חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טעימות יינות אלכסנדר- שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול02/08/20102424 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

טעימות יינות אלכסנדר מאת: אלון גונן
יולי 2010

ליזה סובניון בלאן 2008:
צבע היין בהיר וצלול כיאה לזן הסובניון, הריח והטעם צמודים אחד לשני והפה מקבל בדיוק את מה שהוא מריח. מיזוג הטעמים ביין טוב, היין מעט חומצי אך מאוזן וטוב. היין שהה רק בנירוסטה והוא קייצי מאוד ומתאים למאכלים קלים.

ליזה שרדונה 2008:
היין שהה שנה וחצי בחבית אולם יש הרגשה כי החבית לא השתלתה על הפרי שנבצר מוקדם. היין חד מאוד וטעמי פירות בוסריים שופעים ממנו, טעמי אננס מתגלים לאחר כמה דקות פתיחה בכוס. שרדונה אלכסנדר שונה בנוף השרדונה הישראלי צריך להתרגל אליו ואז להחליט אם אוהבים את הסגנון.

סנדרו 2008:
קברנה סובניון, מרלו, שיראז, פטיט וורדו, סובניון בלאן.
היין שהה 14 חודשים בחבית.
היין בוקבק לאחרונה ועדיין קצת תפוס.
ריחות שיזף בשל באף, המון טעמים שחורים בוקעים מהיין, קפה, שוקולד, אספרסו.
אני לא החלטתי עדיין אם היין מרגש אותי עם מגוון הטעמים שבו או שהוא מבלבל אותי ולא מאפשר לי להנות ממנו כפי שהוא. היין צריך מנוחה ארוכה בבקבוק על מנת לומר את דברו. אני אחזור אליו בעוד תקופה. אבל ללא ספק השימוש במספר רב של סוגי ענבים מעניין מאוד.

קברנה 2007:
24 חודשי חבית 30 אחוזים בעץ אמריקאי.
צבע היין מרשים עם גוון בורדו עמוק, היין שופע טעמי פלפל טרי, טבק וריבתיות עוטפת את חלל הפה.
טאנינים טובים והיין מאוזן.
שימוש בחבית אמריקאית זרקה את היין למקום אחר בז'אנר הקברנה הרגיל. טעמי כרמל ומעט וניל בשילוב עם הפלפל והטבק זו חוויה מאוד מעניינת. אמנם טעמים מורכבים ומבלבלים מאוד בחווית הטעימה אך היין לא מתאים לכל אחד, הוא לא יין של מתחילי הקברנה החזק. זה יין שצריך להשלים עם אמירתו ולתת לו להפתח עוד ועוד.

קברנה פרנק 2009:
לקברנה פרנק הוספו 5 אחוזי פטיט וורדו אשר תרמו לאטימות הצבע. ריחות בשלים של פירות יער צעירים וטריים, חמאתיות נעימה בבליעה, והפעם 14 אחוזי האלכוהול עושות טוב ליין. עפיצות נעימה, גוף יציב וחסון והפירותיות הבשלה והריבתית הבוקעת מהיין כנראה שהסכימו עם ההחלטה של יורם היינן לבצור בבריקס גבוה מאוד.

גסטו 2007:
קברנה סובניון, מרלו, שירז.
גם כאן נעשה שימוש חלקי בחביות עץ אמריקאיות אשר מעניקות תבלינים נוספים בבלנד.
טעמי קרמל לצד פלפל שחור שמורגש מאוד בשפתיים ומהווה עיקצוץ מעניין בפה.
היין בעל איזון וגוף חסון, גם כאן טעמי הריבה עוטפת את חלל הפה ולא נותנת לאלכוהול להשתלט.
היין מתערבל בכבדות בכוס ונפתח עם הזמן, חמאתיות בבליעה ועפיצות בינונית.

RENE 2008
300 בקבוקי יין שבוקבקו עבור חנות היין והטבק RENE בראשון לציון, על פי טעמם האישי של היינן יורם ורן מ RENE.
קברנה סובניון, מרלו, פטיט וורדו משנים 2007,08,09.
אני אוהב שיינן מרשה לאדם מבחוץ לבוא ורקוח יחד איתו יין שמלווה את המקום האישי שלו, היין שנעשה יחד מדגיש את החיספוס של יורם כיינן אשר דאג להוסיף לבלנד את סגנון האמרונה 2007 וגם כאן היין הוא ריבתי מאוד אך יחד עם זאת אחוזי האלכוהול סבירים וקלים יותר.
היין שהה בממוצע 16 חודשים בחבית אשר העניקה לו גוף טוב עם עפיצות מינורית. היין לא מתיימר להיות מה שהוא לא ובסך הכל הוא מיוחד ומכבד את המקום שבו הוא נמצא.
היין היווה את המשך הדרך ליין RENE מספר 2 העשוי מקברנה, מרלו, פטיט ורדו וקברנה פרנק. זה כבר יין מורכב ורציני יותר. הושקעה בו מחשבה ורצון להפיק משהו מיוחד מאוד.
היין כמעט ואטום, על גבול השחור. היין שהה 18 חודשים בחבית שהעניקה לו גוף טוב ועפיצות מעט גבוהה, אחוזי אלכוהול טובים המתמזגים עם טעמי פירות בשלים וטעמי שיזף, אקליפטוס וציפורן.
היין ישתלב יפה ורצוי עם אוכל מעט כבד ושומני כדוגמת קדרות טלה ובשר טוב.
לאחר כחצי שעה בכוס היין התמתן מעט והיה חמאתי מאוד בבליעה.

לסיכום:
יקב אלכסנדר הוא יקב שונה. היינן יורם עושה יין בסגנון מסוים מאוד וצריך להכיר ולהתרגל לאופי היין שעשיר בעץ ובאחוזי אלכוהול גבוהים על מנת לאהוב את הז'אנר של שימוש מסיבי בעץ ובאלכוהול.
לא כל חיך יכולה להתרגל ליין הכבד של אלכסנדר. עיקר הבעיה היא האקלים החם בארץ אשר מקשה על שתיית יין אדום עוצמתי רוב ימות השנה.
גם היינות הלבנים של היקב שופעים טעמים דומיננטיים ויש להם אמירה נוקבת. הבקבוקים המעוצבים והמחיר הגבוה של היין הם עוד צד של מיתוג היקב בנוף יקבי הבוטיק בישראל.

נכתב באתר היין : 

לאתר של יקב אלכסנדר

http://www.adomolavan.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121326 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121454 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121281 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121334 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121494 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121411 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121468 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172762 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142552 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142921 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144448 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411870 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148168 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148486 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica