חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מש"ק יד-התשעה למען בטחון הקהילה

מש"ק יד-התשעה למען בטחון הקהילה

                                    רפ"ק עו"ד זהבה מאיר, ק' הסברה אק"מ

 

"השיטור הקהילתי והמש"קים בתוכו מהווים נדבך חשוב בכוח המשטרתי הפועל בגזרת המרחב", כך אומר נצ"מ דוד גז, סגן מפקד מרחב ירקון. "תרומתם של המש"קים באה לידי ביטוי הן בחיבור לאוכלוסייה בשכונות בהן הם פועלים, והן כמנוף לגיוס מתנדבים לפעילויות מניעה ושיטור, כפי שזה מתקיים ביחידות המיוחדות".

נצ"מ גז מציין, כי "המש"קים מהווים אמצעי לקשר יום-יומי מגוון בסיוע לאוכלוסייה לא רק בפעילות הקלאסית של השיטור אלא גם בפתרון בעיות אל מול גופים אחרים, כמו רשות מקומית, גורמי רווחה, בתי-ספר ומרכזי נוער למיניהם בהם מעורבים המש"קים בפעילויות המניעה השונות. בנוסף, היכולות של המש"קים 'לראות' את הדברים ברמת השטח תורמות גם למודיעין וללחימה בפשיעה. השתתפותם בפעילות המבצעית הינה ייחודית בשל ניידותם והכרתם את השטח ואת העבריינים הפועלים בו".

לסיום מדגיש נצ"מ גז כי הוא רואה בשיטור הקהילתי מרכיב חשוב ביותר בלחימה בפשיעה בכל ההיבטים שלה.

 

בתחנת גלילות יש שישה מש"קים בנקודות קצה החל מכפר שמריהו ורשפון בצפון דרך מש"ק תיירות במערב, מרכז הרצלייה שכונות הרצלייה במזרח, מרכז רמת-השרון ושכונת מורשה.

רפ"ק יובל אשרוב, רמק"מ גלילות, המסיים את תפקידו לאחר ארבע שנים  ואמור בימים אלה לעבור לתפקיד מפקד יחידת חורב במחוז, מציין כי פעילות המש"קים ממוקדת בלחימה בפשיעה, לצד הפעילות הקהילתית בשיתוף עם הרשויות המקומיות ועם הגורמים הקהילתיים.

רפ"ק אשרוב מדגיש כי המש"קים הינם שוטרים מקצועיים ואיכותיים, שנבחרו בקפידה בשיתוף עם כל ראשי המשרדים ומפקד התחנה וזוכים להערכה רבה.

אחד הפרויקטים אותו מוביל משרד האק"מ בתחנה  הוא הפרויקט של אימוץ מעון בעלי מוגבלויות ע"י התחנה. הפעילות הינה לאורך השנה בקיום ימי קהילה-משטרה, בשיתוף עם דרי המעון באירועים חגיגיים, וכן בשילובם בצפייה במשחקי כדורגל של הפועל רמת-השרון ובצפייה במשחקי כדורסל של נבחרת בני-השרון.

 

סנ"צ נימרוד דניאל, מפקד תחנת גלילות, מזה כחודשיים מציין  בשיחה עמו, כי אחד המשרדים הדומיננטיים בתחנת גלילות הוא משרד האק"מ, מאחר שהוא מייחס לו חשיבות גבוהה.

הוא רואה בקשר בין קהילה למשטרה את אחד הדברים החשובים ביותר היכולים לתרום לעשייה המשטרתית.

"משרד האק"מ בתחנת גלילות ידוע בכמות המתנדבים הרבים ובאיכותם וביחידותיו המיוחדות  כמו טרקטורונים, ג'יפים, אופניים ועוד, הנוטלים חלק מעבר לפרויקטים קהילתיים גם בלוחמה פעילה בפשיעה".

המש"קים בתחנת גלילות הוצבו בנקודות אסטרטגיות, כל אחד מהמש"קים נבחר בקפידה. מדובר בשוטרים ותיקים מנוסים מקצועיים, שאותרו לאחר בדיקת כישוריהם בוועדה  קפדנית. 

לדברי מפקד התחנה "מאחר והמש"ק בא במגע ישיר, אינטנסיבי ואמור להוות אוזן קשבת לציבור, פעילותו נבחנת גם בתוצרי היום-יום ובאווירה הטובה, שהוא מצליח ליצור באזור עליו מופקד. המש"קים בתחנה הצליחו להגיע לרמת קשר הדוקה מאד עם האזרחים-דבר היוצר נוחות בפניה אל המשטרה ובראייה במשטרה כגוף שיכול לתת שירות בצורה מיטבית".

סנ"צ דניאל מציין כי "אחד המש"קים הרגישים ביותר הינו מש"ק יד-התשעה: מדובר באזור שנדרש בו יתר תשומת לב בגלל מאפייניו גם הגיאוגרפיים (הריחוק ממרכז הרצלייה) וגם בגלל הצורך של תושבי האזור. למש"ק זה נדרש שוטר בעל כישורים שאחד מהם הוא היכולת ליצור אינטראקציה טובה מאד עם האוכלוסייה, וליצור אימון ושיתוף פעולה כזה שהמש"ק יהיה אפקטיבי.

לתפקיד נבחר השוטר סיימון מרדכי, שהינו שוטר מקצועי בעל גישה שירותית הראויה לציון. תוך זמן קצר הצליח סיימון ליצור עם התושבים יחסים כאלו, שניתן לראות עד כמה הקשר בין קהילה למשטרה יכול להיות חזק".

במהלך כניסתו לתפקיד מספר סנ"צ דניאל כי ערך ביקורים במש"קים. כאשר ביקר במש"ק שביב ושוחח עם סיימון על מאפייני השכונה. הדלת הייתה פתוחה, נכנסה ילדה לתוך המש"ק, אחזה בידה כדור, קראה לסיימון בשמו ואמרה לו: "סיימון, שמענו שיש אנס פה, זה נכון?" סיימון הסיט לרגע את מבטו ממפקד התחנה בשיא הטבעיות כזו שמראה על חוסר רשמיות ואמר לה: "מה פתאום, את יכולה להמשיך לשחק". הילדה חייכה יצאה מהמש"ק והמשיכה לשחק בכדור.

סיטואציה זו נגעה לליבו  של מפקד התחנה וביטאה את הקשר החזק והעמוק שיכול להיווצר בין המש"ק לאוכלוסייה גם בצד הא-פורמאלי. דקות לאחר מכן בהמשך הביקור נכנס אדם עם אוזניות כשהוא לבוש בבגדי הליכה, הוריד אוזנייה אחת מהאוזן, סיפר לסיימון על בעיית תנועה יצא מהמש"ק והמשיך לדרכו. כל זה בפחות משעה בביקור במקום.

"למען הסר ספק", מוסיף סנ"צ דניאל "היכן שעולה הצורך לטפל ביד קשה בפשיעה המש"ק עושה זאת וזו גדולתו שיודע להפריד בין היותו שוטר קהילתי לבין היותו שוטר שמחובתו גם להילחם בפשיעה".

רס"מ סיימון מרדכי משרת כשלושים שנה במשטרה מזה כחמש שנים מפקד מש"ק יד-התשעה, בתפקידיו הקודמים שירת בסיור בבילוש ובנוער. האזור שבאחריותו כולל מספר שכונות: שביב,

נווה-עמל, גן רשל ונחלת-עדה. הוא עוסק בלחימה בפשיעה, לצד הפעילות הקהילתית ומפעיל 32 מתנדבי אבטחה.

רס"מ סיימון מרדכי מעורב באירועים שונים המתרחשים באזורו, ועוסק בהסברה מניעתית לשמירה על בטחון הנפש ועל הרכוש בקרב קשישים במועדוני קשישים ובמרכזי יום לקשיש, ובקרב תלמידים בבתי-ספר, כולל חלון פתוח למשטרה.

במסגרת פעילותו יזם קשרים עם  כל הגורמים הקהילתיים ועם אנשי מקצוע שונים לצורך הרחבת השירות לתושבים, כולל גורמי רשות, כמו פקחים, ועדת רווחה עירונית, עובדים סוציאליים במחלקת הרווחה, עמידר, עובדי עירייה ותושבים המתמחים במקצועות שונים, וועד השכונה, הרב השכונתי, בתי-ספר, מתנ"סים וכו'.

רס"מ סיימון מאמין שהצלחת השוטר הקהילתי הינה בהכרות שלו את התושבים ואת בני משפחותיהם ובמעורבות הגבוהה שלו בכל הנעשה באזורו. בדרך זו הוא רכש את אמונם והביא לחיזוק הביטחון האישי של התושבים בבית וברחוב. הוא מהווה כתובת לכל דבר ועניין ומסייע בפתרון בעיות באמצעות הגורמים הרלבנטיים ברשות ובקהילה. דגש מיוחד ניתן לאוכלוסיות החלשות, כמו עולים חדשים וקשישים.

גב' יעל טנא, פקידת סעד ומנהלת היחידה להגנה לקשיש ומניעת אלימות במחלקת שירותים חברתיים בעיריית הרצלייה, מציינת בשיחה עימה כי השוטר סיימון הינו איש שטח מובהק המכיר את התושבים והם מכירים אותו. יש לאנשים אמון בו הוא מעורב, מעבר לתפקידו הקלאסי, בחיי היום-יום. רס"מ סיימון  מכיר את הקשישים ואת כל  הגורמים המעורבים בחייהם,  מגיע אליהם ויודע איך לתקשר עימם. האנושיות והשירותיות מאפיינים אותו, יש לו אוזן קשבת לצרכיהם, והוא מכבד אותם, כך הוא מצליח לאתר בעיות ולסייע להם מעל ומעבר.

דלתו במש"ק תמיד פתוחה והוא זמין ונענה לכל בקשה ופניה.

באחד המקרים נודע לרס"מ סיימון על קשישה בת תשעים שהיה חשש להזנחה לגביה ובנה שהינו מוגבל, לא היה מוכן להכניס עובדת סיעוד לביתה. לאחר ששוחח עמו ושכנע אותו זכתה האם לשירות זה.

 

"אין דברים כאלה" אומר רפ"ק איתן פעמוני, ק' אק"מ מרחב ירקון. לדבריו  רס"מ סיימון מרדכי הוא מש"ק שמאד קשור לקהילה אישית, ונותן שירות בכל שעות היממה. מתקשרים אליו אפילו בשעות הלילה המאוחרות, בין אם זו קשישה שזקוקה לסיוע ובין אם מדובר בסכסוך משפחתי, הוא מיד מגיע למקום. התושבים רואים בו סמכות, שיכולה לתת מענה אובייקטיבי ללא נקיטת עמדה.

רס"מ סיימון מחובר לגורמי העירייה ולכל גורמי הקהילה. הוא הצליח להביא  לשינוי חזות האזור עליו מופקד, בכך שדאג כי גורמי הרשות יטפלו ויטפחו את הגינות בחזית המבנים.

 יחד עם זאת, ניתן לומר כי השכונה נרגעה וגם הפשיעה התמתנה הודות לטיפול המיוחד שלו גם במשפחות.

רפ"ק פעמוני נזכר שלפני מספר שנים הועבר רס"מ סיימון לתפקיד פקחן נוער, בעקבות זאת נערכה הפגנה של עשרות תושבים להחזירו לתפקיד. לאור רצונם של  התושבים נכנע מפקד התחנה דאז והחזירו לתפקיד.

רפ"ק פעמוני מציין כי באחד הביקורים שערך עם פיקוד המרחב ראו עד כמה הוא אהוב על הילדים, שרצו אליו וחיבקו אותו. הוא הפך למודל לחיקוי ובפורים מרביתם מתחפשים לשוטר סיימון.

מפקד המש"ק הפך לחלק מן הישוב ובחיבור המיוחד שלו אל כל הגורמים ברשות ובקהילה הוא מביא לפתרון בעיות ולרווחת התושבים.

נצ"מ צחי חפץ, ק' אק"מ מחוז ת"א מספר על רס"מ סיימון מרדכי: "דרכי  הצטלבה עם דרכו של סיימון בתחילת שירותי כבלש צעיר במרחב ירקון המיתולוגי, עת סיימון שירת כסייר במרחב.

בזיכרוני הוא חקוק כשוטר נחוש, מקצוען אמיתי שהקפיד תמיד  על הופעתו, עמית למקצוע  המתחבב עליך מהמפגש הראשון עימו.

בחלוף כשלושים שנה הצטלבו דרכינו  בשנית. כאשר מוניתי לתפקידי הנוכחי, מצאתי כי  סיימון משתייך למערך המשקי"ם במחוז. בביקור הכרות במש"ק יד-התשעה נוכחתי כי לא נס לחו. סיימון שוטט עימי ברגל בשכונה כאביר אמיתי, אציל נפש מצניע לכת,דמות השוטר הקהילתי בכל רמ"ח איבריו  אשר ניכר, כי דרי השכונה רוחשים לו כבוד והערכה ו'צמאים' לנוכחותו בקרבם.

סיימון  בשבילי הוא הפנים היפות של אגף קהילה ומשמר אזרחי בפרט ומשטרת-ישראל בכלל".

הוגש ע"י סגן ניצב, ד"ר אבי זלבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112062 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112538 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא צדק חברתי

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי06/10/222155 צפיות
רקע מקדים : בפסק דין שניתן לאחרונה עלתה בין היתר השאלה האם רשאי מתווך להחתים לקוח על הזמנת שירותי תיווך תוך ציון פרטי נכס עוד שבאותה עת לא קיבל את הסכמת בעליו לכך? בנימין קלינגר מפרסם המאמר בנוסף להיותו בעלים של משרד קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה הינו גם בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים. ובכן מה פסק ביהמ"ש ?

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי29/06/211487 צפיות
בשנת 2014 נכנסו לתוקף תקנות עבודות ומבנים הפטורים מהיתר הכוללות את רשימת העבודות והתנאים לביצוע. עם זאת הרבה תושבים חושבים בתמימות שמבינים את התקנות שעל פנם נראים די ברורות ומופתעים כאשר לפתע מוזמנים לשימוע במחלקת הפקוח על הבניה או שמקבלים צו הריסה מנהלי. למרות שהכל נראה םפעמים ברור ומובן ועל מנת לחסוך אוגמת נפש ועלויות רבות אנו ממליצים לפנות לייעוץ ולא רק להקשיב למי שמוכר לכם את הפרגולה או מבצע עבורכם את הבניה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי19/06/211240 צפיות
סמכות שגרמה לפגם מנהלי חמור מהו צו הריסה מנהלי? צו הריסה מנהלי מאפשר למוסד התכנון (הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שבשטחה נמצא הנכס) להרוס בניה בלתי חוקית ללא הליך משפטי. לפיכך, מדובר בסמכות "מעין משפטית" שמקנה לוועדה המקומית שיקול דעת רחב ויכולת אכיפה כמעט בלתי מסויגת של עבירות בניה. לרשימת מוסדות התכנון (ועדות מקומיות ו- ועדות מרחביות) – לחצו כאן! צו הריסה מנהלי ניתן בדרך כלל לאחר שפקח מטעם הוועדה המקומית ביקר בנכס בפעם הראשונה, זיהה חריגות או עבירות בנייה, הוציא צו הפסקת עבודות, ביקר פעם נוספת וגילה כי העבודות נמשכו חרף העובדה שהוצא צו הפסקת עבודות בביקור הראשון. למאמר מקיף בעניין עבירות בנייה – לחצו כאן! בעלים של נכס, וכל מי שרואה את עצמו נפגע מצו הריסה מנהלי, אשר מעוניין לבטלו נדרש לפעול במהירות לצורך כך, לפנות לערכאה המתאימה ולהגיש בקשה לביטול צו ההריסה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי30/12/201459 צפיות
לאחרונה רבים פונים למשרדנו לאחר קבלת התראה על צו מנהלי. יש כאלו שפונים גם אחרי שקבלו את הקנס המנהלי שתמיד סכום בסכום גבוהה הרבה מעל המצופה. בד"כ מדובר על קנס גבוהה שניתן בשל שימוש שלא בהיתר, שימוש חורג ו/או בשל ביצוע עברות בניה. תוספות בניה, פיצול דירות , שימוש בקרקע חקלאית וכדומה. מדובר בקנס קצוב משמעו למשרדנו מחלקה מיוחדת הפועלת ומסייעת ללקוחות המשרד בהסדרת חריגות בניה ,ביטול צווי הריסה וקנסות מנהליים. הנכם מוזמנים לפנות ליעוץ ויפה שעה אחת קודם. בהמשך כל מה שכדאי וצריך לדעת על צו הריסה קצוב

מאת: גדעון צורצדק חברתי24/02/149070 צפיות
בחודש מרץ שנת 2000 נפטרה לילי ז"ל, רעייתו של אריאל שרון. על–פי בקשתה היא נקברה על גבעת הכלניות. במסגרת קבורה זו, עושה שרון כל עבירה אפשרית מתחום המקרקעין. קבורה בקרקע חקלאית, שהיא גם אתר עתיקות מוכרז, וכל זאת ללא רישיון קבורה במקום, וללא היתר כנדרש בחוק. ומעל הכל הוא איננו בעל זכות בקרקע. כחמש שנים לאחר הקבורה, פונה נעם פדרמן, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה להעתיק את הקבר של המנוחה לבית עלמין. ולאחר מכן, פדרמן מגיש עתירה לבג"ץ, נגד ראש הממשלה אריאל שרון ונגד היועץ מזוז. בית המשפט בפסק דין זה, נתן ידו לפגיעה קשה בשלטון החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי. וקיימת האפשרות - שאריק שנלחם את מרבית חייו בערבים, במותו נקבר בבית קברות מוסלמי.

מאת: יאיר צבריצדק חברתי14/04/132249 צפיות
ר' חי על ביטוח לאומי וקצבת זקנה, ר' לא התחתן מעולם ולא הוליד ילדים. כשהיה ילד ראה במו עיניו איך הורגים הגרמניםו את הוריו אחותו ושני אחיו. ר' חי איתנו בעיר שלנו, הוא רואה בכל יום את אותם הרחובות את אותן חנויות ואותם אנשים. ר' ניצול שואה. בפעם השניה בחייו הוא מרגיש איך סופו קרב ורעב מכה בו בפעם השניה בחיו. כיצד חיים בעירנו ניצולי שואה במצב כל כך קשה? לאחרונה אנו עדים לסיפורים קשים על מצבם של ניצולי השואה בישראל. עוני ורעב וקושי רב בביצוע משימות היום יום הם רק חלק מהבעיות האקוטיות בהם מתמודדים הניצולים באחרית ימיהם. קשה לתפוש את הסבל בעברם ומתוך כך עוד יותר את המצב שחלקם מתמודדים איתו גם היום.

מאת: משה יוריצדק חברתי14/11/128450 צפיות
מצעירותי פיללתי לפתוח ביזנס בענף המזון. על כן, עמלתי רבות ואספתי כסף להקמת חנות. אך לצערי, מהר מאוד הגעתי למסקנה שבכדי להתקדם בתחום זה, קיים צורך לתכנן את צעדי ולארגן את הכספים כראוי. ודאי, זה קשה לפתוח עסק, אבל ניתן להצליח. אפשר ללמוד אסטרטגיות שבאפשרותן לסייע להתנהל נכון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica