בפסטיבלים לסרטי סטודנטים וחלקם אף זוכים להתעניינות רבה ברשת האינטרנט. מסיבות אלה חשוב לנצל את היתרונות שמעניקה המחלקה לקולנוע כהכנה אל העולם האמיתי.

הצלחה בתחום הקולנוע - לא רק כישרון

אין ספק שכדי להצליח בתעשיית הקולנוע נדרש כישרון, אך האם זהו תנאי מספיק להצלחה? כישרון ויצירתיות הם אמנם תנאי הכרחי, אך לא מספיק. עולם הקולנוע הוא תחום אמנתי עם כללים משלו שיש להכירם לעומק כדי לזכות בהכרה והצלחה בתחום.

ציור ואמנות פלסטית למשל הם תחומים באמנות בו האומן יכול להתכנס בתוך עצמו ובתוך היצירה שלו. הקולנוען אינו יכול לעבוד בואקום. התוצר המוכר לנו כסרט קולנוע הינו על פי רוב תוצאה של עבודת צוות עם מידה גבוהה של תיאום בין נושאי התפקידים השונים. 

בנוסף ליכולת עבודה עם אנשים, כדי להצליח במחלקה לקולנוע צריך להיות בעל כריזמה -  יוצרי קולנוע סוחפים אחרים סביבם עם רעיונות ועם חזון שיכולים להיות גם בלתי מקובלים. כדי לעסוק בבימוי או הפקה קולנועית צריך לדעת כיצד לגרום לאנשים לראות דברים מנקודת מבט מסוימת, להלהיב שחקנים ומשתתפים אחרים ולהוציא מהם את המיטב.

לשאוב ידע והשראה מהמחלקה לקולנוע

כדי לקבל רעיון מוצלח ליצירה קולנועית שתסחוף אחריה אחרים צריך השראה. לימודי קולנוע קושרים בין תחומים רבים בהם גם פילוסופיה, פסיכולוגיה, פוליטיקה והיסטוריית הקולנוע. אחת המטרות בלימודי קולנוע היא יצירת גירוי אינטלקטואלי והשראה הקריטיים ליצירה. כאשר סטודנט מגלה עניין ופתיחות לגירויים חיצוניים, יש ביכולתו לממש רעיונות חדשניים.

בנוסף, המחלקה לקולנוע מעניקה ידע חשוב ורחב שיש לשלוט בו. כך למשל לומדים התלמידים על הדרכים ליצור אפקטים קולנועיים באמצעות זוויות צילום, תפאורה או סאונד. בלי בקיאות עמוקה בפרטים יוצר קולנוע עלול לפספס את היכולת שלו להשפיע על הצופה.

המחלקה לקולנוע - לפרוץ את המסגרת

בלימודי קולנוע אי אפשר להסתפק בידע קיים, צריך ללמוד דברים חדשים כל הזמן.  לא רק מבחינת אמצעים טכנולוגיים שמשתכללים כל הזמן אלא גם מבחינת המגמות המשתנות בתחום. לולא הנכונות ללמוד ולהתעדכן כל הזמן יוצר קולנוע עלול להפוך לבלתי רלבנטי. 

המחלקה לקולנוע מעניקה את המסגרת הדרושה כדי לחרוג מהמוכר והצפוי, לשבור חוקים ותוך כדי ליצור סגנון אישי וייחודי. מבט ביצירותיהם של דייויד לינץ', מרטין סקורסזה, או וודי אלן מספק דוגמאות מצוינת לחותם קל לזיהוי שיוצר קולנוע יכול להשאיר ביצירתו תוך שבירת השגרה.

עולם קולנוע מחייב תעוז, גם כדי לחשוב בצורה אחרת ויצירתית אך גם בשביל לממש את היצירה בפועל בזירה המקצועית. יוצרי קולנוע בתחילת דרכם, נדרשים ליוזמה ואומץ, ללוקיישינים ולכלים למימוש החזון הויזואלי שלהם גם בתקציבים נמוכים.

כישרון וחזון אישי המביאים להצלחה במחלקה לקולנוע חייבים להיות מלווים בעבודה קשה והתמסרות לאורך זמן הכוללת התנסות מתמדת בלא מוכר. כדי להצליח במחלקה לקולנוע יש צורך בתעוזה גם כדי לעשות, אבל גם כדי לעשות זאת אחרת.

 



תגיות המאמר: המחלקה לקולנוע


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קצת על עצמי: אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, אוהבת לקרוא ספרים פילוסופיים ובמיוחד אוהבת טיולים. תחום ההוראה קרוב ללבי כי אני מנחה קבוצות בתחום המשחק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדר בורשטיין

מאת: הדר בורשטייןליקויי למידה20/09/102124 צפיות
חינוך מיוחד הוא חינוך הניתן לתלמידים בעלי לקות למידה או לקות פיסיולוגית, להן מספר סוגים ודרגות. המאמר דן בנושא זה.

מאת: הדר בורשטייןחינוך ילדים23/08/102441 צפיות
המאמר סוקר בקצרה את מה כדאי לדעת לפני שנרשמים ללימודי חינוך מיוחד, מה כוללים הלימודים ולמי הם מתאימים.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים18/07/101308 צפיות
המאמר דן ביתרונות בהכשרת מורים לאנגלית - שימוש בשפה האנגלית במאה ה-21 ולימודי תעודה.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים27/06/101736 צפיות
המאמר מתמקד בדילמות עכשוויות בהסבת אקדמאים והכשרת מורים ומציע כמה פתרונות לשיפור הכשרה להוראה והתוכניות המסורתיות.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים25/05/101382 צפיות
כשאנחנו הולכים ללמוד קולנוע הציפיה המתבקשת היא שסגל ההוראה יהיה מורכב מאנשים בעלי ידע ונסיון רחב בתעשייה שממנו נוכל לשאוב את ההשראה. המאמר הזה מסביר את החשיבות של סגל המורים במחלקה לקולנוע.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182599 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182445 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181897 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181717 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171486 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172276 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171951 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica