חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כמה עולה טיפול למכונית?

מאת: גבי מיארה רכב08/07/20102001 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"מה תהיה עלות הטיפול ברכב?"
כיועץ שירות במוסך, אני נתקל בשאלה זו הרבה פעמים מצד לקוחות, או בעל רכב שמתעניין בכך. לא ניתן לענות על שאלה זו ב"שלוף", כיוון ומחיר טיפול אינו דבר קבוע. חייבים להבין באיזה טיפול מדובר.
עד לפני שנים מספר, היה מקובל להעביר את האוטו טיפול בכל 10,000 קילומטרים. הטיפולים היו זהים לחלוטין וכיוון וכך גם העלות הכספית שלהם. כיום המצב שונה, עושים טיפולים כל 15,000 קילומטרים (לדוגמה, ברכבים מתוצרת מיצובישי, יונדאי, טויוטה וכו') וברכבים מסוימים אף מעבר לכך. מלבד זאת, גם היקף הטיפולים שונה כך שאין שני טיפולים זהים. דבר זה משמעו שגודל הטיפול הדרוש תלוי בקילומטראז' שלו, ולכן אם רוצים לדעת מהי עלות הטיפול, יש לציין מהו הקילומטראז' הנוכחי, ומהו גיל המכונית. מבט חטף בלוח האחזקה של הרכב, שנמצא בכל חוברת הדרכה שמצורפת לרכב, ואפשר לדעת בדיוק מה הטיפול שיש לבצע.
בלוח האחזקה יש פירוט של החלקים שצריך להחליף, והמוסך עובד על פי אותו מפרט, ובנוסף מפעיל שיקול דעת מקצועי לגבי תקלות שמתגלות תוך כדי העבודה, וצריך לטפל בהן. כל תקלה נוספת מייקרת את הטיפול שכן יש להקצות לה עוד זמן וכח עבודה ואולי גם להחליף חלקים נוספים.

השוואת מחירים
הדרך הטובה היחידה לבדוק את הגינות המחירים של מוסך מסוים היא להשוות בין הצעות מחיר הזהות בתוכנן. לאחר שבודקים את הרכב במהירות, מתברר בדיוק אילו חלקים דרושים החלפה, ואז המוסך יכול לתת הצעת מחיר מפורטת של עלות זמן העבודה והחלפים הדרושים. אם הלקוח רוצה להשוות בין הצעות מחיר מכמה מוסכים, חשוב לוודא את טיבם של החלפים שכלולים בהצעת המחיר. אם הלקוח ידע האם מדובר בחלפים מקוריים או לאו, יקל עליו להשוות בין הצעות המחיר שקיבל. מותר לציין שהצעת מחיר כלולים בה חלקי חילוף שאינם מקוריים תהיה זולה בצורה משמעותית מכזו שכלולים בה חלפים מקוריים.
צריך לזכור כלל אחד חשוב אך פשוט: הצעות מחיר שונות שיש בהן אותם חלפים ואת אותו זמן עבודה אמורות להיות דומות פחות או יותר, ואין זה קשור לאם מוסך מורשה יבואן (כמו מיצובישי) אם לאו.
צריך גם לשים לב מטפלים ברכב רק היכן ואיך שצריך וחשוב יותר – שלא מבצעים את מה שלא צריך.
במוסך אמין עושים את הטיפולים שמצוינים בטבלת האחזקה ומתקנים את הדרוש תיקון (בודאי רק לאחר קבלת אישור מהלקוח), אך לא מעבר לכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
גבי מיארה | מוסך מיצובישי , מיצובישי קינג , מרכז שרות
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גבי מיארה

מאת: גבי מיארה רכב04/10/10849 צפיות
המשפחה גדלה ואין ברירה, צריך אוטו גדול יותר. האוטו כבר לא מה שהיה פעם ואינכם רוצים להשקיע בו. קבלתם אוטו ממקום העבודה ואינכם צריכים את האוטו הקודם, או שאתם מעוניינים להחליפו למשהו קטן יותר, כאוטו שני.

מאת: גבי מיארה תחבורה ורכב - כללי24/08/10836 צפיות
הדבר החשוב ביותר הוא לברר אם המוסך אליו אתם רוצים לקחת את האוטו פועל ברישיון וחבר באגוד המוסכים (כן, יש דבר כזה). מוסכים בעלי רישיון חייבים לפעול תחת אמנת שירות של משרד התחבורה ופועלים תחת פיקוח שלו ולכן הסיכוי לרמאויות קטן והשירות שתקבלו יהא אמין ומקצועי.

מאת: גבי מיארה ליסינג והשכרת רכב08/08/10825 צפיות
כשעומדים לקנות רכב יד שנייה, חייבים להיות זהירים ויסודיים. בטיחות הרכב היא קריטית, עלותו יקרה בצורה יחסית ויש מספר לא קטן של מרכיבים שיכולים להשפיע על כדאיות הרכישה. לפניכם מדריך מקוצר המפרט כיצד תוודאו שתהליך הקנייה נעשה בצורה נכונה.

מאת: גבי מיארה תחבורה ורכב - כללי09/06/10888 צפיות
אחד הנושאים שבהם אני נתקל בחוסר הבנה מצדם של בעלי רכבים מתוצרת מיצובישי, שמבקשים להכניס את רכבם לטיפול תקופתי במוסך, הוא נושא הבלמים.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213816 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213947 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214128 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204596 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195561 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196254 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193503 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica