חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיפור מטרת חיינו עלי אדמות

מאת: הרב יוסף ויצמןיהדות18/03/20091541 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משל לאותה מילטשת יהלומים בה כל פועל מקבל בבוקר יהלום גולמי לא מעובד, ויחד איתו דף ובו שרטוט של המומחה כיצד צריך היהלום להיראות עם תום ליטושו. במשך יום העבודה יושב הפועל ליד מכונת הליטוש ועובד, תוך עיון והשוואה לשרטוט של המומחה. כל אבן והשרטוט שלה.

ובמילטשת היהלומים אין כל פיקוח על העובדים ושום דירבון לעבודה מצד הנהלת הבית-חרושת, כי הפועלים לא מקבלים שכר שבועי או חודשי אלא לפי התפוקה. כאשר סיים פועל את ליטוש היהלום לפי השרטוט, החזיר את עבודתו המוגמרת למשרד, זה נרשם, ולפי זה שולם שכרו בסוף החודש.

והנה באותה מילטשה יש פועלים חרוצים, שכל רגע שלהם מוקדש לעבודה על היהלום שלהם. הללו לא ירדו לבלות ליד הקיוסק ולא קראו עיתונים בעבודה. הם סרבו אפילו לשוחח שיחה בטלה תוך כדי עבודה מחשש להפחתת הריכוז וירידת איכות המוצר. מאידך היו פועלים בטלנים, שה"חופש" ששרר באולם העבודה פיתה אותם לבזבז את זמנם בשיחות בטלות ובקריאת עיתונים, בירידה לקיוסק, ובסעודות ארוכות...!

אותה "מילטשת יהלומים" היא למעשה דגם להבנת האדם ותפקידו מנקודת ראותה של היהדות. בתחילת דרכו של אדם בעולם הוא מקבל במתנה אישיות מסוימת, את עצמו. אישיות זו גולמית היא ולא מעובדת, והיא מלאה ליקויים. תפקידו של האדם במשך שנות חייו הוא לעבד וללטש את אישיותו, ולקרב אותה ככל האפשר אל שלמותה. בסיום חייו מחזיר האדם את הפקדון אל בעליו, ואז נמדד המרחק בינו לבין שלמותו, וגם שכרו ישולם בהתאם.

ואיך ידע האדם איך להגיע לאותה שלמות? כאן התורה נכנסת לתמונה. התורה היא המשרטטת לפנינו את הדמות האידיאלית של שלמות אליה אנו צריכים לחתור ולהידמות. זהו מעין שרטוט של יהלום מלוטש אותו מקבל הפועל במילטשה יחד עם היהלום הגולמי. אבל יתירה על כך, התורה כוללת גם את הוראות הליטוש. המצוות הן ההוראות המעשיות אשר מבצעות את פעולות הליטוש. בלי הכוונה זו מן החוץ, (ליתר דיוק, מלמעלה), אין שום אפשרות לאדם להגיע אל השלמות, אם יפעל אך ורק באופן טבעי מתוך עצמו.

ובלי תורה וקיום המצוות - אותו גולם-איש שבא לעולם עם כל תכונותיו הגולמיות, יובל לקבורות לאחר 70-80 שנה, מבלי שעשה דבר לפתח ולעבד את אותה אישיות. לאורך הדרך הוא יספיק לאכול מספר מסוים של ארוחות, יבלה מספר מסוים של זוגות נעליים, אולי יופיע שמו כמה פעמים בעיתון, וזהו.

אוי לאותה בושה של הפועל המחזיר למשרד בערב את היהלום הגולמי כפי שקיבלו בבוקר. כל עוד לא הסתיים יום העבודה יש לנצל כל רגע לעוד ליטוש, לעוד החלקה, לעוד עיון בשרטוט ולעוד בירור של הוראות הליטוש. רק זה ישאר לנצח. האם יש משהו שבשבילו כדאי לוותר על נצח?! (בעין יהודית, הרב יוחנן דוד סלומון).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הרב יוסף ויצמן שליט"א

מרצה בכיר בארגונים שונים ובמקומות ואירועים פרטיים בכל הארץ  לפי תיאום מראש.

השיחות מרתקות ומאתגרות את הקהל למחשבה ועניין.

ההרצאות מתובלות בסיפורים אמיתיים הנמסרים בצורה מעניינת ובלתי נשכחת.ועוסקים

במגוון נושאים כמו יהדות, פסיכולוגיה , רפואה ומשפטים , זוגיות וחיים יותר טובים

המסר מועבר בצורה בהירה ומובנת למגוון אנשים וגילאים מכל שכבות האוכלוסייה.

משפט המפתח של  ההרצאות הוא : גם הנשמה צריכה אוכל והמח מזון..


הרב ויצמן הינו ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת"
מחבר הספרים רבי המכר:
"ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי.
"מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד.

רחוב אצ"ל 16 בני ברק. טלפון: 052-8144488

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הרב יוסף ויצמן

מאת: הרב יוסף ויצמןשפת האור29/01/128641 צפיות
הפעם הייתי רוצה לדבר על נקודה חשובה לכל אחד ואחת מאיתנו "צדק חברתי" לחלקינו הגדול קשה מאוד אפילו להעלות על שפתותינו את מילת ה"תודה". מדוע? האם זה משדר חולשה? האם זה משדר תלות בזולת?

מאת: הרב יוסף ויצמןהריון ולידה05/01/121160 צפיות
התפתחות המדע והטכנולוגיה סוחפים את בני דורנו לעשות הכל בצורה "יסודית", היום כמעט ואין אישה שתלד מבלי שתערוך בדיקת אולטרה-סאונד.

מאת: הרב יוסף ויצמןיהדות05/01/121177 צפיות
בחנוכה כולנו משחקים בסביבונים האם חשבנו מה טומן בתוכו אותו סביבון? מה ההבדל בין חנוכה לפורים? בין הרעשן לסביבון? מה הלקח שעלינו להפנים לחיי היום יום מהסביבון? מה שכח סמואל על שולחן ההימורים בקזינו?

מאת: הרב יוסף ויצמןרוחניות - כללי05/01/121140 צפיות
יצד נוכל לחגוג במקום את חג ההודיה פעם אחת בשנה ליום ההודיה שנחגוג אותו 365 יום בשנה? מהו תו התקן לחיים מאושרים? כיצד נוכל להגיע אל הפסגה הנכספת? כיצד נוכל להפוך לאנשים טובים יותר? נעלים יותר?

מאת: הרב יוסף ויצמןזוגיות ואהבה05/01/121374 צפיות
דרת נשים? אדרת נשים? שרפת פחי אשפה? יריקות על ילדות בגיל שבע? האומנם אנו הולכים לעימות חזיתי? האומנם אנו לפני מחמת אחים? מה דעת היהדות על כך? מה אמר על כך הרבי מליובאוויטש? כיצד נוכל לגרש את החושך?מה דעת היהדות על כך? להזמנת הרצאות וחוגי בית בנושאים מגוונים ומרתקים במודעות עצמית ופיתוח האישיות בראי היהדות הרב יוסף ויצמן 052-8144488

מאת: הרב יוסף ויצמןאקטואליה03/06/101468 צפיות
המושג 'שלום' פופולרי מאד בימים אלו. מכל עבר ניתן לשמוע אנשים שמדברים על השלום – בינינו לערבים, בינינו לשכנינו, בין בעל לאשתו ואפילו בינינו לבין עצמנו. יתכן והשלום הוא המושג המרכזי ביותר בכל היהדות כולה.

מאת: הרב יוסף ויצמןיהדות18/03/091485 צפיות
יש לשאול מה נשתנה חג החירות שלנו? מדוע מרבים אנו להדגיש בו דווקא את: "הא לחמא עניא", שדווקא בו אנו פותחים בעריכת הסדר? מפני מה נקבע שם החג "חג המצות" על שם לחם העוני? כמו כן, מדוע נצטוינו לספר ביציאת מצרים, בעת שהמצה מונחת לנגד עינינו? האין בכל אלו סתירה לציון חירותנו?

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102868 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195579 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195645 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195662 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195619 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195644 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195637 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica