חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאילנד איותיה ובנגקוק

מאת: מישל ארנסטטיולי תרמילאים04/06/20101533 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תעודת זהות

שם:תאילנד , ארץ האנשים החופשיים.

שם קודם:סיאם (ארץ כהי העור).

נוסדה:בשנת-.1282 .

יבשת: אסיה

שטח: 514,000 קמ"ר,

אורכה מצפון לדרום כ- 2500 ק"מ ורוחבה כ- 1250ק"מ.

קו החוף לאורך מפרץ תאילנד כ-1480 ק"מ, לאורך האוקיינוס ההודי כ- 865 ק"מ.

מיקום גיאוגרפי: בין קווי הרוחב 21-6 צפון וקווי אורך 97-106 מזרח.

צורתה של תאילנד נקשרת ב-2 סמלים לאומיים: אחת כצורת גרזן כראש פיל, שבו חצי האי המלזי הוא החדק. תאילנד מתוחמת בשתי צורות- אחת בחוף המזרחי של תאילנד מתוחם ע"י מפרץ תאילנד, והחוף המערבי ע"י ים אנדמן, אורך קו החוף המקיף את המפרץ הוא כ-2,600 ק"מ. שטחו של המפרץ 320,000 קמ"ר. מפרץ תאילנד הינו רדוד למדי, עומקו הממוצע הוא 45 מ' ועומקו המרבי הוא 80 מ', לכן תחלופת המים במפרץ הינה איטית, וזרימת המים החזקה מהנהרות הנשפכים אליו רק ממתיקה את מימיו. הנהרות העיקריים הנשפכים אל המפרץ הם הצ'או פראיה והמה קלונג, שניהם נשפכים אל מפרץ בנגקוק בקצהו הצפוני של מפרץ תאילנד.

למדינת תאילנד מספר שמות. אחד מהם הינו מדינת החופשיים(prathet thai).כאשר במקור ,שם זה נובע מהעובדה כי תאילנד הינה המדינה היחידה באזור של מדינות דרום מזרח אסיה, אשר לעולם לא היתה תחת שלטון קולוניאלי. ולא הייתה מעורבת במלחמת אזרחים. עובדות אלו יצרו אצל בני המקום תחושה של חופש, ושייכות לתרבות של התאים. המילה "סאנוק" (לחיות במנעמים)מאפיינת את העם התאי. שם נוסף של תאילנד הינו "ארץ הזהב", על שום עושרה הרב בשדות אורז,הכנסת אורחים לבבית,איים אקזוטיים,מקדשים. שבטים אותנטיים .כל זאת ובשילוב תענוגות שלווה, מנוחה, והניגוד מול המערב בתרבותם -מצדיק את הכינוי של ארץ הזהב. תחילתה של תאילנד החלה בהגירה באלף הראשון לתוך תאילנד עצמה. קדמו לה תרבויות שונות כמו תרבות הברזל והברונזה ולאחר מכן ממלכות של שבטים אתניים כגון מון.מאלאי וקמר.התאים יסדו את הממלכות שלהם,שהבולטת ביניהם היתה ממלכת סוקותאי, ולתקופה ממושכת יותר היתה ממלכת איותאיה. ממלכות אלו היו תחת איומים קבועים מבורמה ןמויאטנם וכן מיריבים תאים ומלאוס. לאחר סיום המלוכה התאית האבסולוטית ב1932 היתה תאילנד תחת שלטון כמעט קבוע במשך שישים שנה, עד לייסוד משטר דמוקרטי. תאילנד נחשבת בעיני העולם המערבי כגן עדן מבחינה תיירותית,ואכן זה המצב. אולם מול גן עדן זה מסתתרים כוחות ומשברים פנימיים קשים ,מעצם העובדה שתאילנד מורכבת ממספר רב של שבטים ,שלא מקבלים ביטוי בגן עדן הזה,ואם לומדים לעומק את בעיותיה .כלכלתה, משטר, וחיי החברה ,רואים שזו מדינה עם ניגודים רבים מורכבויות רבות, ודילמות לא קטנות בנושאי חינוך חברה סמים ועוד.

החומר באדיבות אלי ארוסי מדריך טיולים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרים עם תמונות

http://www.2uk.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישל ארנסט

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל23/09/111769 צפיות
ברלין היא אחת הערים הגדולות והחשובות באירופה ובגרמניה במיוחד.

מאת: מישל ארנסטתיירות ונופש - כללי19/09/111601 צפיות
גרמניה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם, מיקומה במרכז אירופה מקנה לה מגוון אפשרויות בכל תחומי החיים. החל מאומנות תרבות, ספורט, סרטים, תיאטרון, ותיירות מיוחדת לכל אחד מהנושאים האלו. עריה הגדולות והיפות של גרמניה מזמינות מיליוני תיירים בשנה, ומאז נפילת החומה בשנת 1990 הביטחון הוא דבר שיגרתי, והחל ביסוסה של גרמניה כמעצמת על בכל התחומים.

מאת: מישל ארנסטמיניות ובריאות מינית15/04/115099 צפיות
בסיומו של יום טיול עם הקבוצה שלי על האי פוקט בתאילנד, אחרי מקלחת מנוחה וארוחת ערב שכללה אוכל רגיל שאנחנו אוכלים בישראל, וזה אומר שניצל וסרטנים מעובדים עם סלט ירקות, שיצאה לי הנשמה כדי לקבל אותו במלון כי בתאילנד אין בלקסיקון סלט ערבי קצוץ דק עם שמיר ופטרוזיליה.

מאת: מישל ארנסטיהדות27/02/112060 צפיות
עד המאה העשרים בתאילנד לא הייתה קיימת אוכלוסיה יהודית למרות שברחבי אסיה התגוררו יהודים משחר ההיסטוריה

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/111996 צפיות
מחוז טראט הוא המחוז הדרומי ביותר בחלק המזרחי של תאילנד, המחוז שוכן על החוף המזרחי ביותר של מפרץ תאילנד, לטראט יש גבול עם קמבודיה, המעבר הוא גבול מסודר וחוקי כמובן עם תשלומים נאים עבור המעבר והחתמת הדרכונים.

מאת: מישל ארנסטספורט ימי 27/02/112276 צפיות
אם חשבתם פעם על חווית הצלילה הרי שלפניכם שיא השיאים של תענוגות הצלילה, מכל קצווי תבל מגיעים לתאילנד לבצע צלילות.

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/112145 צפיות
אני כבר בחרתי לטייל בתאילנד כיעד שלי לטיול ועכשיו אני בשלב של מה שנקרא סיכומים, רשימת הנאות, המלצות למטיילים, סיכום הוצאות, החלטות והיכן להמשיך.

מאמרים נוספים בנושא טיולי תרמילאים

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים31/10/182351 צפיות
היתרונות של הבאת טלפון לוויני לדרום אמריקה ושאר אזורים לטיולי תרמילאים כה גדולים, עד כי בהחלט משתלם לבצע את ההשקעה הכספית אשר שכרה בצידה.

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים31/05/181263 צפיות
עם טלפון לוויני לדרום אמריקה יכולים להגיע בכיף ולחזור בשלום גם

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים18/03/181337 צפיות
חלק מבינים את החשיבות של הבאת טלפון לוויני לדרום אמריקה הפראית, ולהם תהיה דרך ליצור קשר בכל שעה נקובה.

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים25/08/162244 צפיות
מה קורה כאשר הם יוצאים אל אחד מאותם טיולי שטח במקומות שכוחי אל הרחק בעולם הגדול? במקום לקוות שהם ייקחו עמם מכשיר לוויני כנראה שאולי כדאי לנקוט בצורת פעולה אחרת.

מאת: אהודטיולי תרמילאים03/12/139355 צפיות
יש אנשים שאוהבים לצאת לטיולים כל השנה, כולל לינה בשטח. עבורם קמפינג זה חלק מהשגרה שלהם. טיילים וותיקים יודעים בדיוק מה הם צריכים לקחת ולקראת ישום שישי הם כבר הספיקו לארוז את כל הציוד הנדרש לקמפינג. מי שרגיל ומנוסה ביציאה לטיולים ולקמפינג, יודע עד כמה חשוב התפקיד של אוהלים איכותיים ואמינים, במיוחד כשבחוץ קר וגשום.

מאת: כתיבת מומחיםטיולי תרמילאים27/10/138627 צפיות
בואו נודה באמת ! לבקר בירושלים מבלי להגיע לשוק "מחנה יהודה" זה כמו לבקר באילת מבלי לפקוד את ים סוף המושלם או את "ריף הדולפינים" המוכר לכולם. החוויה המרתקת בהליכה האינסופית ברחבי השוק הממוקם ברחוב אגריפס במרכז העיר

מאת: אהודטיולי תרמילאים15/08/131658 צפיות
בחירה לצאת לטיול בשטח יכולה להיות ספונטנית מאוד, אך חשוב לעת להתארגן בהתאם. במאמר זה נציג ציוד למטייל שחיוני לרוב טיולי השטח השונים בארץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica