חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריבית צרכנות דיור ואנחנו...

מאת: אינטרנטעצרכנות וקניות11/08/20101379 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארצות הברית) החליט ביום ג השבוע על השארת הריבית ללא שינוי בדומה להודעה הקודמת שהוא הוציא לפני חודשיים שגם בה הוא הותיר את הריבית ללא שינוי.

לכאורה אין הבדל בין שתי ההודעות-בשתיהן הנגיד הותיר את הריבית ללא שינוי אך למעשה ישנם הבדלים רבים המעידים על כך שהיציאה מהמשבר נראית רחוקה מתמיד.

בכלליות ההבדל הראשון והחשוב ביותר הוא בהתייחסות לפעילות הכלכלית ולתעסוקה, שבפעם הקודמת נכתב שהן ממשיכות להתקדם ולהשתפר הדרגתית, בעוד הפעם נאמר שהן האטו בחודשים האחרונים.

גם במבט קדימה רואים נסיגה ברורה: ההתאוששות, כך נאמר כעת, תהייה צנועה מכפי שהוערך קודם לכן, בעוד בפעם הקודמת נאמר בפשטות שהיא תהייה מתונה לזמן מה. יצוין, כי מדדים צופים קדימה של OECD וקונפרנס בורד מחזקים גישה זו ומראים היטב שכלכלת ארה"ב נמצאת בתאוטה (deceleration).

הבדלים נוספים...

משקי בית - כלכלת משפחה

הבדל נוסף, לכאורה קטן אך חשוב, נוגע למשקי הבית, ליבת הכלכלה האמריקאית, שלקצב הגידול בהוצאותיהם נוספה הפעם המילה הדרגתי. פרט לכך, גורמים רבים וכבדי משקל ממשיכים להגביל את ההוצאות הללו, לרבות חוסר תעסוקה, גידול לא מספק בהכנסה האישית, ערך נמוך של רכוש הנדל"ן ואשראי שניתן במשורה.

למרות שהריבית המוניטארית בארצות הברית נמוכה במידה יוצאת דופן תקופה ארוכה כל כך, בארבע המגבלות הללו לא נרשם שיפור מהודעה להודעה וזו נקודה מטרידה ובעייתית מאוד.

חברות

גם בקשר למגזר העסקי ניכרת נסיגה: המילה משמעותית הוסרה מתיאור קצב הגידול בהוצאות החברות על תוכנה וציוד. בד בבד נכתב שהמעסיקים ממשיכים להסס לשכור עובדים, ממצא המצביע על כך שגם הם אינם בטוחים שההתאוששות הנוכחית מבוססת ובת קיימא. ההוצאה על מבנים לא למגורים ממשיכה לגלות רפיון.

דיור

חודש חולף וחודש בא, אך מספר התחלות הבנייה ממשיך להיות נמוך ולא מסתמנת התאוששות. יצוין, כי התאוששות במגזר חשוב זה תהווה אבן יסוד להתבססות ההתאוששות בכלכלה הכוללת, בין השאר בשל כך שתתמוך בתעשיות ותחומים שונים התלויים בו.

עלייה במספר התחלות הבנייה נחוצה משום שהיא מקדימה היבטים אחרים בשוק הדיור ומצביעה על כך שהבונים מעריכים שהביקוש לדיור ירשום עליית מדרגה.

אשראי

האשראי במשק האמריקאי מוסיף להצטמצם ובהודעה החדשה הוסרו המילים בחודשים האחרונים. השמטה זו כוונה, להערכתנו, להדגיש את היקף הבעיה, שאינה תופעה נקודתית, אלא בעיה מבנית יותר. המשפט לפיו הסביבה המימונית הפכה פחות תומכת בפעילות הכלכלית הוסר, עושה רושם כדי להבהיר שנית שמדובר במצב בר קיימא, לא בהתפתחות תחומה בזמן.

אינפלציה

לא בכדי נדחק נושא זה לשוליים. אין שינוי בהתייחסות ה-Fed שכן אין סימנים לה באופק. נהפוך הוא, הגורמים בבסיסה נמצאים בקו ירידה וניצולת המקורות החלקית תוסיף להגביל אותה תקופה ממושכת. יצוין, כי הפיחות המהיר בדולר לאחרונה לא הוזכר כגורם סיכון בהקשר זה.

ריבית

אין שינוי בפסקה העוסקת בנושא ולמעשה הייתה זו הפתעה גדולה לו היה שינוי כזה. הריבית תישאר נמוכה במידה יוצאת מהכלל חודשים ארוכים קדימה. יש הסבורים כי מדובר במספר שנים ויש הנוקבים במועדים שונים במהלך 2011, אך גם אלו מתרחקים והולכים. כך או כך, כשנגיב להודעות הריבית הבאות, נוכל מן הסתם לעשות copy paste לפסקה זו.

צעדים נוספים

הפסקה העוסקת בכך חדשה לחלוטין. היא לא הוזכרה בהודעה הקודמת, אך רבים העריכו כי תופיע הפעם, במתכונת כזו או אחרת. עצם הופעתה מהווה עדות ניצחת להרעה המחודשת ולכך שהמגזר העסקי רחוק ממצב בו יוכל להתמודד כראוי עם אסטרטגיית היציאה הכה נחוצה ודחופה של הרשויות – יקור הדרגתי (נירמול) של הריבית והקטנת הגירעון הדו ספרתי בתקציב הממשלה.

ה-Fed לא ישנה את סך החזקותיו בני"ע, על ידי כך שימיר אג"ח רשויות ואג"ח מגובות משכנתאות באג"ח ממשלתיות עם מועדי פדיון רחוקים. כמו כן תמוחזרנה החזקותיו הנוכחיות באג"ח ממשלתיות כשתגענה לפדיון. נקודה זו תספק תמיכה חזקה מאוד לאג"ח של ממשלת ארה"ב, תוזיל אותן לצורך מימון החוב הממשלתי, שעה שהן מונפקות בהיקפים גדולים, ובמישרין תתמוך בחוזקה גם באג"ח הממשלתיות לטווח בינוני – ארוך בארץ.

לדברי רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות: " בהתאם להערכות המוקדמות הריבית נותרה כל כנה אולם איזה הבדל בין שתי ההודעות.

בשורה התחתונה אנו רואים רפיון מחודש, התייחסות שלילית יותר במבט קדימה וחזרה לצעדי מדיניות משלימים, שבשלב הזה קיווינו שכבר לא יהיה בהם צורך. אסטרטגיית היציאה נראית היום רחוקה מתמיד".


בנסיבות הללו, ברורה לחלוטין הירידה החדה, בת 14 נקודות בסיס, בתשואת הפדיון על האיגרת הממשלתית האמריקאית ל-10 שנים, המסתכמת עתה ב-2.74% בלבד. מי היה מאמין?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אינטרנטע

מאת: אינטרנטעמוסדות לימוד27/02/111706 צפיות
החלטת ללמוד לתואר ראשון במנהל עסקים? לפניך כל הפרטים אודות מוסדות הלימוד במרכז הארץ, שיכולים להתאים לך...

מאת: אינטרנטעלימודים אקדמאיים16/02/111748 צפיות
איפה ניתן ללמוד לתואר ראשון במנהל עסקים בצפון הארץ? בואו לקרוא טיפים ומידע חשוב לסטודנטים לעתיד...

מאת: אינטרנטעבריאות השן09/02/112298 צפיות
האם מדינת ישראל תאשר בחוק מתן טיפולי שיניים לילדים בחינם? בואו להבין במה דברים אמורים...

מאת: אינטרנטעבעלי חיים - כללי07/02/113499 צפיות
חשבת פעם מה עלה בגורלן של מאות ואלפי בעלי חיים בעקבות אסון הכרמל?

מאת: אינטרנטעחיות מחמד03/01/112025 צפיות
בכל בית שלישי בישראל יש חיית מחמד, כלב או חתול. כל מי שגידל או מגדל כלבים וחתולים יודע עד כמה הם אהובים... אבל אם אנחנו כל כך אוהבים את חיות המחמד שלנו, למה אף אחד לא שואל בכל רם ובודק מה הם אוכלים?

מאת: אינטרנטעבריאות הנפש19/10/101879 צפיות
טיפול מומלץ לחרדה או פוביה הינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, וכיום נחשב לטיפול היעיל ביותר במצבים כאלו.

מאת: אינטרנטעבריאות הנפש19/10/102171 צפיות
איך תזהו חרדה או פוביה אצל ילדיכם? למה חשוב לשים לב? קיראו בהרחבה.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות וקניות

מאת: אמורצרכנות וקניות26/07/231904 צפיות
גן עדן למחפשי רוח : החנות שלנו ( אונליין) היא גן עדן לאלו המבקשים להתחבר לאמונתם ולאמץ את היופי שבמסורות הדתיות. אנו מבינים את החשיבות של מציאת פריט דתי מושלם או מוצר יודאיקה כדי להשלים את השיטות הרוחניות שלך

מאת: חיים נויצרכנות וקניות24/09/20845 צפיות
Zynga Inc. (Nasdaq:ZNGA), מובילה גלובלית בבידור אינטראקטיבי, הודיעה היום שהמשחק לסלולר Match-3 הקסום שלה Harry Potter: Puzzles & Spells הושק רשמית והחלה ההפצה שלו ברחבי העולם. עם רישיון רשמי מ-Warner Bros. Games ומוציא לאור בלייבל Portkey Games, המשחק זמין להורדה חינם במכשירי iOS ואנדרואיד, וגם באמזון קינדל ופייסבוק.

מאת: חיים נויצרכנות וקניות16/02/201127 צפיות
Mary Kay Inc., חברת קוסמטיקה גלובלית ומובילה בחידושים בטיפוח העור, ממשיכה בתמיכה בת עשרות שנים שלה בקהילת הקוסמטיקה והקהילה המדעית על ידי תמיכה לאחרונה בכנס פאלם ספרינג לדרמטולוגיה דורית 2020 מ-14 עד 16 בפברואר.

מאת: דודישצרכנות וקניות30/04/184432 צפיות
עכשיו שיש לנו מדיניות של "שמים פתוחים" כל העולם נפתח בפנינו. תמורת כמה מאות שקלים אנחנו יכולים להגיע לפריס, אמסטרדם, ברלין או רומא ואכן אנחנו הישראלים מנצלים היטב את השמיים שנפתחו בפנינו.

מאת: חיים נויצרכנות וקניות17/03/165849 צפיות
מייקל קורס נכנס עכשיו לשוק הלבישים. בסתיו הזה החברה תציג קו אקססוריז חדש של טכנולוגיה לבישה, והפריט הראשון הוא שעון התצוגה החכם MICHAEL KORS ACCESS. ההשקה מכוונת לצרכן שמתמקד באופנה וכוללת שעון חכם שמתמקד בסגנון זוהר ועיצוב חדשני ממוביל באופנת מותרות.

מאת: חיים נויצרכנות וקניות02/03/164611 צפיות
פאפא ג'ונס פיצה ממשיכה את הצמיחה הגלובלית שלה כחברת משלוחי הפיצות השלישית בגודלה בעולם בפתיחת הסניף הראשון שלה בישראל.

מאת: orya peryצרכנות וקניות17/09/154332 צפיות
לידה היא דבר מרגש מאוד. כאשר מדובר בלידה של קרובת משפחה, קרובה או רחוקה, חברה טובה, חברה לעבודה ועוד, הדבר מרגש אף יותר. אין דבר משמח יותר מלשמוע בשורה על תינוק חדש שנולד וכל אדם שקרוב ליולדת, מעוניין לבוא, לבקר, להתעניין בשלומה וכמובן להעניק לה מתנת לידה, שתסמל באופן הטוב ביותר, את ההתרגשות והשמחה שהוא חש יחד עם היולדת, על הולדתו של התינוק החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica