חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שוק ההון - מילון מונחים (השקעות)

מאת: Shiloשוק ההון29/05/20102162 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.


מניות - מכיוון שכיום המסחר במניות הוא דיגיטלי מניה היא תעודה וירטואלית המעידה על אחוז שותפות בחברה עסקית כלשהי. בעל מניות משתתף בחלוקת הרווחים ורשאי על פי חוק להשתתף באסיפה הכללית של החברה. מניה היא נייר ערך סחיר שניתן למכור ולקנות אותו בשוק ההון ומכאן הרווח- פעילים בשוק ההון רוכשים במחיר זול מניה של חברה בעלת פוטנציאל צמיחה ומוכרים אותה כעבור זמן מה במחיר גבוה יותר. קיימות אסטרטגיות שונות למסחר במניות- יש המנצלים תנודות יומיות בשערי המניות כדי לגרוף רווחים, אחרים מחזיקים בהן שנים ארוכות ונהנים מהדיבידנד (ראו בהמשך) שמחלקת החברה.


איגרת חוב, אג"ח - זהו נייר ערך מהסוג השני. בניגוד למניה הרווח, המתבטא בשיעור הריבית המשולמת במועד פקיעת הנייר, ידוע למשקיע. למעשה מי שמחזיק אג"ח הלווה כסף לחברה שתחזיר לו אותו בתוספת ריבית במועד נקוב מראש- מועד הפקיעה. בשונה מהלוואה, אג"ח הוא נייר ערך סחיר, מי שמחזיק בו יכול למכור אותו במחיר המשקף את ההערכות השוק על יכולת ההחזר של החברה. ריבית על אג"ח של חברה או מדינה יציבה שהשוק מעריך כי לא יתקשו לעמוד בהתחייבות הנקובה בנייר הערך הזה תהיה נמוכה מאשר ריבית על אג"ח שהנפיקה חברה שמצבה הכלכלי פחות טוב.


דיבידנד - חלוקת רווחים לבעלי המניות על פי שיעור המניות שברשותם.


הרשות לניירות ערך -  גוף שהוקם ב-1986 על ידי מדינת ישראל במטרה לפקח על הפעילות בבורסה בה מתקיים המסחר בניירות הערך.


חברה ציבורית - בהקשר לשוק ההון זו חברה שמניותיה נסחרות בבורסה ולכן הן בבעלות הציבור. על חברה כזו חלים כללים שלא חלים על חברה פרטית למשל, היא חייב לפרסם את הדוחות הכספיים שלה ולדווח לבורסה על אירועים מהותיים.

מאזן - דוח שחברה ציבורית מפרסמת אחת לרבעון ובו פירוט של הנכסים, ההכנסות, ההתחייבויות וההון של החברה.

קרנות נאמנות -  זו הדרך המומלצת למסחר בבורסה למי שהונו קטן ושאינו בקיא בתחום. חברה המנהלת השקעות מנפיקה קרן נאמנות הנסחרת כנייר ערך לכל דבר. הרווחים או ההפסדים בקרן נאמנות נובעים מפעילות ההשקעה של מנהל הקרן. בכספים שקיבל מרוכשי הקרן הוא סוחר בשוק ההון - קונה ומוכר מניות, קונה או מוכר אג"ח וכדומה. בית השקעות שמנהל קרן נאמנות חייב להצהיר מהי מדניות ההשקעה של הקרן וממנה אסור לו לסטות. מדיניות זו מתבטאת בשיעור הכסף שהמנהל ישקיע במניות, במגזר כלכלי מסוים, ברכישת מניות של חברות ממדינות מסוימות ועוד. בוחנים קרן נאמנות על פי התשואה שהיא השיגה בתוקפה מסוימת בהשוואה לתשואה במגזר בו היא פעלה, על פי הסיכון של פעילותה, על פי כמות הכסף ברשותה ועוד.

 



תגיות המאמר: שוק ההון, השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101324 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101471 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/103634 צפיות
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102063 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102043 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloהלוואות12/05/102308 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאת: Shiloביטוח דירה09/05/102010 צפיות
מתכננים לרכוש פוליסת ביטוח דירה (תכולה ו\או מבנה)? כדאי שתכירו את עולם המונחים. לנוחותכם, ריכזנו את הביטויים החשובים שתמצאו בפוליסת הביטוח.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214054 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910515 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193000 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181752 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica