חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אני מצהיר על עצמי שאני הילד הקטן בגרסה המודרנית של "בגדי המלך החדשים" ואני אומר לכם: המלך הוא עירום!!!!

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/07/20101889 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני מצהיר על עצמי שאני הילד הקטן בגרסה המודרנית של "בגדי המלך החדשים" ואני אומר לכם: המלך הוא עירום!!!!

מאת

שף אלון גונן

שנת 2010 מסתמנת לה כג'אנר הולך וגדל של מספר ייננים בישראל , אשר אוהבים לעשות שימוש בחביות עץ חדשות ולהניח  ליין  לשהות חודשים ארוכים בתוכם, יורם מיקב אלכסנדר מתפאר ב 24 חודשים,וילה וילהלמה בשלוש שנים, זאוברמן מי בעצם יודע כמה זמן עם התרכיז שלו, הסירה רזרב 2007  של יקב טוליפ שעוצמת העץ ביין הפתיעה את כל פאנל הטעימה וכמובן סדרת UNICA  של יקב אמפורה  אשר בגללה אני כותב את כתבה זו , סדרת היין של ארקדי פפיקיאן אשר הפתיעה רבים ומשרישה אט אט את התפיסה המוטעית לדעתי של שימוש מאסיבי בעץ.ויש עוד ועוד. משום מה על תוויות רבות של יינות אני מגלה את מערכת יחסי הציבור המשומנות של היקבים אשר מתפארים ברישום של 20 ומעלה חודשי חבית ומעל 15% אלכוהול .

אז השימוש המסיבי בעץ  נעשה לדעתי על מנת לחפות על יין בינוני שעשוי בחובבנות עם מסכות רבות וגסות של עץ, סוכרים ואלכוהול גבוה, לא ברור לי הצורך לעשות יין בעל אחוזי אלכוהול גבוהים כל כך, 15 אחוזי אלכוהול זה הרבה אלכוהול, לבצור פרי ברמות סוכר גבוהות על מנת לקבל אחוזי אלכוהול ומתיקות גבוהה, האם לא הגיע הזמן לנעץ סיכה בבלון הנפוח הזה ושכולם יראו את המניפולציות הוינולוגיות שנעשות בשימוש בחבית,בתיקון החומצה,בהוספת סוכר מדוע אין לנו מכון יין אמיתי שבודק מה יקבים עושים ודואג שהם יפעלו כראוי. האם לא הגיע הזמן שיפורסמו האנליזות של היין כאשר הם נשלחים לתחרויות בארץ ובעולם הרי זה לא סוד שבתחרויות יש שיטה על פייה אפשר לזכות במדליה וזה קשור למספר פרמטרים אשר ניתנים לפיצוח. כך שזה ממש לא רלוונטי ליין עצמו, זה רלוונטי לאותו קיר שעליהן הן תלויות או לאותו עמך שמתרגש מתחרות בין לאומית בסולובניה או בצ'ילה.

מדוע המלך הוא ערום: כי שימו לב ששום מבקר שמכבד את עצמו ושום עיתון ראוי או מגזין יעניק  ציון מעל 90 ליינות שספגו עץ בצורה בלתי אחראית , בצורה כזו או אחרת שימוש מסיבי בעץ יכול להיות סוג של ייננות אבל היין חייב להיות מאוזן,חומציות מתאימה ללא תיקונים חריגים,רמות סוכר ואלכוהול הגיוניים ולא מיץ שזיפים +15% אלכוהול +רמת סוכר גבוהה ומי יודע כמה בי סולפיט ובוא נקרא ליין אמרונה. אמרונה עושים איי שם באיטליה . יורם מיקב אלכסנדר פתח צוהר ליינות בסגנון האמרונה אשר לו זה צלח אומנם שאר החיקוים של החיקוי הפך כל דמוי פורט עם אחוזי אלכוהול גבוהים ל " בסגנון  האמרונה" .  מצאו להם היקבים שיטה ואמרו  קדימה נשים על היינות הבומבסטים רווי העץ והאלכוהול  מחיר של אמרונה ונחייך כשאנחנו מוזגים אותו ונהנהן בראש ונפלוט מבין שפתינו הרי "זה בסגנון האמרונה " ואותו ציבור שאמירת השם אמרונה מרטיטה אותו פשוט כדי לא להיתפס כאידיוט מסכים עם האמירה ונאלץ לשתוק , אז בטעימה עיוורת נעמה יין בסגנון האמרונה של אלכסנדר ייפסל.  כאשר יכניסו את הנוזל לבקבוק מעוצב ויפה עם תווית איכותית ויקרה ומשרד יחסי הציבור ירעיף בשבחיו ואפילו הוא יקבל מדליית זהב בקרקוב אזי מחירו ירקיע שחקים הרי זה יין בסגנון האמרונה ( כן כן בכוונה המילה בסגנון נהייתה קטנה כי עוד מדליה מסלובניה כבר תעלים את המילה בסגנון)

המלך הוא ערום אני אומר שוב ושוב- לא סגנון ולא אמרונה, לא יין ולא נקטר האלים נמצא בבקבוקים המעוצבים בתוויות יפות המתהדרות באחוזי אלכוהול ובתרכיז עץ.

ולסיכום: אותם ייננים שעושים שימוש מסיבי בעץ, באחוזי אלכוהול גבוהים,הם גם אלה שמבקשים מחירי יין  שערורייתיים. בברי יין רבים שביקרתי לאחרונה (Winebar, מתושלח, ג'נו ועד) פשוט מחרימים את היקבים שמרחיקים את קהל אוהבי היין במקום לקרבם.לא תמצאו בברי היין האלה את אלכסנדר, זאוברמן,וילה וילהלמה, גם בגלל המחיר וגם בגלל שהיין כמעט ולא מתאים עם אוכל  שמגישים שם.

במדינת ישראל יש 8 חודשי חמסין הרי לא יעלה על הדעת שלא יקחו זאת בחשבון הייננים וירגיעו קצת את היינות שלהם עם אחוזי אלכוהול אשר ראויים למדינה חמה כל כך .

אבל מהכרות שלי את התעשיה אני יכול רק לסכם את הכתבה הזו במשפט הבא:

זה לא יועיל המלך הוא ערום בחוף נודיסטים.

(נוסח המשפט אומנם נכתב בלשון זכר אך הוא מתייחס לשני המינים לידעתך נעמה)

 http://www.adomolavan.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121325 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121453 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121277 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121331 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121492 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121409 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121467 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142917 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144444 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411838 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148165 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148483 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica