חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למי מתאימים לימודי חינוך מיוחד?

מאת: הדר בורשטייןחינוך ילדים23/08/20102435 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חינוך מיוחד הינו תחום בחינוך והוראה המכיר בשונות הגדולה הקיימת בקרב אוכלוסיית הילדים הנמצאים במסגרות החינוך השונות. קבוצות מגוונות בקרב ילדי גן ותלמידים עונות להגדרה של חינוך מיוחד ובהן ילדים בעלי קשיי הסתגלות, קשיי למידה, סוגים שונים של אוטיזם, עבריינות נוער ובעיות אחרות המקשות על הילדים להסתגל לסביבת חינוך רגילה. כאן נכנס תפקיד המחנך בעידוד ותמיכה, המוענקים באופן מיוחד לילדים אלו כדי שיוכלו להשתלב במסגרות לימודים ביתר קלות, להגיע להישגים ולמצות את היכולות שלהם.
 
כל מחנך נדרש לאחריות ורגישות במסגרת תפקידו. קביעה זאת נכונה פי כמה וכמה בתחום החינוך המיוחד. בפני מורים המבקשים להשתלב בתחום החינוך המיוחד נדרשת יכולת גבוהה של סבלנות, אמפתיה, יצירתיות וכוח התמדה כדי להיות מסוגלים לעמוד בתפקיד רב האתגרים הזה.

תחום לימודי זה מיועד עבור מורים בעלי רגישות חברתית המעוניינים לקדם ילדים בעלי קשיים שונים בדרכים בלתי-שגרתיות. לימודי חינוך מיוחד צפויים להתגלות כמסלול הכשרה מקצועי ומרתק עבור מי שמעוניין להשתלב במסגרות השונות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. בוגרי הוראה לחינוך מיוחד יכולים להשתלב כמורים ומחנכים בגנים ובבתי הספר לבעלי צרכים מיוחדים, להשתלב במוסדות לימודיים כיועצי חינוך וכן להשתלב כמורים בבתי ספר רגילים כבעלי התמחות לחינוך מיוחד.

מה כדאי לדעת לפני שנרשמים?

ראשית, כדי להתקבל ללימודים עליכם להיות מעל גיל 20. תנאי הקבלה נקבעים לפי ציון משוקלל של ציוני הבגרות והפסיכומטרי ויש לבדוק את השקלול בהתאם למוסד האקדמי שבו תרצו ללמוד. כיוון שלימודי הוראה לחינוך מיוחד דורשים גם תכונות אישיות מתאימות, המועמדים מתבקשים לעבור ראיון קבלה אישי.

לימודים בהתמחות לחינוך מיוחד נמשכים ארבע שנים אקדמיות ומקנים לבוגרים תואר בוגר בהוראה (B.Ed.) ותעודת הוראה בחינוך מיוחד. בלימודי חינוך מיוחד קיימת גם אפשרות ללמוד במסלולים לקראת הסמכה כפולה, המעניקה תעודת הוראה לחינוך מיוחד וגם תעודת הוראה נוספת להוראה בבתי ספר יסודיים או העל יסודיים. כמו כן ניתן להתמחות במסלול הוראת חינוך מיוחד לגיל הגן.

 מה כוללים לימודי חינוך מיוחד

לימודי חינוך מיוחד כוללים חומר תיאורטי רחב היקף שתכניו כוללים בנוסף לתחומי הוראה רגילים, גם תכנים רבים הנוגעים לאוכלוסיות הסובלות מקשיי למידה וקשיי הסתגלות בסביבה לימודית וחברתית.

במסגרת לימודי חינוך מיוחד משתתפים הסטודנטים בקורסי חינוך והוראה לחינוך מיוחד ובקורסים ייחודיים נוספים, כגון לימוד לקויי שפה, אסטרטגיות הוראה שפותחו במיוחד עבור תלמידים עם נכויות התפתחותיות, עבריינות נוער וטיפול עם בעלי חיים. במסגרת לימודי חינוך מיוחד, נלמדות באופן מעמיק מגבלות שונות בקרב ילדים וצעירים מגבלות פיזיות, מנטליות, ולקויות למידה שונות. כמו כן, נרכשים כישורים להתמודדות עם המגבלות במטרה להביא את התלמידים ליצירה, עצמאות והישגים.

בשל הגיוון באוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים, בשנה השלישית בלימודי חינוך מיוחד בוחרים הסטודנטים בתחום התמחות מבין מסלולי ההתמחות הבאים: נכויות התפתחותיות, לקויות שמיעה ושפה ולקויות למידה. בכל אחד מהמסלולים מתמחה הסטודנט בסוג המגבלה, לומד על מאפייניה ומהם צרכיו של התלמיד המגיע מאוכלוסייה זאת לפי קבוצות הגילאים השונות. בתוך כך מוענקים לסטודנטים שיטות וכלים להוראה אפקטיבית של תלמידים אלה ולתמיכה בשילובם במסגרות לימודיות רגילות ומיוחדות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קצת על עצמי: אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, אוהבת לקרוא ספרים פילוסופיים ובמיוחד אוהבת טיולים. תחום ההוראה קרוב ללבי כי אני מנחה קבוצות בתחום המשחק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדר בורשטיין

מאת: הדר בורשטייןליקויי למידה20/09/102109 צפיות
חינוך מיוחד הוא חינוך הניתן לתלמידים בעלי לקות למידה או לקות פיסיולוגית, להן מספר סוגים ודרגות. המאמר דן בנושא זה.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים18/07/101304 צפיות
המאמר דן ביתרונות בהכשרת מורים לאנגלית - שימוש בשפה האנגלית במאה ה-21 ולימודי תעודה.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים27/06/101731 צפיות
המאמר מתמקד בדילמות עכשוויות בהסבת אקדמאים והכשרת מורים ומציע כמה פתרונות לשיפור הכשרה להוראה והתוכניות המסורתיות.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים27/05/101098 צפיות
המאמר איך להיות כוכב במחלקה לקולנוע מעלה טענה שכשרון זה דבר הכרחי, אבל על מנת להצליח צריך גם תעוזה, מעוף, לפעמים צריך גם כריזמה כדי לעבוד עם צוות, לנפץ מיתוסים ולשבור חוקים, צריך רצון ללמוד כל הזמן, להיות בקיא בפרטים הקטנים.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים25/05/101378 צפיות
כשאנחנו הולכים ללמוד קולנוע הציפיה המתבקשת היא שסגל ההוראה יהיה מורכב מאנשים בעלי ידע ונסיון רחב בתעשייה שממנו נוכל לשאוב את ההשראה. המאמר הזה מסביר את החשיבות של סגל המורים במחלקה לקולנוע.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196299 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196258 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915615 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196283 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196189 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915445 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193827 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica