חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אומנות טיפולית

מאת: שחףאומנות - כללי10/08/20101354 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אומנות מאפשרת להביע את מאוויי הנפש הכמוסים ביותר, ולהעלות רגשות ותכנים מהעולם הפנימי אשר לא היו באים לידי ביטוי בדרכים אחרות. לימודי אומנות טיפולית מקנים כלים מקצועיים ומעשיים מתקדמים, ופותחים הזדמנות למי שמעוניין להשתלב בתחום הטיפולי. טיפול באומנות משלב בין שני תחומים שונים אך משלימים, ומהווים מסלול לימודים ייחודי המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה.

ישנן שתי גישות מנחות המשלימות אחת את השנייה בעולם התרפיה באומנות, אשר מתייחסות לקשר בין תהליך היצירה והמטופל. גישה ראשונה של לימודי אומנות הטיפול רואה בתהליך היצירה ותוצריו את מהות הטיפול, ומכונה אמנות כמרפאה. לעומת זאת, הגישה השנייה של לימודי אומנות הטיפול מתייחסת אל האומנות ככלי בלבד בתהליך הטיפולי, ונקראת אמנות לשם ריפוי. שתי הגישות גם יחד מבקשות להביא לשינוי אצל המטופל, אם מבחינה רגשית ואם מבחינה התנהגותית, על ידי טיפול בעזרת אומנויות שונות ומגוונות.

לימודי אומנות טיפולית מאפשרים להיחשף למגוון רחב של אמנויות, ובהם פוטו תרפיה העושה שימוש בצילום בכדי לטפל, טיפול באמצעות דרמה הקרוי פסיכודרמה, תרפיה במוזיקה, ביבליותרפיה או טיפול באמצעות ספרות, תרפיה בתנועה, טיפול באומנות פלסטית, ועוד. במהלך לימודי אומנות טיפולית ניתן לבחור האם להתמקד באמנות אחת, או ללמוד כמה אומנויות במקביל. בעת חיפוש לימודים מומלץ לבדוק את נושאי הלימוד, ולוודא כי הם רלוונטיים ומעודכנים בחידושים האחרונים בתחום.

בעקבות המודעות הגוברת לתחום הטיפול הרגשי לסוגיו, ישנו ביקוש רב ללימודי אומנות טיפולית ונפתחו תוכניות לימודים שונות המציעות מסלול זה. כדאי לברר לאיזה תעודה זכאים בסוף הלימודים ומה מקנה התעודה מבחינת אפיקי תעסוקה, על מנת לא להיתקל בהפתעות בלתי נעימות לאחר הסיום. דברים נוספים שכדאי לבדוק בעת חיפוש לימודים הם סוגי האומנויות הנלמדות, תדירות הפגישות ומשך הלימודים, מידת התרגול המעשי, וגובה שכר הלימוד. מוסדות אקדמיים רבים מציעים עזרה בהשמה מקצועית לבוגרים מצטיינים, אולם יש לבדוק זאת בצורה פרטנית.

תוכנית לימודי אומנות טיפולית עשירה ומרתקת, ומשלבת בין ידע תיאורטי מעמיק והתנסות מעשית נרחבת במגוון אומנויות. נושאי הלימוד התיאורטיים כוללים פסיכולוגיה, היסטוריה של אומנות, תיאוריות הקבוצה, טיפול בילדים ומתבגרים, ניתוח אסכולות שונות באמנות, ועוד. החלק המעשי של לימודי אומנות טיפולית כולל סדנאות מעשיות וחווייתיות בתחומים שונים, דוגמת תראפיה, פסיכולוגיה, ועוד. הדרכות קבוצתיות המלוות את העבודה המעשית הן חלק נוסף של לימודי אומנות טיפולית.

תנאי קבלה של לימודי אומנות טיפולית משתנים במידה רבה בין המסלולים השונים, אך בדרך כלל יש צורך להציג תואר ראשון בתחומים כמו פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, חינוך מיוחד או מדעי ההתנהגות. בוגרי לימודי תואר ראשון בנושאים אחרים נדרשים להשלמות של קורסים בנושא פסיכולוגיה, במסגרת של מכינה קדם אקדמית או במהלך הלימודים. תנאי קבלה נוסף של לימודי אומנות טיפולית הוא ראיון אישי וקבוצתי, וסדנת מיון.

רוצים לדעת עוד על לימודי אומנות טיפולית? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101283 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101453 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101328 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101156 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101499 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101132 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102678 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223256 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223538 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223282 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205139 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205182 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206118 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192330 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica