חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנדסה - מכינה הנדסית

מאת: שחףמוסדות לימוד25/07/20101009 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לתחום ההנדסה השפעות רבות על חיי היום יום בעידן המודרני, החל מתכנון המחשב איתו גולשים באינטרנט, דרך תכנון הבתים בהם אנו חיים, וכלה במחקר ופיתוח של רובוטים מתוחכמים המשמשים לחקר החלל. לימודי הנדסה זוכים להתעניינות רבה, ומשום כך תנאי הקבלה בדרך כלל הינם גבוהים בצורה משמעותית מלימודי תחומים אחרים. מתעניינים בלימודי הנדסה לתואר ראשון אשר אינם בתנאי הקבלה יכולים להשתלב בלימודי מכינה קדם אקדמית ייעודית למקצועות טכנולוגיים, המאפשרת לשפר את הציונים ולהגדיל את הסיכוי להתקבל ללימודים.

בשל הביקוש הרב ללימודי הנדסה לתואר ראשון, תנאי הקבלה של תחום זה נחשבים לקשים יחסית לתחומים אחרים, ורבים מתקשים לעמוד בהם. ישנם הבדלים ניכרים בתנאי הקבלה ללימודי הנדסה בין המוסדות האקדמיים השונים המציעים תחום זה, כמו גם בין המסלולים עצמם. בדרך כלל תנאי הקבלה כוללים תעודת בגרות מלאה, בגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמה של ארבע יחידות לפחות, ציון פסיכומטרי, ושקלול של כל אלו.

מוסדות אקדמיים רבים מציעים מכינה הנדסית, המיועדת למועמדים ללימודי תואר ראשון בהנדסה אשר ציון הפסיכומטרי שלהם אינו גבוה מספיק או שתעודת הבגרות שלהם איננה מלאה. מכינה קדם הנדסית מציעה הזדמנות ייחודית לשפר את הציונים בבגרות ובפסיכומטרי, על מנת להגדיל את סיכויי הקבלה ללימודי הנדסה. בנוסף למועמדים ללימודי הנדסה לתואר אקדמי, ישנם רבים אשר אינם עומדים בתנאי הקבלה של לימודי הנדסאי, וגם הם יכולים להשתלב בלימודי מכינה קדם אקדמית הנדסית.

מכינה הנדסית אורכת סמסטר אחד או שניים, בהתאם לכמות הנושאים אשר יש להשלים. גורם נוסף אשר משפיע על משך הלימודים הוא תדירות הפגישות, ומסלול הלימודים. מוסדות לימוד רבים מציעים לימודי מכינה קדם אקדמית טכנולוגית במסלול ערב, אשר מאפשר גם לאנשים עובדים או בעלי לוח זמנים צפוף לשפר את ציוניהם. לימודי ערב במכינה הנדסית הינם במתכונת של שני ימי לימוד בשבוע ובשעות אחר הצהריים, עובדה המוסיפה ללימודים סמסטר נוסף.

תוכנית הלימודים במכינה הנדסית ללימודי הנדסה משתנה על פי המקצועות אותם על המועמד להשלים, ובהתאם לדרישות הקבלה של המקצוע הרלוונטי. בדרך כלל הלימודים כוללים אנגלית, פיזיקה, מתמטיקה, מיומנויות למידה ומחשב, אשר מקנים לאחר סיום הלימודים תעודה שוות ערך לתעודת בגרות. בנוסף, מוסדות אקדמיים רבים כוללים במסגרת המכינה גם קורס פסיכומטרי, המהווה הכנה לבחינת הפסיכומטרי.

יתרון מהותי נוסף של מכינה הנדסית הוא בעובדה שהיא מאפשרת להתוודע אל אורח החיים האקדמי בצורה הדרגתית, דבר המסייע להצלחה כבר מראשית הדרך האקדמית. צורת הלימודים הנהוגה במוסדות אקדמיים שונה במידה ניכרת מאשר אופן הלימודים בבתי הספר, עובדה אשר מקשה בצורה ניכרת על הסטודנטים בשנים הראשונות ללימודים.

רוצים לדעת עוד על לימודי מכינה הנדסית? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 



תגיות המאמר: לימודי הנדסה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101286 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101457 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101330 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101158 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101500 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101134 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102680 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא מוסדות לימוד

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182494 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182686 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182721 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאת: ליאורמוסדות לימוד01/04/182103 צפיות
בית ספר להנדסאים עם יחס אישי, הוא מקום שכדאי ללמוד בו. בבתי הספר להנדסאים, מוכשרים הנדסאי העתיד של ישראל. ההנדסאים תורמים לרמה הטכנולוגית הגבוהה, של ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד04/03/181761 צפיות
הנדסאים חרוצים, משתלבים בתפקידים שונים, בתעשייה המסורתית, ותעשיית הטכנולוגיה המתקדמת. ההנדסאים לומדים, במכללות טכנולוגיות (בתי ספר להנדסאים).

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181733 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: דוד דרומרמוסדות לימוד07/03/173031 צפיות
לבני נוער (בנים) גילאי 14-16 תושבי נתניה, חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור, קדימה והמושבים של המועצה האזורית עמק חפר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica