חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פריצת כספות

מאת: ענבל חןאבטחת הבית15/06/20101026 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני קצת יותר משנה נערכה במכון ויצמן למדע ברחובות תחרות בלתי שגרתית ומעניינת שבה השתתפו חמישים צוותים שהורכבו מתלמידי תיכון משמונה מדינות, בינהן ישראל. תחרות זו הייתה תחרות פריצת כספות. איש מהמשתתפים לא היה מנעולן מקצועי ולא היה לו ידע קודם בפריצת מנעולים של כספות, ובכל זאת -  היה מנצח לתחרות.

בתחרויות מעין אלה מקובל שלא לתת פרס כספי כיוון שמדובר בתלמידי תיכון, ועל כן קיבלו התלמידים החרוצים והחכמים שניצחו בתחרות ציון עגול של מאה בבחינת בגרות במעבדה בפיזיקה חמש יחידות.

כל התלמידים נבחרו בקפידה לפני הגעתם לתחרות ונערכו להם בחינות מקדימות בבתי הספר בהם הם לומדים. תחרות זו היא משעשעת כשלעצמה, אך החיים מזמנים מצבים בהם יש צורך אמיתי בפריצת כספות ואז נזקקים לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי.

פריצת כספות היא אחד מתחומי המומחיות של מנעולנים שעוסקים שנים רבות בתחום. כיום יש מגוון רחב של מנעולים לכספות. ישנן כספות הננעלות באמצעות מנעול צילינדר פשוט ויש כאלה הננעלות באמצעות מנעול ביומטרי.

לא כל כספת היא כספת המתאימה לשמירה על חפצים יקרי ערך או סכומי כסף גדולים. יש כספות רבות המשווקות בכמויות גדולות מאוד ועולות מאות שקלים בודדים. איכותן של כספות אלו אינה גבוהה. מה הסיכון בשימוש בכספת כזו? ראשית, כספות מסוג זה קלות יותר לפריצה. שנית, הן מועדות יותר לתקלות תכופות שמתרחשות. תקלות אלה גורמות לכך שהמנעול אינו ננעל כראוי ואז יש צורך לבצע החלפת מנעול .

כפי שציינו, לא כל פורץ מנעולים יודע להתקין ולטפל במנעולי כספות. מדובר במנעולים השונים בתכלית ממנעולי הדלת שאנו מכירים. כדי לפרוץ מנעול כספת דרושה מיומנות רבה יותר, התמצאות בסוגים השונים של המנעולים הקיימים בשוק וידע רחב בפריצת מנעולים מתוחכמים (מנעולים הפועלים באמצעות קודים או מנעולים ביומטריים). ידע זה נרכש בניסיון של שנים על גבי שנים.

בשנים עברו היה נהוג להתקין כספות גדולות ומאובטחות בחדרים תת קרקעיים. כספות אלו הותקנו על פי רוב בבנקים. בעקבות מקרי שוד חוזרים ונשנים הופסק השימוש בשיטה זו והחלו לחפש שיטות מתוחכמות ויעילות יותר לשמירה ולאחסון של כספות.

כיום קיימות מספר שיטות עיקריות ונפוצות לפריצה לכספות. הראשונה והנפוצה ביותר היא עקירת הכספת ממקומה. ישנו שימוש גם בקידוח באזור המנעולים והמנגנון של הכספת כדי לפרוץ. שיטה נוספת היא שימוש בפטיש חזק ובעוצמה כדי לשבור את דלת הכספת. עוד שיטה "קלאסית" המשמשת פורצי כספות היא החדרת מקל בין המשקוף של הכספת לדלת ועקירתה של הדלת. מיותר לציין שמנעולן המתמחה גם בפריצת כספות ידע לפרוץ כספת בצורה "נקייה" יותר, שלא משאירה סימנים ולא גורמת נזק לכספת ברוב המקרים.

נחזור לתחרות שנערכה במכון ויצמן בשנה שעברה. סקירה של אמצעי פריצת הכספות הקיימים כיום, אל מול התחרות הלא פשוטה בה השתתפו התלמידים מלמדת אותנו עד כמה קשה פריצה של כספת בידיים מקצועיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענבל חן

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי15/07/10965 צפיות
מתי נפנה אל טכנאי מכונות כביסה ומה עושים כשמכונת הכביסה מתקלקלת.

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי15/07/10947 צפיות
הזמנת מנעולן כאשר רוצים להחליף צילינדר

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי13/07/10853 צפיות
כל מה שחשוב לדעת על מנופים

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי24/06/101135 צפיות
פרגולות מגיעות במגוון סוגים, פירוט מעניין של תכונות הפרגולות השונות

מאת: ענבל חןעסקים - כללי17/06/101018 צפיות
היתרונות של התקנת מערכות סולאריות

מאת: ענבל חןאירועים וחתונות – כללי07/06/10981 צפיות
איך מפיקים יום הולדת קצת לא שגרתי

מאת: ענבל חןבניין ואחזקה - כללי07/06/10814 צפיות
עצות שימושיות לשימוש במנעולים בחו"ל

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201618 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201313 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201185 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191535 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191962 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181791 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181441 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica