חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימוש בסיפור להעברת מסרים

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרתם של כלים עוצמתיים אלה, נפתח בפני המשתתפים ערוץ תקשורת שונה.

התיאטרון הוא כלי אפקטיבי ביותר לשכנוע ולהקניית ערכים המסוגל לתת ביטוי לשאלות ודילמות חברתיות.
בהקשר של עסקים וארגונים, נכתב על התיאטרון, שהוא מהווה כלי יוצא דופן המסייע ומועיל לאנשים ברכישת מיומנויות והתנהגויות שונות בעסקים.

לתיאטרון יש עוצמות, כוחות ושימושים מגוונים ככלי בתחומי חיים שונים, לא רק ככלי בהדרכת ארגונים.
התיאטרון כשיטת הדרכה משפיע על עמדות עובדים, הוא משנה אותן ומוריד את השחיקה של העובדים.
השימוש בתיאטרון הסיפורי כאמצעי הדרכה פותח פתח לעולם מרתק של הדרכה ואימון עובדים בארגונים ובעסקים. חווית התיאטרון הסיפורי יוצרת הזדהות, מקום לפרשנות אחרת ואמצעי להפגת מתחים.

יש מישהו שלא אוהב סיפורים?
משחר ההיסטוריה הסיפור היה בסיס בתקשורת האנושית להעברת מסרים, ידע עולם ותובנות.

המהפכה הטכנולוגית שהתרחשה בסוף המאה העשרים הביאה עמה שינויים מבניים בדרך בה פועלים ארגונים וחברות. הגדרה מחודשת של התפקידים בארגון, הדמוקרטיזציה וטשטוש הגבולות בין מקום העבודה לבית, חייבה חשיבה חדשנית בכל הנוגע לתפקודם של עסקים וארגונים.
אל לנו להיות מופתעים מהעובדה שדווקא ז'אנר תיאטרלי פשוט ומורכב כאחד, שמקורו דווקא במסורות העתיקות הטרום-טכנולוגיות, מהווה היום חידוש ומענה על הצורך הבסיסי של האדם לתקשר עם אחרים.

טוויית סיפור היא אומנות בפני עצמה. הרעיון בתיאטרון הסיפורי היא העברת המסר באופן חוויתי. המספר בונה תמונה שמטרתה להעביר את המסר בדרך עקיפה ומעניינת, הוא משתמש בידע העולם שלו כדי להתאים את הסיפור למאזיניו. על המספר לגלות גמישות בכל הנוגע לסיפורים כיוון ובכוונתו להשפיע על המאזין, על ערכיו ועל מערכת המושגים שלו ולהניעו לפעולה.

התיאטרון הסיפורי יוצר הבנות בין עובדים ומנהלים, בין עובדים ולקוחות ותורם באופן משמעותי לתמיכה בשינויים. חווית התיאטרון הסיפורי עוזרת גם להגברת תחושת השיתוף בין כולם, מקלה על העבודה היום יומית ויוצרת איחוד אצל העובדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורה ברוך-טיפוח מיומנויותתקשורת דרך תיאטרון וסיפור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טיפוח מיומנויות תקשורת דרך תיאטרון וסיפו

אימפרוביזציה אמיתית היא ספונטנית ומיוחדת לכל אדם, היא מחוברת לקצבו ההרמוני של העולם ולתנועה האליפטית של התבל.

גם מי שאינו שחקן נמצא על במה, מנסה להעביר מסר. החיים מציבים מולנו במות בתדירות גבוהה. למעשה, כל הופעה בפני אנשים היא עלייה על במה, עם כל המשתמע מכך.

"כל העולם במה וכולנו שחקנים" – וויליאם שייקספיר. המוטו שלנו הוא שכל פרזנטציה היא הצגה וכל הצגה זקוקה לסיפור טוב.

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרתם של כלים עוצמתיים אלה, הלומדים אותם נחשפים לדרך התקשרות שונה וחדשנית התיאטרון הנו כלי אפקטיבי ממדרגה ראשונה לשכנוע ולהקניית ערכים והוא יכול לבטא שאלות ודילמות חברתיות. על התיאטרון נאמר, בהקשר של עסקים וארגונים, שהוא מהווה כלי יוצא דופן המסייע ועוזר לאנשים ברכישת מיומנויות והתנהגויות שונות בעסקים.

בכל עסק מומלץ לפתח מיומנויות תקשורת תוך למידה חוויתית. חשוב להקפיד בסדנות השונות על שילוב של תיאוריה, לימוד חוויתי וכמובן, סימולציות מעולם התוכן ומהתרבות הארגונית של העסק. קיימים כמה סוגים של סדנות לפיתוח עסקי, וכל אחת מהן ממוקדת קהל יעד ומתאימה להשגת המטרות הספציפיות של העסק המשתתף.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223239 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222818 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223114 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213145 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214233 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213294 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213706 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica