חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על מנת לטפל כראוי בנושאים של הסדרת חריגות בניה,כתבי אשום בגין בצוע עבודה ללא היתר,שימוש שלא ע'פ היתר, חשוב להיעזר בעו"ד בקי ומנוסה בתחום התכנון והבניי



על מנת לטפל כראוי בנושאים של הסדרת חריגות בניה,כתבי אשום בגין בצוע עבודה ללא היתר,שימוש שלא ע'פ היתר, חשוב להיעזר בעו"ד בקי ומנוסה בתחום התכנון והבנייה וביועץ לעניינים מונציפאלים כמו בנימין קלינגר המכיר את רזי הבירוקרטייה. שכן, מדובר בתחום משפטי ותכנוני מורכב ומיוחד שמצריך מומחיות משפטית בפני עצמה, כך שלא כל עו"ד מסוגל לטפל בו כראוי ויש להקפיד ולבחור עו"ד בעל בקיאות וניסיון מעשי מוכחים בתחום זה. מדובר למעשה בתחום שמצריך התמחות משפטית מגוונת, בתחומי משפט שונים וזאת בנוסף ומעבר לדיני התכנון והבנייה בלבד.

מה כוללת ההתמחות המשפטית והתכנונית בתחום התכנון והבנייה?

ההתמחות המשפטית בתחום התכנון והבנייה כוללת כמובן, בראש ובראשונה, בקיאות והתמצאות בדיני התכנון והבנייה, אולם חשוב להדגיש שלא רק בהם. שכן, בשל מורכבותו הרבה של תחום התכנון והבנייה, ההתמחות בו מצריכה התמחות גם בתחומים משפטיים נוספים ולרבות תחום המקרקעין, תחום המשפט הפלילי, תחום המשפט המנהלי תחום הליטיגציה ,רשם המקרקעין והתיווך.

כלומר, על מנת שעורך דין ויועץ תכנוני אכן ייחשבו כמומחים  של ממש בתחום התכנון והבנייה, עליהם  להיות בקיעים ומנוסים בכל התחומים המשפטיים והתכנונים  הללו ולדעת כיצד לשלב ביניהם היטב, לפי הצורך ובהתאם לנסיבות כל מקרה לגופו.

על מנת להיות מומחה בדיני התכנון והבנייה חשוב להתעדכן ללא הרף בסעיפי חוק התכנון והבנייה והתקנות הרבות והשונות שנחקקו מכוחו וכן בפסיקה בתחום זה. שכן, תחום התכנון והבנייה נחשב לתחום מאוד דינאמי מטבעו ועל כן הוא מצריך תיקונים תכופים ללא הרף על מנת להתאים את המצב החקיקתי למצב המציאותי בשטח.

המומחיות במשפט הפלילי

המומחיות במשפט הפלילי דרושה לצורך ייצוג בהליכים פליליים שננקטים בגין עבירות בנייה לפי חוק התכנון והבנייה. ההליכים הפליליים בגין ביצוע עבירות בנייה כוללים בעיקרם העמדה לדין בבית המשפט לעניינים מקומיים וניהול משפט פלילי כנגד הנאשם. במידה והנאשם יורשע בביצוע העבירות המיוחסות לו בכתב האישום, הוא עלול להיות צפוי במסגרת גזר דינו לעונשים שונים ומגוונים, כגון קנסות, צווי הריסה, צווי הפסקת שימוש חורג, עבודות שירות, מאסר על תנאי והתחייבות להימנע מביצוע עבירה ואף מאסר בפועל.

לפיכך ומאחר ומדובר בעונשים כבדים למדי, חשוב מאוד שעוה"ד שמתמחה בתכנון ובנייה, יהיה בקי גם בהלכות הדין הפלילי וידע כיצד להבטיח לאזרח שמואשם בביצוע עבירות אלו קיום הליך הוגן ותוך מיצוי זכויותיו לפי הדין.

ככלל, ההליך הפלילי כולל מספר שלבים, לרבות הזמנה לשימוע, הגשת כתב האישום, תשובת הנאשם לאישום, ניהול המשפט ובירור האשמה, הכרעת דין, טיעונים לעונש וגזר דין.

חשוב כמובן שהנאשם יהיה מיוצג בכל אחד ואחד מהשלבים הללו, אולם ככל שהפנייה לעורך הדין נעשית בשלבים מוקדמים יותר של ההליך הפלילי, כך גם גדלים סיכויים של החשוד להינזק פחות מהליך זה ואף לצאת ממנו זכאי.

המומחיות במשפט המנהלי

המומחיות במשפט המנהלי דרושה מאחר ולפי הפסיקה ניתן לתקוף החלטה של רשות מנהלית, כמו וועדה מקומית לתכנון ובנייה או וועדת הערר לפי חוק התכנון והבנייה וכדומה, רק במידה ונפל בהן פגם מנהלי כגון העדר סמכות, הפלייה פסולה, שיקולים זרים וחריגה ממתחם הסבירות.

בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מחפשים מומחה בתחום ביטול צווי הריסה והיתרי בניה?
זקוקים לייעוץ מותאם אישית מיועץ רישוי מנוסה?
משרד קלינגר היתרי בניה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי, רישוי עסקים, בקשות לשימוש חורג, שינוי יעוד, הכשרת חריגות בניה, ביטול צווי סגירה, הפסקת עבודה, צווי הריסה.
בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה, אדריכלות, קידום בקשות ,זירוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי, הסדרים והסכמים עם הרשויות, שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

המשרד מספק מענה ייעוצי ללקוחות פרטיים, עסקיים, משרדי עו"ד, אדריכלים, גורמים ומוסדות, בהם חברות בניה, ניהול נכסים ואחזקה, רשתות קמעוניות, יבואנים, מושבים, קיבוצים, מתקני צבא ובסיסים.

רישיונות עסק לאולמות וגני אירועים, בתי ספר, גני ילדים, פעוטונים, מכללות וישיבות, מפעלי תעשייה, חברות היי טק ומחשבים, מרכזי קניות וקניונים, בנקים וחברות ביטוח, מכוני יופי ובריאות, בתי מרקחת, חדרי כושר, קאנטרי קלאב, בריכות שחייה, מתקני ספורט, מספרות, מוזאונים, בתי קולנוע, בתי אבות, יבואני רכב, תחנות דלק, חניונים ואולמות תצוגה, בתי מלון, מלוניות, אכסניות, מחסנים, רישיונות לאירועים חד פעמים בכל הארץ.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232397 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232531 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232621 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222798 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222475 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222530 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222311 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211337 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211040 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211213 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201063 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20924 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: רונית אלפסיעסקים קטנים ובינוניים02/08/191583 צפיות
האם לעבוד מהבית או לשכור משרד? לחלקנו התשובה ברורה, יש המעדיפים לעבוד מהבית ויש שעבורם הנושאר טאבו והם חייבים משרד. להלן טיפים שיסייעו לכם לבחור את המשרד האולטימטיבי עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica