חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך נותנים פרזנטציה מוצלחת?

איך נותנים פרזנטציה מוצלחת?

גם מי שאינו שחקן נמצא על במה, מנסה להעביר מסר. החיים מציבים מולנו במות בתדירות גבוהה. למעשה, כל הופעה בפני אנשים היא עלייה על במה, עם כל המשתמע מכך. ככל שנדע לתת הופעה טובה, כך נהנה ונאהב להיות על במה, ויגבר הסיכוי שנשיג את המטרות שלנו.  
הופעה יכולה להתרחש בכל מקום;
בעבודה, בבית, בין חברים, בניהול משא ומתן, בדייט וכו'.

על פרפורמר טוב להכיר ולחוש את הקהל, פרפורמר טוב צריך שיהיו לו גמישות, יכולת לאלתר ותגובה מהירה.
 
לכל הופעה קיימת מטרה, קיים מסר שיש להעביר, ויש הצורה בה הפרפורמר מארגן את הדברים.
אם נוכל לעשות הבחנה בין חיי השגרה ובין העלייה לבמה, ההופעה, ונדע למצוא את הכלים שאנו צריכים כדי לעלות הופעה טובה, מטרותינו יושגו ביתר בקלות ובהצלחה.

כדאי לדעת, שחובה להיות אמיתיים ומעוררי עניין על הבמה. קהל לא מקשיב לפרפורמרים שהוא חש אצלם בחוסר אמיתות.

איך נעשה זאת?
צור קשר עין עם כל אחד מהיושבים בקהל.
האמן בדבריך.
היה כנה.
שדר ביטחון, בקולך, בשפת הגוף שלך.
הכר את היושבים מולך.
פנה אל הרגש של קהל המאזינים.

אז איך ליצור פרזנטציה מוצלחת?
1. שפת גוף. הכרה של התקשורת הלא מילולית. יש לשפת הגוף הרבה השפעה על יעילות הפרזנטציה. שפת הגוף חושפת את רגשותיו ומחשבותיו האמיתיים של הפרפורמר.
2. יכולת הקשבה. הקשבה כנה לעומד מולנו, בין אם לאינדיבידואל ובין אם להרבה אנשים.
3. קריאת הקהל. לדעת מה הקהל חושב/צריך בכל רגע נתון ולהתאים את הפרזנטציה לכך.
4. יכולת השפעה על הקהל. קריאת הקהל והתאמת הפרזנטציה למצב יוצרות יכולת השפעה על הקהל.
5. מקוריות ויצירתיות. חדשנות, מקוריות, יצירתיות, הפתעה, ספונטניות, ריגוש, עניין, כל אלה מעניקים לפרפורמר יתרון על הדברים הרגילים והצפויים.
6. יכולת אימפרוביזציה. היכולת לאלתר, לשנות כיוון בהתראה של שנייה מעניקה יתרון לפרפורמר. היכולת להגיב לשינוי הקל ביותר בקהל ולשמור עליו בהאזנה מתמדת חשובות ביותר.
7. כריזמה. הכריזמה מאפשרת לך להוביל דעה בטבעיות. אדם שיש לו כריזמה זוכה ליתרון ברור בכל הקשור לפרזנטציות.

 



תגיות המאמר: פרזנטציה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורה ברוך-טיפוח מיומנויותתקשורת דרך תיאטרון וסיפור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טיפוח מיומנויות תקשורת דרך תיאטרון וסיפו

אימפרוביזציה אמיתית היא ספונטנית ומיוחדת לכל אדם, היא מחוברת לקצבו ההרמוני של העולם ולתנועה האליפטית של התבל.

"כל העולם במה וכולנו שחקנים" – וויליאם שייקספיר. המוטו שלנו הוא שכל פרזנטציה היא הצגה וכל הצגה זקוקה לסיפור טוב.

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרתם של כלים עוצמתיים אלה, נפתח בפני המשתתפים ערוץ תקשורת שונה.

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרתם של כלים עוצמתיים אלה, הלומדים אותם נחשפים לדרך התקשרות שונה וחדשנית התיאטרון הנו כלי אפקטיבי ממדרגה ראשונה לשכנוע ולהקניית ערכים והוא יכול לבטא שאלות ודילמות חברתיות. על התיאטרון נאמר, בהקשר של עסקים וארגונים, שהוא מהווה כלי יוצא דופן המסייע ועוזר לאנשים ברכישת מיומנויות והתנהגויות שונות בעסקים.

בכל עסק מומלץ לפתח מיומנויות תקשורת תוך למידה חוויתית. חשוב להקפיד בסדנות השונות על שילוב של תיאוריה, לימוד חוויתי וכמובן, סימולציות מעולם התוכן ומהתרבות הארגונית של העסק. קיימים כמה סוגים של סדנות לפיתוח עסקי, וכל אחת מהן ממוקדת קהל יעד ומתאימה להשגת המטרות הספציפיות של העסק המשתתף.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223250 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222829 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223124 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213154 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214242 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213304 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213718 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica