חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רייקי – הרפואה המונעת בשילוב הגשטלט מאת: Dr. Zadok Krouz PhD

מאת: krouz zadokרפואה משלימה24/07/20101156 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגדרות

 רייקי מוגדר כאנרגיית חיים הוליסטית שמביאה חיים לעולם ומזינה אותו וכולה מודרכת באופן רוחני ועל פי חוקים רוחניים השולטים בה.  גשטלט (Gestalt) [מגרמנית תבנית או שלם] מוגדר כשיטת טיפול נפשית העוזרת להגיע לרמת מודעות עצמית רחבה ומעמיקה יותר. מודעות לרגשותיך, לגופך, למחשבותיך ולסביבתך. החסידות מוגדרת כתנועה חברתית שהדגישה את חשיבות כוונת הלב ואת ההתלהבות הדתית יותר מאשר את הלמדנות וההקפדה בקיום המצוות. החוויה הדתית והשאיפה להגיע לדבקות באלוהים הן העיקר, ומי שלא מסוגל להגיע לדבקות בכוחות עצמו יכול להשיג זאת באמצעות הצדיק, הרבי, שהוא המנהיג הדתי המעורב בענייני הציבור ודואג לכולם. המנהיג הראשון של תנועת החסידות היה רבי ישראל בעל שם טוב (בעש"ט), שבלט באישיותו המיוחדת והסוחפת.

רייקי וגשטלט, רואים בתופעות, הקשרים אפריוריים המהווים יחידות ברשות-עצמן, המגלים אחריות הדדית פנימית וכפופים לחוקים משלהם. מכאן, שאופן-קיומו של כל יסוד ("רי" או "קי") תלוי במבנה המכלול ובחוקים השולטים בה. מכאן האמרה הידועה, לפיה "השלם הוא יותר מסכום מרכיביו". רייקי על יסודותיו, אינו קיים קיום הקודם למכלול, לא מבחינה פסיכולוגית ולא מבחינה פיזיולוגית; היא אינה ותיקה יותר ולא בלתי-אמצעית יותר; הכרת הכוליות, הכרת חוקיה, אינה אפשרית על ידי הכרה נבדלת של הפרטים המרכיבים אותה: בחינת לימוד מן הפרט על הכלל".

רייקי מורכבת משתי מלים יפניות:

"רי" (REI), שהיא חכמה גבוהה-רוחנית, אלוהית - אוניברסלית (עולמית), ידע על טבעי. זו תודעה רוחנית המגיעה מהיקום: תודעה אלוהית היודעת הכל, מבינה כל אדם כיחידה שלמה, הוליסטית המורכבת מגוף ונפש, מבינה את הסיבות לכל הבעיות והקשיים, ויודעת מה לעשות כדי לרפאם. ההארה מגיעה ישירות מהבריאה כאנרגיה.

ו"קי" (KI), היא כוח חיים קוסמי, בלתי מוגבל, המקביל ל"פרנה" (בהודית-סנסקריט), ל"מנה" (בהוואית), ל"צ'י" (בסינית), ל"אורגון" (רייך)(, לה"פנאומה" (ביוונית), ל"יסוד" (בקבלה היהודית), ל"כוח המרפא של הטבע" (היפוקרטס), ל"אנרגיה הביוקוסמית" (ברונר) ול"גשטלט" של ורטהיימר וקופקה. הוא נמצא בשימוש גם באנרגיות אחרות (טאי צ'י, צ'י קונג). כוח חיים זה אינו פיזי, אך הוא מניע את כל היצורים החיים בכל היקום, זורם בתוכו ומקיפו. כוח זה דומה לאנרגיית האורגן של רייך ששימש אבן פינה בתרפיית הגשטלט. גם לפיו, אנרגיית האורגן )החיים הקוסמיים(, משפיעה על מכלול החיים, ויכולה לשלוט על תהליכים מורכבים, כגון מזג אוויר וקרינת כוכבים. אדם, שיש לו חסימה, חולה ופגיע למחלות, ה"קי" יכול לשחררו כמו שעשה רייך, באיתור שדות אנרגטיים בעזרת תגובות העין.  ההברה "קי" - היא עצמה חלק מה"רי", החלק החיוני של אנרגיית החיים הזורם דרך כל יצור חי.

תהליך התיאום

 הרייקי היא שיטת התחברות לאנרגיה קוסמית לשם העברה לאנרגיית חיים יקומית, לשם ריפוי בני-אדם. אנרגיית חיים זו מתבטאת באופן רוחני, המדריכה את עצמה בחכמתה, היא בתווך של המרפא ברייקי, העובר הכשרה מיוחדת )חניכה( באמצעות "תיאום רייקי" )INTIATION - ATTUNEMENT(. במלים אחרות, היכולת לשמש כלי, דרכו תזרום הרייקי, מועברת לתלמיד הרייקי דרך המאסטר, בתהליך תיאום )ATTUNEMENT(. יכולת זו, תשכון בתלמיד עד סוף חייו. היא אינה מתנוונת ולעולם אין מאבדים אותה.

שיטה בטוחה

 מכיוון שרייקי מודרכת ביסודה ע"י המודעות האלוהית, היא לעולם לא תזיק, היא שיטה בטוחה, היא תמיד תתאים עצמה לצרכי המטופל ותשפיע עליו בדיוק כפי שדרוש לו כדי להירפא. אין לחשוש מנתינת רייקי. כמו כן, היות והמתמחה אינו מתערב בתהליך הריפוי עצמו, האגו אף הוא אינו שותף לתהליך ובכך מתאפשרת זרימת מודעות אלוהית טהורה.

מטרות ואמצעים ברייקי

 שיטת ריפוי זו באה לידי ביטוי בהנחת ידיים על הגוף ובאחיזת כף היד, של המטופל עם כף ידו של המטפל. כמו שהקב"ה הניח ואחז את ידי דוד המלך שדבר מנפשו אל אלוהים: "ואני תמיד עמך אחזת ביד ימיני" )תהל' עד:נג(; "גם שם ידך תנחני ותאחזני ימינך" )שם, קלט:י(. כמו כן, פועלת שיטת הריפוי באמצעות מטופל אחד עם מספר נותני רייקי בו בזמן, דבר המעצים מאוד את אנרגיית הריפוי. אמצעי אחר בריפוי בשליחת אנרגיה במרחק מה ממנו שלא בנוכחות המטופל, באמצעות העין השלישית שלו-המודעות האינטואיטיבית. המגמה בשיטת הריפוי היא לנווט ולכוון על ידי אנרגיה קוסמית )או בלשון רייך אנרגיית האורגן( - אלוהית, דרך המרפא. האנרגיה יודעת את דרכה באבחון ובאיתור המחשבות והרגשות השליליים, ובריפוי הבעיה עם הינתקותה והיעלמותה. הרייקי מטהרת, מיישרת ומרפאת את מעברי האנרגיה, ומאפשרת לכוח החיים לזרום באופן בריא וטבעי. היא נעזרת בסמלים ובערוצי אנרגיה מדויקים. סמלים אלה שבהם משתמשים בריפוי הם אינדיוגמות - סימני כתב ציורי בעלי משמעות מסוימת - שבה רמות אנרגטיות. ומשמעותן חיבור מן האוניברסלי לארצי. דרך הסמלים יכול המטפל להתחבר במחשבתו לערוצי האנרגיה, לצברה ולהעבירה למטופל, ולאזן את שדה האנרגיה של המטופל. פעולת האיזון נעשת ע"י טעינה אנרגטית הרמונית, שגורמת לאנרגיות דיסהרמוניות-חסומות, להתנתק ולהעלם. כוח החיים מחדש ומאזן אז את זרימתו באופן טבעי ובריא. המטרה של הטיפול היא איזון אנרגיות שגרמו למחלה, הן בריפוי עצמי והן בריפוי אחרים. כך אף פעל רייך. הוא אתר שדות אנרגטיים בשימוש העין ככלי לאיתור השדה. הוא הראשון באסכולה הפסיכואנליטית, שנתן את דעתו שלא ביודעין על משמעות הרייקי - התיחסות למצבים אנרגטיים של הגוף והחלמתם. בכך ששם את הדגש על מצב היציבה של הגוף, ביחוד כביטוי לאישיותו. הוא הבחין כשהמטופל חוסם הבעה רגשית, זרימת האנרגיה נחסמת באמצעות כיווץ של מערכות שרירים ורקמות הגוף. ועוד הוא גילה, שכיווץ השרירים הכרוני גורם לדיכוי הרגשות ולהתפתחות מחלות פיזיולוגיות באזור החסימה. במלים אחרות, הוא הראשון מהפסיכואנליטיים, שהסב את מודעותו של המטופל, לאנרגיות דיסהרמוניות - חסומות שנוצרו עקב התנגדויות משורינות מפני תהליכים בלתי מודעים.  התנגדויות אלה יצרו הפרעות בהתנהגות, בחשיבה ובזיכרון, חסמה אנרגיות, הגבירה עוויתות שרירים ורגשות עצורים, טפחה כאבים כרוניים, דלקות ומחלות ניווניות.

תכני הריפוי ויעילותו

 באמצעות תנוחות הידיים על מרכזי אנרגיה, רייקי מרפאת כל מחלה ופגיעה: טרשת נפוצה, בעיות לב, לחץ דם, סכרת, סרטן עור, חתכים, חבלות, שברים בעצמות )לאחר גבס(, כאבי ראש, גב, צוואר, מפרקים, רצועות, יציבה, גרון, הצטננויות, סינוסיטיס ונשימה, שפעת, שיזוף יתר, תשישות, אימפוטנציה, זיכרון חלש, חוסר ביטחון ומאפשר לנו לחוש שאנו חיים, שלמים וחוזרים אל עצמנו. מחייה את הגוף והנפש. כמו כן, מבטיחה שינה בלתי מופרעת, מונעת חרדות, לחצים ומתח, עצבנות ודאגנות, דכאון ורגשות אשם, דיסהרמוניה, עייפות, כאבים ראומטיים ואברים חסומי אנרגיה. מגבירה זרימת הדם, איזון אנרגטי, חילופי חומרים, ניקוז רעלים. מחזקת את מערכת החיסון, האיזון הורמונלי והלימפה. מביאה להרפיה ונינוחות באדם כולו, כולל הגוף, המחשבות, הרגשות והנפש ובמיוחד מביאה לשמחה וחדוות חיים, אופטימיות, שקט נפשי ושיפור עצמי, לתחושת שלוה, אהבה, ותודעה גבוהה, בטחון ובריאות, לחידוד הראייה הפנימית ולקידום הקשר בין איש לעצמו ובין איש לחברו.

על המודעות ואיכויות הטיפול

         

רייקי כמו הגשטלט, מגביר את המודעות בהווה, ובכך מאפשר לפציינט לגלות מחדש איך הוא מפריע לתפקוד של עצמו. מודעות בהווה נעשית כלי לחשיפת אותם צרכים, וכלי לגילוי מחדש של הצרכים בהם מונע הפציינט מעצמו מלממש צרכים אלה. אולם בעוד שבתהליך ההגברה שבגשטלט, מעורב הפציינט בצורה אקטיבית עם תהליך הטיפול, אצל רייקי, הפציינט נמצא במצב פסיבי של הריפוי )פיזית בלבד(, ומי שמחולל את הצד האקטיבי בריפוי הוא האנרגיה השמימית - הקוסמית - אוניברסלית, המתקשרת עמו.

רייקי פועלת עם כל סוגי התרפיה האחרים, כמו הגשטלט למשל, משפרת היא את הטיפול הרפואי ומפחיתה תופעות לוואי שליליות. קיומה של "אנרגיית חיים" זו וסגולות שיטת ריפויו הטבעי והפשוט, אומת לאחרונה על ידי המדע, ויותר ויותר רופאים מכירים בחשיבותה, לשם יצירת תהליכים פסיכוביולוגיים חשובים לריפוי טבעי. אלו, העוסקים זה מכבר בעבודות ריפוי, מדווחים שלאחר שעברו תיאום לרייקי, חשו התעצמות של חמישים אחוז לפחות בכוח אנרגיות הריפוי שלהם.

הגדרת פרלס באשר ליעילותו של תרפיית הגשטלט למעשה תואמת להפליא לתרפיית הרייקי. התרפיה, הוא אומר לנו, מאפשרת לאדם להתנהג על בסיס מכסימום אינפורמציה ולהתיחס לא רק לגורמים הרלוונטיים בתחום החיצוני, אלא גם לאינפורמציה רלוונטית מתוך העולם הפנימי שלו. )Gestalt Therapy Approsch p. 63( אף רייקי מאפשר לאדם להתנהג על בסיס מכסימום האינפורמציה אולם בשעה שאצל הגשטלט מקור האפשרות הוא מהארצי, אצל רייקי מקור האפשרות נובע מהשמימי.

מקור האנרגיה

 אנרגיית הרייקי מגיעה ישירות מהמקור - מהבריאה )הקוסמוס-תוצר אלוהים( ומשפיע בכל היצורים עלי אדמות. רייך הגדירה, כאנרגיית האורגן )החיים הקוסמיים(, ואף הרחיק לכת באומרו שאנרגיה זו אף משפיע על מכלול החיים, ויכולה לשלוט על תהליכים מורכבים, כגון מזג האוויר וקרינת כוכבים. לאנרגיה זו יכולים לקרוא מקור, אלוהים, הכוח העליון, המושכל העליון, אהבה רוחנית או כל דבר המקביל לאמת המוחלטת. אנרגיה זו פונה אל ההרה, הוא המרכז האנרגטי הגדול ביותר בגוף )מסביב לטבור(, ומשם פונה לכל מקום פגוע שבו עליה לאזן את הגוף.

שיטת ריפוי פשוטה ועממית

 היכולת ללמוד ולהעניק אנרגיה בסיסית אינה מותנית בידע קודם, בכשרון כלשהו או בהתמחות ממושכת. כל אחד יכול ללמוד את השימוש בה. ברגע שהתלמיד עבר תיאום הוא יכול להתחיל מיד לעסוק ברייקי. אחד היתרונות המופלאים של רייקי, הוא היכולת הפשוטה והגישה הבסיסית לטפל בעצמך בדיוק כמו באחרים. היא קיימת בכל היצורים החיים, והיא זו הזורמת דרך ידינו בצורה מרוכזת כאשר אנו מטפלים במישהו בעזרת הרייקי. פשטות הטיפול  אף היא נחלת רייך )טיפלוי ביואנרגיה( והגשטלט )כאן ועכשיו(. לפי רייך, תרגילים פשוטים כמו, בכי, רעידות, פיהוק, מתיחות, ובמיוחד צחוק גדול יכולים לשחרר אנרגיות חסומות. לפי תרפיית הגשטלט, טכניקות כמו למשל ההגזמה, החזרה, ה"איך" וה"מה", המגע והנסיגה, נטילת האחריות, הציפייה העצמית וכדומה, מביאה את המטופל לשלמות מודעת ורגשית בוגרת.  

רייקי אינה דת או אמונה

 רייקי הנה אנרגיה רוחנית אך בפירוש אינה דת. אינך צריך לאמץ כל אמונה או מערכת עקרונות חדשים על מנת לעסוק ברייקי. מעבר לכך - רייקי תרפא גם אם לא תאמין בה. כמו כן, אין לה שום קשר לרוחות, לשדים, להיפנוזה או לטכניקת ריפוי מתוכנן.

אין צורך שתאמין ברייקי כדי שתהיה לה השפעה עמוקה עליך. כמו שאין צורך שתאמין מראש שפרי הוא טעים כדי ליהנות ממנו, אולם אתה צריך קודם לקחת ממנו ביס. אף בטיפול הגשטלט אין צורך בחומר מוקדם, מחשבה או אמונה. הגשטלט פועל כאן ועכשיו - בהווה הצרוף.

מיניות קוטבית

 הפסיכולוגיה האכסיסטנציאליסטית והתבניתית, סבורה, שפעולה קיטובית חייבת שתתקיים בהתנהגותו הפסיכולוגית של האדם, מכיוון שניגודים אינם מבטלים זה את זה, אלא משלמים זה את זה. הם מביאים את אישיותו המקוטעת של האדם לידי שלמות מאורגנת ומשמעותית. הקוטביות מפגישה את החלק "המנצח" ("TOP DOG") והחלק "המנוצח" ("UNDERDOG", "הכסא הריק", המגע והנסיגה, תסכול ותמיכה. רייקי רואה בתהליך הקוטביות באישיות האדם, גורם המרחיב את מודעותו והבנתו של האדם ומעמיק את ממשותו וגורם לו לפעול במיטבו הפוטנציאלי.

כמו ההבחנות הגשטלטיאניות בכלל, ובפרט כמו  יונג, שהבחין בין אנימה ואנימוס, אף רייקי מבחינה בין הקוטב הזכרי הקרוי "שיבה" )Shiva""( ולבין הקוטב הנקבי הקרוי "שאקטי" )Shakti""(. הראשון קשור לצ'קרת הכתר והאחרון לצ'קראת השורש. כדי לטפל באדם השיבה והשאקטי משתלבות בשילוב אנרגטי מאוזן על פי העקרון הגישטלטיאני הצרוף. 

שיטת ריפוי הפועלת מעצמה

 מאחר שבבסיסה, זו אנרגיה בעלת מודעות עצמית משלה, היא יודעת לאן, מתי וכמה צריך להגיע לגוף )זכרית, נקבית, יותר, פחות(. היא אינה זקוקה להדרכה מצד המטפל ואף לא יכולה לקבלה, מכיוון שאנרגיה זו מתקשרת עם האני העליון של המטופל, שואבת את המידע הדרוש לה מאנרגיה לא נראית ומתאימה עצמה לצרכיו של המטופל. לכן אין המרפא צריך להחליט איך ובמה לטפל, כל שעליו לעשות הוא - לאפשר לאנרגיית הרייקי לזרום דרכו ולסמוך על החכמה הטבעית הטבועה בה. מצב זה מאפשר למטופל לזהות בתוך עצמו דפוסי חסימה פיסיים, נפשיים ורוחניים אותם יוכל לבחור להחליף בדפוסים חיוביים ובונים, שיאפשרו לו להיות בזרימה הרמונית ומאוזנת עם עצמו ועם סביבתו. כתוצאה מכך, השיטה הפשוטה של הנחת ידיים המרוכזת והאינטנסיבית על מקומות שונים בגוף מן הראש ועד לרגליים, היא הוכחה כיעילה ביותר.

כמו שברייקי מניח המטפל את ידיו על המטופל, כך מניח המטפל בגשטלט את ידיו על הנפש, על הרגש ועל המודעות ואף לעתים על גופו ממש של המטופל. כמו שברייקי המטפל לא מרפא, אלא משמש כלי דרכו עובר כוח הריפוי, כך בדיוק קורה בגשטלט. המטפל משמש כמסייע  בלבד למטופל, להתפתח באופן שיעזור לו למצוא, הוא המטופל, מטרות בעלות משמעות עבורו ולעבוד על השגתן בדרך בוגרת.

ההיסטוריה של הרייקי

 

הרייקי הייתה במקורה טכניקה בודהיסטית-טיבטית, לפני אלפי שנים, שהלכה לאיבוד.

ואולם, רייקי התגלתה מחדש ברבע האחרון של המאה התשע עשרה על-ידי ד"ר מיקאו יוסואי )Dr. Mikao Usui(, נזיר בודהיסטי, שנולד בשנת החמישים של המאה התשע עשרה ומת בשנת 1930. ד"ר יוסואי שהיה תושב העיר קיוטה ביפן ומנהל סמינר, התרשם עמוקות מחיפושו של בודהה אחר הארה, וכמו כן התלהב מרצונו לעזור לאחרים ומהיכולות המטפיסיות שהוא קיבל לאחר שהשיג הארה.

ד"ר יוסואי גילה שבודהה היה מסוגל, לרפא מחלות פסיות, ושרבים מתלמידיו של בודהה רכשו יכולות ריפוי לאחר שלמדו את תורתו.

ד"ר יוסואי חש רגשי חמלה כלפי האנשים שמסביבו שהיו חולים ומוגבלים ועקב זאת חייהם היצרניים ירדו לטמיון ויחד עם זה גם אושרם. רגשות אלה הניעוהו לרכוש יכולות לרפא כמו בודהה ובכך לעזור לאנשים סובלים. לצורך זה הוא יצא למסע ברחבי יפן, לחפש אחרי נוסחת סוד הריפוי ההילירי. הוא שוחח עם כמרים בודהיסטיים, שאפשרו לו לחקור את הכתבים המקודשים בכל מקדש, והעתיק כל דבר הנוגע בריפוי.

במהלך מסעותיו הוא התידד עם רב הנזירים של מנזר זן )Zen(, והוזמן לגור וללמוד שם את שפת הספרים המקודשים שנכתבו בסינית וסנסקריט. רק בסוטרות ההודיות, הוא גילה נוסחה להתקשרות עם כוח גבוה יותר, המסוגל לספק ריפוי. אולם הנוסחה לא העניקה לו את היכולת או ההבנה לרפא. ביעוץ עם רב-הנזירים הוחלט שהוא יסע להר הקדוש קורי-ימה )Kori-Yama( ובמשך עשרים ואחד יום יצום, יעסוק במדיטציה ויעקוב אחרי הוראות הנוסחה וכך הוא עשה.

על ההר הוא הניח לפניו עשרים ואחת אבנים, וכל יום זרק אבן. היה זה מעין לוח ימים שאפשר לו למנות את ימיו בהר.

בתום עשרים ואחד יום הוא נעמד. היה זה לילה, החלק האפל ביותר בלילה, בדיוק לפני זריחת החמה. בעודו מתבונן לעבר האופק, הוא ראה נקודת אור מתקרבת לעברו. הוא הבין  שלאור כוח ריפוי שאותו חיפש ועליו לקבל את שהאור מציע לו. לשם כך עליו לאפשר לאור לפגוע בו.

אלומת האור הפכה גדולה יותר ויותר ולבסוף פגעה בו במצח, וגרמה לו לאבד את הכרתו. לפתע ראה מיליוני בועות קטנות בצבעי כחול, סגול ורוד ושאר צבעי הקשת. בתוך הבועות נראו סימני הסנסקריט אשר היו בכתובים שקרא. בתוך כדי עיון בכל סמל, הוא קיבל תיאום )attunement( לסמל זה וידע לגבי השימוש בו. באופן כזה, הוא הוסמך להשתמש בכוח הריפוי רייקי. הייתה זו שעת לידתה של שיטת היוסאי של הרייקי.

כאשר חזר למצב הכרה רגיל, חש ד"ר יוסואי מלא כוח ומרץ והחל יורד מההר. בחפזונו הגדול נדקר בבוהן רגלו. הוא אחז בבוהן בעזרת ידיו למשך מספר דקות עד שהדם פסק והכאב נעלם. היה זה הנס הראשון שאירע לו.

ד"ר יוסואי טיפל במחלות של קבצנים בשכונות העוני של קיוטו כשבע שנים. יום אחד בעודו מטפל באנשים הבחין שרבים ממטופליו המבוגרים שבים וחוזרים אליו לטיפולים נוספים. הוא שאל אותם מדוע לא החלו בחיים חדשים לאחר שריפא אותם. התשובה שקיבל הייתה שעבודה היא עניין קשה מדי, ועדיף להמשיך ולהיות קבצנים ומקבצי נדבות.

ד"ר יוסואי זועזע מאוד מהתשובה ובכה מרות. הוא הבין שהוא שכח ללמד את מטופליו הקבצנים היבט חשוב של ריפוי, והוא הכרת טובה. בימים הבאים גיבש את כללי התנהגות לגבי הרייקי אשר מופעים בחוברת זו. זמן קצר אחר כך עזב את שכונות העוני וחזר לקיוטו. הוא השיג לפיד גדול, הדליק אותו ועמד עמו ברחובות. כאשר נשאל על ידי עוברים ושבים מדוע הוא עומד כך ברחובות עם לפיד בוער, הוא ענה שהוא מחפש אנשים אשר יעזרו לו למצוא את האור האמיתי. אנשים חולים ומוכים המחפשים דרך להתרפא. פעולה זו הייתה תחילתו של פרק חדש בחייו שקבע היבט חשוב נוסף: לקיחת אחריות לריפוי מצד הלקוח ולקחת חלק פעיל בו. אי לכך, מערכת רייקי של יוסואי היא יותר משימוש באנרגיית רייקי. היא חייבת לכלול גם מחויבות פעילה לשפר את עצמי, כדי שתהווה מערכת מושלמת. 

ד"ר יוסאי עסק ולימד רייקי בכל רחבי יפן בשאירית ימיו.

לאחר מותו של ד"ר יוסואי מילא את מקומו אחד מעוזריו הקרובים, ד"ר צ'ודירו היאשי )Dr. Chudiro Hayashi(. הוא הפך להיות המסטר הגדול השני של רייקי. הוא קיבל את ההסכמה כמומחה רייקי מד"ר יוסואי בשנת 1925. ד"ר היאשי המשיך לפתח את מערכת הריפוי של יוסואי. עד 1940 ניהל ד"ר היאשי מרפאת רייקי פרטית בטוקיו, בה נרפאו אנשים שסבלו ממחלות קשות ביותר.

כדי לוודא שהרייקי תישמר על רקע מלחמת העולם השנייה ומותו של ד"ר יוסואי, הוא החליט להעביר את השיטות במלואן להוויו טקטה )Hawayo Takata(. היא נולדה בשנת 1900 באי הוואי כבת להורים יפנים, אולם הייתה אזרחית ארצות הברית.

בשנת 1935 כאשר הושכלה לראשונה ברייקי הייתה אלמנה, אם לשני ילדים קטנים שעבדה קשה מאוד לכלכלתם. היא הייתה חולה מאוד במספר מחלות קשות. היה לה גידול, אבנים בכיס המרה ודלקת תוספתן. קול פנימי אמר לה לנסוע ליפן כדי לחפש מזור. כאשר הגיעה ליפן, הובלה מיד לחדר הניתוחים. בעודה שוכבת שם, ממתינה לניתוח, הופיע הקול בשנית והודיע לה שהניתוח מיותר. היא שאלה את הרופא על שיטות ריפוי אחרות, והוא יעץ לה להגיע אל מרפאת הרייקי של ד"ר היאשי. שם טופלה מידי יום בידי שני מרפאי רייקי. לאחר מספר חודשים היא נרפאה לחלוטין.

גברת טקטה בקשה מד"ר היאשי לאפשר לה ללמוד רייקי. מיכוון שגברת טקטה הייתה נחושה מאוד בדעתה הוא החליט ללמד אותה. הוויו טקטה עבדה ולמדה עם ד"ר היאשי במשך שנה. אז חזרה להווי עם בנותיה.  היא הוסמכה להיות מסטר ברייקי בעת ביקורו של ד"ר היאשי בהוואי בשנת 1938. לאחר מותו בשנת 1941 היא המשיכה את המפעל כיורשתו לתואר המסטר הגדול של הרייקי. ב-11 בדצמבר 1980 נפטרה הוויו טקטה כאשר היא משאירה אחריה 22 מסטרים ברייקי בארצות הברית ובקנדה שבניהם נמנת גברת פרן בראון, שמחבר המאמר הוסמך כמסטר רייקי בחסותה.

*) המאמר מבוסס על עבודה סמסטריאלית שהגיש המחבר בנושא: רייקי כתרומה לטיפול הגשטלטיאני, במסגרת הכשרת מטפלים במסלול טיפולי באוניברסיטת תל-אביב, בשנת 1996.

 
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת krouz zadok

מאת: krouz zadokבריאות הנפש07/07/141332 צפיות
לברור יכולת התגובה של האדם כתנאי לבריאותו הפסיכולוגית - התפיסה הקוגנטיבית והתפיסה הגשטלטיאנית הפסיכולוגיה הקוגנטיבית כמו הגשטלט, מאמינה שהאדם מטבעו חפשי בבחירתו כדי שהוא יהיה אחראי באופן בלעדי למעשיו כלפי עצמו וכלפי העולם ולתת עליהם את הדין. המאמר מבקש להסביר את גורם החופש כבסיס להגשמת אנושיותו של האדם החושב את מחשבתו מחדש, כמו כן, יסביר המאמר את היחס בין חופש, בחירה ואחריות בהגדרת האדם האוטנטי ואת אחריות העשייה העצמית של האדם כביטוי למשמעות האדם המשתנה .

מאת: krouz zadokיהדות04/03/111613 צפיות
The article will discuss the dialogue between the skilled man and God continues with man’s confession. This is the final condition necessary for the meeting to take place. Man confesses because he thinks that to do so will benefit him. He believes that God can forgive him and hopes that, indeed, he will be forgiven. This hope for salvation is a fundamental of faith. The essence of the confession is the faith of the one confessing in God, for otherwise he would not confess before God at all.

מאת: krouz zadokיהדות04/03/111563 צפיות
This article Part 4, will discuss the Imperative as Expression of Love and The Subjective Aspect of the Commandment to Love.

מאת: krouz zadokיהדות04/03/111625 צפיות
The article will discuss the Commandment "You will Love" in its total construction. The discussion of the characteristics of the commandment will be divided into a number of sections: 1. Investigation of the parts of the commandment; "you will love" in its total construction. 2. Time within which the commandment is valid. 3. The subjective side of the command. 4. Its singularity in comparison with other commandments. 5. Can love be commanded?

מאת: krouz zadokיהדות01/03/111649 צפיות
The article will discuss the prior conditions to the occurrence of the meeting between man and God. Several conditions must be fulfilled before man can meet with God: b) The skilled man cannot yet meet God because he expects redemption from God. The second prerequisite for the meeting is the commandment to love God, after which God can then respond.

מאת: krouz zadokיהדות01/03/111664 צפיות
The article will discuss the prior conditions to the occurrence of the meeting between man and God. Several conditions must be fulfilled before man can meet with God: a) Only the gifted man meets with God. He must ear the meeting with god through arduous intellectual and spiritual study and discipline

מאת: krouz zadokקבלה28/02/111943 צפיות
גלגול נשמות זו אמונה, שהנשמה הנפרדת מן הגוף בשעת מיתתו של האדם חוזרת ומתגלמת בגוף אחר. מתגלמות בבני אדם, בדומם, בבעל חיים או בצומח. לשון אחרת: שהנשמות חוזרות ומופיעות בעולם הגשמי כשהן מלובשות גופים מתחלפים. המאמר מונה את העדויות על אמונה זו לאורך מאות שנים החל בפירושי התנ"ך דרך פיתגורס ועד המשורר השווצי צשוקה. האמונה הרצינית בגלגול נשמות, האומרת שהנשמה הנפרדת מן הגוף בשעת מיתתו של האדם חוזרת ומתגלמת בגוף אחר לא נכתבה בתורה. המאמר מנסה להסביר מדוע אמונה כה ממשית ומכובדת זו אין לה מקום ולו אזכור אחד בכל התורה.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213888 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201449 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191630 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica