חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרקט קיר - איך בונים פרקט על קיר

מאת: גיא אלוןעיצוב פנים16/06/20104487 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם בעבר היינו רגילים לפרקטים המותקנים על רצפת הבית ולטפטים המותקנים על קירותיו, כיום אנחנו יכולים להנאות משילוב של השניים באמצעות פרקט קיר.

פרקט קיר הוא הטרנד החדש שכובש את עולם עיצוב הבית. פרקט כזה מעניק לבית מראה מבריק ומלוטש.

פרקט קיר כמו פרקט רצפה מוכר במספר דוגמאות, פרקט למינציה, פרקט גושני, פרקט עץ ופרקט תלת שכבתי, אשר התקנתו מתחילה בתחתית הקיר באמצעות פנלים המחברים אותו לרצפה. אל הקיר הוא מודבק באמצעות סיליקון או מונטאז קיט. במידה והוא מורכב על קיר מלא, יש לחבר אותו באמצעות תשתית עץ שיחברו אותו באופן הדוק לקיר.

להבדיל מרצפת פרקט אותו יש להרכיב על כל הרצפה, פרקט קיר הוא פרקט שניתן להרכיב גם על חצי קיר ובכך לשלב בין קיר רגיל עם קיר פרקט. שילוב זה מאפשר להתגבר על אחד החסרונות של פרקט קיר, חוסר האפשרות לתלות עליו מדפים או תמונות בלי לפגום בו. בנוסף, הרכבת פרקט על חצי קיר מאפשרת ליצור שילובים של צבעים וציורי קיר המשתלבים עם הפרקט.  במקרה של הרכבת פרקט על חצי קיר, מומלץ להרכיב אותו על 120 עד 140 סנטימטר.

מה צריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים פרקט קיר?

מאחר ופרקט קיר הוא כמו פרקט רצפה יש מספר דברים שחשוב לדעת בטרם מרכיבים אותו:

  • פרקטים נוהגים להתכהות עם הזמן עקב חשיפתו לאור. לכן יש לקחת בחשבון שאם נתקין פרקט קיר, התאורה בחדר תפגע וכן החדר ייראה קטן יותר עם הזמן (אפקט שנגרם כאשר הקירות כהים). הדבר גם ייאלץ אותנו לבזבז יותר חשמל לצורכי תאורת החדר. לכן רצוי לבחור פרקט קיר בהיר ולהתקינו במקום אליו נכנסת תאורה חיצונית (אור טבעי או תאורה חזקה).
  • פרקטים נוהגים לסבול מרטיבות ולחות, ללא טיפול מתאים הם נשחקים ויש צורך לחדשם או להחליפם. כדי למנוע זאת יש לוודא שהפרקטים מבודדים היטב, ויש לטפל בהם באמצעות חומרי ניקוי וחידוש. הדבר מצריך טיפול חודשי.
  • לכלוך פוגע בברק של הפרקט וגורם לו להיאבד את יופיו. לכן יש לשמור על פרקט מפני כתמים, אבק, ולכלוך אחר. יש לנקות את הפרקט באמצעות מטלית לחה ולא לאפשר חדירת מים לתוכו, רצוי להימנע מהנחת ידיים עליו על מנת שלא נלכלך אותו

היכן נתקין פרקט קיר?

על שאלה זו נוכל לענות על פי סוג האנשים אותם הפרקט ישרת. בעיקרון נהוג לבצע התקנת פרקט קיר בסלון, מטבח, חדר הורים, משרדים. אין טעם להרכיב פרקט בחדר ילדים, מאחר וזה יפגע ביכולת שלנו לעצב את החדר לטעמם ולגילם, וילדים נוטים ללכלך יותר את הקיר מאשר מבוגרים. כמובן שאין טעם להתקין פרקט קיר בשירותים, מאחר והרטיבות במקום תפגע בו. כמו כן אין טעם להתקין פרקט קיר במרפסת, שם החשיפה לשמש ולגשם תהרוס אותו.

מה עדיף טפט או פרקט?

היתרון של טפט הוא המחיר הזול שלו, בממוצע טפט רגיל ולא מעוצב עולה בין 250 ל300 שקל לגליל של 10 מטר. טפט מעוצב יעלה בין 500 ל600 שקל על אורך דומה. הדבקתו היא פשוטה ויכולה להתבצע באופן עצמאי.

היתרון של פרקט הוא כמובן הברק והיופי שלו. להבדיל מטפט הוא מודבק חזק ולא יכול ליפול, והוא מושפע אך פחות ממזג האוויר. החיסרון של פרקט קיר הוא כמובן המחיר שיכול לנוע בין 80 שקל למטר ריבועי ל120 שקל לאורך דומה.

המאמר מוגש על ידי מדריך חברות פרקטים הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס חברות פרקטים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום הפרקטים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102395 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012422 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב פנים

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים06/09/222461 צפיות
ברור כי כדי לקבל היתר בנייה, יש להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית, וככל שזו תחליט לאשר את הבקשה להיתר בנייה, ניתן יהיה להפיק את היתר הבנייה מכוחה של אותה החלטה, כל עוד היא בתוקף. מועדי תוקפה של החלטה ליתן היתר בנייה, ואפשרויות הארכת תוקפה, קבועים ב-תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), תשע"ו-2016 (להלן: "התקנות").

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/222705 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202887 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202731 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאת: גיא רונאלעיצוב פנים14/05/202799 צפיות
הדפסה על זכוכית הינה טרנד עולה בעולם עיצוב הבית והמשרד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימושים רבים שלא התאפשרו קודם להדפסות מסוג זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות ומכאן את השימושים המומלצים עבורה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים02/04/202245 צפיות
הבאנו לכם כמה טיפים איך לתחזק את השטיח שלכם בצורה הנכונה כדי שתישמר לאורך זמן במראה המקורי

מאת: דוד כהןעיצוב פנים11/03/202222 צפיות
גם היום בעידן המודרני או הפוסט המודרני, בעידן בו אנחנו מחפשים עיצובים מינימליסטיים, עיצובים שמתאימים יותר לרוח התקופה ובוודאי למאה ה-21, הרי שיש תחומים מסוימים בהם אנחנו דווקא מעדיפים להיצמד לעיצובים קלאסיים, עיצובים ישנים וטובים, כאלה שאנחנו מכירים וכמו שטיחים קלאסיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica