חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קורס מנעולנות-כל מה שרציתם לדעת

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי30/05/20101828 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל אדם המעוניין לעבוד בתור מנעולן צריך לעבור הכשרה מקצועית בדרך למקצוע. תפקידיו של המנעולן הם רבים. הוא נדרש לדעת כיצד לשכפל מגוון סוגים של מפתחות, להחליף צילינדרים ולטפל בקודנים לרכב.

הכשרתו המקצועית של מנעולן שונה מאנשי שירות טכניים אחרים שכן בנוסף לקורס אותו מנעולן צריך לעבור, יש צורך גם בקבלת אישור רשמי ממשטרת ישראל לעבודה כמנעולן.

מטרתו של קורס המנעולנות הוא להכשיר את המנעולן לפרוץ לבתים. אך לא רק לבתים: גם מבנים מוסדיים או פריצה לרכבים. מנעולן צריך לדעת בנוסף כיצד לשכפל מפתחות ולהתאים מפתחות.

קורס מנעולן מתאים לאנשים המעוניינים לעבוד כפורצי מנעולים ולבצע את עבודות המנעולנות השונות. הקורס אינו מיועד לכל אחד. חשוב לדעת כי אדם המעוניין לעבוד בתור פורץ מנעולים צריך להיות מוכן לכך שמדובר בעבודה בלתי צפויה על פי רוב, שמשמעותה זמינות מרבית מסביב לשעון. אנשים הזקוקים לפריצת מנעול יכולים להזדקק לכך גם בשבתות או באמצע הלילה.

תנאי הקבלה לקורס מנעולנות אינם פשוטים ולא כל מי שמעוניין יכול גם להתקבל. כתנאי קבלה מקדים, כל המעוניין להתקבל צריך להציג תעודת יושר ממשטרת ישראל. המטרה היא שרק אנשים ישרים המעוניינים לעסוק במקצוע המנעולנות ולא פורצים פוטנציאלים - ייקחו חלק בקורס.

מלבד תעודת יושר נדרשים המנעולנים לעתיד להיות בעלי ידע טכני או ניסיון טכני מכל סוג שהוא. הסיבה ברורה: מנעולן הוא מקצוע המצריך עבודה שמרביתה טכנית ומורכבת. הבנת החומרים המועברים בקורס מצריכה ידע בסיסי והבנה של מונחים טכניים שבלעדיהם יקשה על הלומד בקורס להפנים את הידע הנרכש.

כל מי שעומד בשני קריטריונים אלה יכול להתקבל לקורסי מנעולנות.

מרגע שהתקבל לקורס, המנעולן לעתיד רק צריך למצוא את בית הספר המתאים למנעולנות עבורו. קורס מנעולן אורך כשלושה חודשים ומונה בדרך כלל שנים עשר שיעורים. אורכה של ההכשרה ארוכה מספיק כדי להנחיל את הידע הטכני המורכב לפי סוגי המנעולים השונים. אולם, במרבית הקורסים הנוכחות היא חובה ואחוז החיסורים המותר הוא קטן. לכן, מי שמעוניין לרכוש ידע כמנעולן חייב לדעת כי הקורס דורש גם מחויבות והגעה למרבית השיעורים.

ישנם בתי ספר להכשרת מנעולנים המציעים שיעורים ללא הגבלה. המשמעות היא שמנעולן שסיים קורס בבית ספר כזה הוא מנעולן שיודע את החומר בצורה מדויקת, גם אם בסופו של דבר הוא נדרש להוסיף עוד שיעורים מעבר למקובל.

ישנם קורסים המתנהלים בצורה מעט שונה: במקום במסגרת של כיתה גדולה בה לומדים כמה תלמידים- ישנה מסגרת פרטנית של שיעורים "אחד על אחד" מורה מול התלמיד. שיעורים אלה מתאימים לתלמידים שקשה להם להתרכז בכיתה עם מספר תלמידים ומעוניינים לעבוד בצורה ממוקדת.

מעבר לחובת הנוכחות בשיעורים, חייבים המנעולנים לעבור גם מבחני אמצע ומבחן מסכם. המבחן המסכם הוא מבחן מעשי ומי שלא עובר אותו לא יכול לסיים את הקורס.

מרגע שמנעולן סיים את הקורס והשלים את חובותיו הוא מקבל את תעודת ההסמכה. תעודה זו למעשה מסמיכה אותו לעבוד בתחום והוא יכול להציג אותה ללקוחותיו.

בתי ספר שונים אף מציעים למנעולן שירות השמה, ומחברים בינו לבין לקוחות פוטנציאלים.
יש חשיבות לנושא ההשמה כיוון שמנעולן שסיים קורס פריצת מנעולנות עדיין לא אסף סביבו קהל לקוחות קבוע, ולכן יש צורך בחיבור בין המנעולן ללקוח.

מרגע שסיים את כל אלו, המנעולן יכול לעבוד כמנעולן מן השורה, ולקבץ סביבו קהל לקוחות (בתקווה) מרוצים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענבל חן

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי15/07/10964 צפיות
מתי נפנה אל טכנאי מכונות כביסה ומה עושים כשמכונת הכביסה מתקלקלת.

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי15/07/10947 צפיות
הזמנת מנעולן כאשר רוצים להחליף צילינדר

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי13/07/10852 צפיות
כל מה שחשוב לדעת על מנופים

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי24/06/101135 צפיות
פרגולות מגיעות במגוון סוגים, פירוט מעניין של תכונות הפרגולות השונות

מאת: ענבל חןעסקים - כללי17/06/101018 צפיות
היתרונות של התקנת מערכות סולאריות

מאת: ענבל חןאבטחת הבית15/06/101026 צפיות
על פריצת כספות וסוגי כספות שונים

מאת: ענבל חןאירועים וחתונות – כללי07/06/10979 צפיות
איך מפיקים יום הולדת קצת לא שגרתי

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222776 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223083 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211365 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211322 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211583 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211555 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211742 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica