חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קורס אנגלית למתקדמים - ראשי תיבות וקיצורי דרך

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/20103634 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד הדברים שמייחדים קורסי אנגלית בוולדטריט, הוא מתן הכלים השימושיים ביותר להתנהלות בסביבה דוברת אנגלית - בין אם מדובר בסביבה חברתית, עסקית או סביבת עבודה. בנידוד למגוון מסלולי לימוד אנגלית שזכורים לרובנו מימי התיכון, הידע והכלים שתרכשו במסגרת קורס אנגלית בוולסטריט אינו ידע תיאורתי שישאר על דפי המחברת, אלא כישורי שפה שישמשו אתכם בכל מקום ובכל עת.

לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

כך גם בשפה. בשפה שאנחנו משתמשים, על בסיס יומיומי, המצאנו לעצמנו מעין קודים כאלו שנועדו להקל קצת על חיינו, או סתם פשוט לקצר את המשפט. אנחנו קוראים לזה – ראשי תיבות.

אנחנו מכירים לא מעט ראשי תיבות בשפה העברית. למשל בשמות של ערים (ר"ג,פ"ת,ת"א) או במקצועות (אחמ"ש,יועמ"ש) או איך לא, בצבא שאימץ את הנושא של ראשי תיבות מאוד (סמב"צ, אבט"ש, פצמ"ר, אב"כ...) ובכן, גם באנגלית כמובן יש ראשי תיבות. באנגלית זה נקרא Abbreviations. (אברי- ויאיי- שנס)

הרבה פעמים אנחנו נתקלים בראשי תיבות אלו ואני בטוח שהרבה מאיתנו לא ממש יודעים מה הקיצור, למה משתמשים בו. אז הנה מדריך מקוצר של ראשי תיבות באנגלית:

AM/PM
קיצור של: זמני היום ולא רק שם רשת הסופרמרקט.
ante meridiem - לפני הצהריים, post meridiem - אחרי הצהריים, המקור הוא מלטינית.
מתי משתמשים: תיאור זמן. כשלא משתמשים בשעון של 24 שעות, אם מתכוונים למשל ל-12 בצהריים, אומרים 12PM. אם מתכוונים ל-4 לפנות בוקר אז אומרים 4AM.

ASAP
קיצור של: As soon as possible = בהקדם האפשרי.
מתי משתמשים: במיילים בעיקר. במיילים אנחנו נוטים להשתמש בראשי תיבות ובקיצורים לא מעט מפאת חוסר זמן בדרך כלל וגם בגלל שבדרך כלל מייל אמור להיות קצר וקולע.

CEO
קיצור של: Chief Executive Officer = מנהל כללי (מנכ"ל).
מתי משתמשים: בכל הקשר עסקי. לכל חברה יש את ה-CEO שלה ותמיד בהתייחס למנהל במובן עסקי משתמשים בראשי התיבות האלו. יש גם CFO לכל חברה שפירושו הוא Chief Financial Officer, המנהל את הכספים בחברה.

E.G.
קיצור של: exempli gratia משמעותו הוא למשל, לדוגמה.
מתי משתמשים: ראשי תיבות אלו באים גם הם מהשפה הלטינית. אנחנו משתמשים בהם בדרך כלל בטקסטים בהקשר יותר רשמי. לדוגמה : מכתבים או מאמרים בעיתון. פחות שמיש במיילים או במכתבים לא רשמיים.

GMT
קיצור של: Greenwich mean time
מתי משתמשים: תאור זמן. בכפר בדרום לונדון שוכן השעון הבינלאומי הרשמי. כדי לדעת מה השעה באופן יחסי בין מקומות בעולם נוהגים להשתמש בשעון זה. לדוגמה זמן ישראל הוא GMT+2 , זאת אומרת שישראל שעתיים קדימה משעון גריניץ'.

N/A
קיצור של: Not applicable / available
מתי משתמשים: בהקשר טכני יותר. ניתן לראות את זה במחשבים, אם שירות לא ניתן להפעלה או מידע שחסר.

LTD
קיצור של: Limited Company  הוא בע"מ בעברית.
מתי משתמשים: הקשר עסקי רשמי, שמות של חברות.

RE
קיצור של: with reference to = בהתייחס ל...
מתי משתמשים: מיילים בעיקר. כל פעם שנלחץ "השב" על מייל שקיבלנו, לכותרת המייל יתווסף RE.

RSVP
קיצור של: respondez s'il vous plan = please reply בצרפתית.
מתי משתמשים: הזמנות לאירועים רשמיים ופחות רשמיים, כאשר המזמינים מעוניינים לדעת אם המוזמן אכן יגיע. היום גם ב"פייסבוק" אפשר לראות את זה כל פעם שמזמינים אתכם לאירוע.

A.D / B.C
קיצור של:  Before Christ / Anno Domini = לפני הספירה / אחרי הספירה
מתי משתמשים: הנוצרים משתמשים בראשי תיבות אלו כדי לציין אם משהו ארע לפני הופעת ישו או אחרי.

VAT
קיצור של: value added tax מע"מ
מתי משתמשים: בהתייחס מחירים של מוצרים.

lB
קיצור של: pound = מידת משקל - ליברה
מתי משתמשים: כל מה שקשור למדידת משקל. למשל: מי שמתאמן במכון כושר בוודאי יזכור שאת המשקולות מודדים לא רק בק"ג אלא גם בליברות.
פאונד = 0.45 קילוגרמים.

זה היה מדגם חלקי ושימושי של ראשי התיבות באנגלית. בפעם הבאה שתשתמשו באחד מראשי התיבות האלו, תדעו קצת יותר על המקור ואיך משתמשים בהם בצורה הנכונה.

אז מי אמר שאין קיצורים בחיים?

בהצלחה והנאה!

למידע נוסף: לימודים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101325 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101471 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102064 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102043 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloשוק ההון29/05/102163 צפיות
שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.

מאת: Shiloהלוואות12/05/102309 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאת: Shiloביטוח דירה09/05/102010 צפיות
מתכננים לרכוש פוליסת ביטוח דירה (תכולה ו\או מבנה)? כדאי שתכירו את עולם המונחים. לנוחותכם, ריכזנו את הביטויים החשובים שתמצאו בפוליסת הביטוח.

מאמרים נוספים בנושא לימודי שפות

מאת: נטלי אינטרדבלימודי שפות27/04/222654 צפיות
לא מעט הורים נתקלים במקרים של ילדים שלהם אין חשק, כח רצון או יכולות למידה של שפה חדשה אשר היא לא שפת אם. ובכן, מה אנו כהורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים שלנו ללמוד את השפה האנגלית כשפה שניה ולגרום להם לאהוב את זה?

מאת: Daniel.Bלימודי שפות30/01/192107 צפיות
בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, כמעט בלתי אפשרי להתקדם מקצועית מבלי ללמוד לדבר אנגלית ברמה גבוהה ביותר. תכניות הטלוויזיה שבהן אנו צופים, משחקי המחשב שאנו משחקים וכמובן, האינטרנט שבו אנו גולשים חלק ניכר משעות היממה משפרים באופן משמעותי את האנגלית שלנו - אך לא מספיק כדי לשדרג אותה לרמה שתאפשר לנו להתחרות בדוברי אנגלית כשפת אם במשרות המחייבות כישורים מסוג זה.

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173227 צפיות
העברת מידע תיאורטי אינה מספקת

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173492 צפיות
הטכנולוגיה מאפשרת לנו ללמוד מחוץ לכיתות

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172986 צפיות
לעתים ניהול שיחה בסיסית הוא דבר מספק

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172497 צפיות
השוק הישראלי גדול יותר מבעבר

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/171973 צפיות
עלות הלימודים מעניינת רבים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica