חפש מאמרים:
שלום אורח
13.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימוש בסיפור להעברת מסרים

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרתם של כליםעוצמתיים אלה, הלומדים אותם נחשפים לדרך התקשרות שונה וחדשנית.

התיאטרון הנו כלי אפקטיבי ממדרגה ראשונה לשכנוע ולהקניית ערכים והואיכול לבטא שאלות ודילמות חברתיות.
על התיאטרון נאמר, בהקשר של עסקיםוארגונים, שהוא מהווה כלי יוצא דופן המסייע ועוזר לאנשים ברכישת מיומנויותוהתנהגויות שונות בעסקים.

למדיום התיאטרוני עוצמות, כוחות ושימושים מגוונים ככלי בתחומי חייםאחרים, לא רק ככלי בהדרכת ארגונים.
לתיאטרון השפעה רבה, כישטת הדרכה, עלעמדות עובדים, הוא תורם לשינוי שלהן ומוריד את אחוז השחיקה אצל העובדים.
השימושבתיאטרון הסיפורי כאמצעי הדרכה יוצר עולם מרתק של הדרכה ואימון עובדיםבארגונים ובעסקים. חווית התיאטרון הסיפורי יוצרת הזדהות, מקום לפרשנות אחרתואמצעי להפגת מתחים.

מי לא אוהב סיפורים?
מאז שאדם הוא אדם הסיפור היהכלי בסיסי בתקשורת האנושית כדי להעביר מסרים, ידע עולם ותובנות.

המהפכה הטכנולוגית של סוף המאה העשרים הביאה עמה שינויים מבניים בדרך בהפועלים ארגונים וחברות. הגדרה חדשה ושונה של התפקידים בעסק, הדמוקרטיזציהוערפול הגבולות בין מקום העבודה לבית, חייבה חשיבה חדשנית בכל הנוגעלתפקודם של עסקים וארגונים.
אל לנו להיות מופתעים מהעובדה שדווקא ז'אנרתיאטרלי פשוט ומורכב כאחד, שמקורו דווקא במסורות העתיקות הטרום-טכנולוגיות,מהווה היום חידוש ומענה על הצורך הבסיסי של האדם לתקשר עם אחרים.

לדעת לספר סיפור זה אמנות. הכוונה בתיאטרון הסיפורי היא העברת המסר בדרךחוויתית. המספר בונה תמונה שמעבירה את המסר בצורה עקיפה ומעניינת, הואשואב מידע העולם שלו כדי להתאים את הסיפור לשומעים. המספר צריך לגלותגמישות בכל הנוגע לסיפורים כיוון ובכוונתו להשפיע על השומע, על ערכיו ועלמערכת המושגים שלו ולהניעו לפעולה.

התיאטרון הסיפורי יוצר הבנות בין עובדים ומנהלים, בין עובדים ולקוחותותורם באופן משמעותי לתמיכה בשינויים. חווית התיאטרון הסיפורי עוזרת גםלהעלאת תחושת השיתוף בין כולם, מקלה על העבודה היומיומית ומאחדת ביןהעובדים.

עוד מידע באתר:
אורה ברוך | קורס תקשורת , גיבוש צוות , משחקי גיבוש

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורה ברוך-טיפוח מיומנויותתקשורת דרך תיאטרון וסיפור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טיפוח מיומנויות תקשורת דרך תיאטרון וסיפו

אימפרוביזציה אמיתית היא ספונטנית ומיוחדת לכל אדם, היא מחוברת לקצבו ההרמוני של העולם ולתנועה האליפטית של התבל.

גם מי שאינו שחקן נמצא על במה, מנסה להעביר מסר. החיים מציבים מולנו במות בתדירות גבוהה. למעשה, כל הופעה בפני אנשים היא עלייה על במה, עם כל המשתמע מכך.

"כל העולם במה וכולנו שחקנים" – וויליאם שייקספיר. המוטו שלנו הוא שכל פרזנטציה היא הצגה וכל הצגה זקוקה לסיפור טוב.

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרתם של כלים עוצמתיים אלה, נפתח בפני המשתתפים ערוץ תקשורת שונה.

בכל עסק מומלץ לפתח מיומנויות תקשורת תוך למידה חוויתית. חשוב להקפיד בסדנות השונות על שילוב של תיאוריה, לימוד חוויתי וכמובן, סימולציות מעולם התוכן ומהתרבות הארגונית של העסק. קיימים כמה סוגים של סדנות לפיתוח עסקי, וכל אחת מהן ממוקדת קהל יעד ומתאימה להשגת המטרות הספציפיות של העסק המשתתף.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/191437 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/181817 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/171859 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/171838 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

קבלת החלטות, ארגון זמן, לחשוב בצורה מסודרת, סדר עדיפויות, ניהול זמן, גישור, מנטורינג: תמשיכי. ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת". אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו. ש: כן. אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם ...

התנגדויות בשיחת מכירה, טיפול בהתנגדויות של לקוח, איך לטפל בהתנגדויות קניה, טיפול בהתנגדויות לקוח, אסטרטגיית מכירות, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון אישי לחיים, מנטורינג: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר ברמה העקרונית לגבי טיפול בהתנגדויות של לקוחות, אוקי בן אדם מנסים למכור לו מוצר לקוח רוצים למכור לו מוצר הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך אמורים ברמה האסטרטגית ברמה הלוגית לטפל בהתנגדות הזאת, כנ"ל אם רוצים לשכנע מישהו במשהו והבן אדם לא רוצה מה בעצם צריך לעשות ברמה הלוגית והתשובה לכך היא ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica