חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להיות שוטר ברובע היהודי

לא שריף- שוטר חברתי

הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים הוא הרובע הדרום מזרחי של העיר העתיקה. 572 בתי אב ועוד 1800 תלמידי פנימייה מאכלסים את המקום באורח קבע.

מעבר לצפיפות הרבה באים עוד אלפי מבקרים מידי יום לרובע היהודי, חלקם לקניות וחלקם לביקורים באתרים ייחודיים למקום.

  על כל הפעילות הרבה חולשים ובהצלחה רבה מפקד מרכז השיטור הקהילתי רס"ב אבי גוטקין ורס"מ אבי דלרוזה השוטר הקהילתי ביחד עם מאתיים בני ישיבות נלהבים הפועלים במסגרת המשמר האזרחי ובפיקודו הישיר של רס"ב גוטקין.

  להגדיר את רס"ב גוטקין כמפקד המש"ק ברובע היהודי תהיה הגדרה לא ממצה. אבי הוא גם ראש משרד קהילה ומשמר אזרחי ברובע היהודי מאחר והוא המש"ק היחיד המפעיל מתנדבים במרחב דוד. "אין אירוע משטרתי הנערך ברובע היהודי מבלי שאהיה שותף לו ומבלי שאדע עליו" אומר רס"ב גוטקין. בממוצע מקיימים ברובע היהודי מאה ושמונים ימי פעילות במהלך שנה נתונה. החל מהכנסת ספר תורה ועד לביקור של אישיות רמת דרג מכל העולם.

 המש"ק רואה עצמו כאחראי על כל הפעילות הפלילית המתרחשת ברובע היהודי.הוא זוקף גם לזכותו ובצדק רב את מיעוט הפעילות הפלילית באזור שתחת אחריותו. ההערכות מסביב לשעון של המתנדבים וכוחות משטרה המסייעים לו מביאים את שיעור הפעילות הפלילית לאחוזים נמוכים באופן מובהק."הכול נמצא מבחינתי תחת זכוכית מגדלת " מציין רס"ב גוטקין בגאווה בלתי מוסתרת דבר הבא לידי ביטוי במספר השעות הרב שהוא משקיע בעבודתו בתחומי הרובע היהודי.כל נפגע עבירה פלילית מטופל באופן אישי על ידי המש"ק המגיע לביתו ומלווה אותו במהלך הטיפול המשטרתי והטיפולי. תוך כדי כך הוא חוקר את נסיבות הפגיעה ומצליח גם, בדרך כלל, לאתר את החשודים בעבירה.

 מבחינה מדעית קשה לומר שירידה בפשיעה היא תוצר ל פעילות משטרתית בלבד.ברובע היהודי נעזר המש"ק במתנדבים,פרנסי הקהילה, צוותי משטרה ממרחב דוד,מנהל המתנ"ס וכל מי שמוכן לתרום ולסייע לביטחון התושבים בהיבט הפלילי ובהיבט הבטחוני.

  מר יצחק אגסי מוותיקי התושבים ומי ששרת שנים רבות בשרות המדינה מסביר :"לדעתי רס"ב אבי גוטקין מייצג בצורה הטובה ביותר את אגף קהילה ומשמר אזרחי. היכולת שלו לאזן בין בקשות ודרישות התושבים מצד אחד והצורך בפיקוח ובאכיפה מהצד השני מביאים לכדי תוצרי איכות שאנו ברובע היהודי זוכים להם מידי יום.הביטוי הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל מתאר בצורה הטובה ביותר את פועלו של המש"ק ואנו תושבי הרובע מודים לו על מסירותו הרבה.הוא אינו פקיד ואינו תופס את עצמו שכזה.הוא החוק וכך הוא פועל.אנו מרגישים בטוחים ואולי זה החשוב ביותר."

  גברת סמדר שיינין היא יושב ראש המרכז הקהילתי ברובע היהודי. ביקרנו אותה וראיתי באיה כבוד והערכה מתקבל רס"ב גוטקין המקום. בשיחה עימה ציינה יושבת הראש את היצירתיות והחדשנות של משטרת ישראל כפי שבאה לידי ביטוי בפועלו של המש"ק." אבי מנסה , תמיד , לחשוב כיצד ניתן לקדם ולהדק את הקשר שבין המשטרה לקהילה. זה חשוב לו מאוד כחלק מתפיסה חברתית ומשטרתית שבה ניתן דגש מיוחד לאוכלוסיה הפגיעה שהיא : הקשישים, הילדים והנכים. זו אוכלוסיה העלולה להיות קורבן לעבירה פלילית ולכן ככל שהוא ינחה אותם כך הסיכוי לפגוע בהם קטן. לא הייתי מגדירה את רס"ב גוטקין כשריף כי זה נתפס כדמות מאיימת " מסבירה סמדר." הייתי מגדירה אותה כסמכות חברית ,האכפתיות, הנכונות שלו לסייע תמיד,החום והסבלנות שהוא נותן אינם גורעים מסמכותו, אלא, מוסיפים לה". כמו שנכתב בכותרת הכתבה : שוטר חברתי.

ד"ר אבי זלבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112063 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111866 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119198 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112539 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222292 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222253 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221660 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211506 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211484 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211301 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211154 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica