חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תובנות עסקיות ביום שאחרי הקורונה

תובנות עסקיות ביום שאחרי הקורונה

עוזי פלג * (יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה מוסמך המעוף במשרד הכלכלה)

מגיפת הקורונה תכנס כנראה להיסטוריה כנקודת ציון שמתייחסים אליה כאל "כל מה שקרה לפני הגעתה, ומה שיהיה אחרי היעלמותה". יערכו כנראה מחקרים בתחומים שונים בכדי להבין ולנתח את המשמעויות והתופעות שהמגיפה יצרה בתחומים שונים של חיינו.

לאירוע בסדר גודל כזה, יש השפעה מידית על כל תחומי החיים ברמת הפרט, המשפחה, החברה, המדינה, והעולם. על כל גורם שצוין בנפרד, ועל האינטראקציה שביניהם. סביר שיהיו לו גם השלכות עתידיות שאת חלקן ניתן להעריך וחלקן כנראה לא.

המגיפה חשפה מצד אחד את חולשת הגזע האנושי, בהתייחס לאירועי טבע שונים בעוצמות שהוא לא מכיר, מאידך נחשפה העובדה, שיש חשיבות לאופן ולמהירות, שבו עוצמת האירוע נקלטה, נוהלה וטופלה הן ברמת המדינה והן ברמת הפרט.

ניתן היה לזהות את החשיבות, שיש לאופן ולמהירות של קבלת ההחלטות והאכיפה. לאופן הניהול של האירוע, למשמעת העצמית של התושבים, לאופן המוכנות וההיערכות של המערכות הלוגיסטיות הישירות והתומכות, לרמת הידע והמוטיבציה של גורמי הטיפול הישירים קרי צוותי הרפואה השונים.

הוכח שמדינות גדולות, עשירות, וחזקות, לא ערוכות בהכרח לניהול משברים מהסוג הזה, באופן טוב יותר ממדינות קטנות, ופחות עשירות. שלאירועים מהסוג הזה, יש חשיבות לגמישות ניהולית ותפקודית בשילוב של קשיחות וסדר. שיש חשיבות למשמעת עצמית גבוהה של התושבים, לתגובה מהירה של כולם, לקיום יכולת אלתור, בו בעת לקיום של תוכניות מגירה לאירועים דומים.

מדינה ישראל שהיא המדינה המאוימת ביותר בעולם, פתחה במהלך השנים את היכולות לשרוד בסיטואציות קשות, כמו גם להיערך לתרחישי קיצון, והמערכות הביטחוניות שלה הן כנראה מהטובות והמיומנות ביותר בעולם, ובוודאי שהמוכנות ביותר במדינת ישראל.

האירוע יצר משבר כלכלי חמור ביותר שיארך לא מעט זמן לצאת ממנו, עשרות אלפי עסקים זעירים וקטנים הושבתו, הוצאו לחל"ת מאות אלפים ורובו של המשק הושבת.

אחרי כל משבר בקנה מידה גדול קמות ועדות חקירה ובדיקה המנתחות ומנסות להבין ולנתח מה קרה? מי אשם? והכי חשוב איך צריך להיערך בעתיד.

כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

בכל עסק בעל העסק חייב לזהות את הגורמים שהם "יוצרי הבעיות" (אשר בהם יש פוטנציאל לנזק), את הגורמים שהם "פותרי הבעיות" (אשר בהם טמון פוטנציאל תיקון הנזק), ואת הגורמים שהם "מונעי הבעיות".(אותם הגורמים אשר ימנעו את יצירת הנזק, קיומם מונע צורך בפותרי בעיות).

הגורמים בכל אחד מהתחומים שצוינו יכולים להיות: עובדים, תהליכים, כלים, מידע, ספקים, נהלים כל גורם בנפרד או במשולב. לעיתים פותרי בעיות, הם יוצרי הבעיות לא בהכרח במזיד. בעסקים רבים הגורמים שהם פותרי הבעיות הם הדומיננטיים. בעל העסק צריך לזהות, להטמיע, ולטפח, את הגורמים שימנעו בעיות.

שיטת הסמוך הנפוצה בישראל, מנטרלת את הצורך בהערכה, והתארגנות לניהול סיכונים בעסק.

אילו חוק מרפי (המציין שאם יש סיכוי למימוש אירוע כלשהו, הוא אכן ימומש, בעיתוי הפחות נוח ועם התוצאות הקשות ביותר) היה עומד לנגד עינינו כל העת, סביר שהיינו נערכים אחרת למקרי אסון (גם אם לא בסדר גודל של הקורונה), חשיבה ריאלית, והערכת סיכונים והיערכות נכונה היו מסייעים לנו אולי לחשוב אחרת. נכון שיגידו שזו חוכמה שלאחר מעשה, זה נכון, אבל זה עשוי להגן עלינו באירוע הבא אם יקרה, מי שיגיד "שלא יקרה" אולי צודק, אבל ייפול גם באירוע העתידי במידה ויתרחש.

בניתוח SWOT ) ) כל עסק אמור לנתח את יכולותיו וחולשותיו הן ביחס למתחרים והן ביחס לנדרש בשוק שבו הוא פועל, במקביל העסק חייב להעריך את הסכנות והאיומים הנשקפים הן מסביבת התחרות, והןמגורמי הסביבה הרחבה והגלובלית (PESTEL) הכוללים שינויים: (פוליטיים, כלכליים, חברתיים, דמוגרפיים, רגולטוריים, טכנולוגיים), השינויים חלים על ציר זמן, לא תמיד מורגשים, ופתאום מתעוררים לסדרי עולם חדשים, שמוחקים את העבר המוכר, ויוצרים הווה שמצריך הרגלי חיים וצריכה שונים.

כולנו חווים את מהפכת הרכישות המקוונות ברשת, אשר גורמת בהדרגה לחיסול חנויות פיזיות. את מהפיכת התקשורת, שיוצרת דפוסי ואופני תקשורת עסקית ובין אישית חדשים. ריבוי המדיות וריבוי משתתפים וקלות יצירת הקשר, הופכות את העולם לנגיש וקרוב.

המהפכות שכולנו חלק מהם, מחסלות סדרי עולם מוכרים, ויוצרות סדרי עולם חדשים בכל התחומים, ובוודאי בתחום העסקי.

כפועל יוצא מהניתוח, ניתן להעריך ולזהות את היכולות הנדרשות למימוש הזדמנויות ולמניעת איומים וסכנות, ואת הפערים הקיימים ביחס ליכולות ולחולשות הקיימות. התובנות, והיכולת לזהות ולשפר את הנדרש, הם גורמי המפתח להצלחה ולהתמודדות במצבים קשים, הן ברמת העסק, וזה נכון גם לגבינו כבני אנוש.

בעסקים קטנים וזעירים התלות באדם אחד היא קריטית, עסקים רבים הם עסק של אדם אחד (עצמאי), משמע האדם הוא העסק, והעסק הוא האדם. היתרון בעסק כזה הוא מבנה הוצאות נמוך יחסית. גם עסקים קטנים המונים יותר מאדם אחד, תלויים במידה רבה ביכולת ובכישורים של הבעלים, או גורם אחד דומיננטי אחר בעסק, משמע רמת הסיכון גבוהה בשל התלות הגדולה באותו גורם ובבעלים.

גם לתחומי הפעילות של העסק יש משקל. עסקים רבים מספקים צורכי קיום בסיסיים כגון: מזון, תרופות, בריאות, סניטציה, בטחון אישי ולאומי, וגם פתרונות תקשורת לסוגיה. מאידך יש עסקים המספקים שירותי חוויה ובילוי חברתי, אסתטיקה ודומיה. הנמצאים במדרג הצריכה הגבוה יותר. במקרה של משבר, תהיה פגיעה ראשונה בצרכים העליונים שתחלחל כלפי מטה, ככל שהמצב יימשך. משמע רמת הסיכון במוצרים אלה גבוה יותר בתקופות משבר.

האמור לעיל מזכיר לנו את מדרג הצרכים האנושי של "מאסלו", כזכור המדרג המקורי כלל 5 שלבים, המציינים את התפתחות הצרכים האנושיים מרמה בסיסית של צורכי קיום ועד לנשגבות ולתרומה לקהילה. גם לעסק יש מדרג צרכים דומה למדרג הצרכים האנושי ומתנהג באופן דומה, ואפילו למדינה יש מדרג צרכים משלה. משמע כולם קשורים ומושפעים מכולם.

התנועה הנורמלית היא מימוש מהצרכים הבסיסיים והקיומיים כלפי מעלה. במשברים ואסונות אישיים ועסקיים שבמקרים רבים הם שלובים ושזורים זה בזה, ישנה נסיגה מהצרכים העליונים שבו שהו לפני המשבר, כלפי הצרכים הנמוכים יותר. הבנה והפנמה של מדרג הצרכים של מאסלו בראייה עסקית, תאפשר להעריך את מידת הסיכון, לפי סל המוצרים שהעסק מספק, בהתייחס לצורך האנושי.

ככל שהמוצר בסיסי יותר, יהיה בו צורך בכל עת, ככל שהמוצר מספק צרכים גבוהים יותר קיים סיכון שיהיה קיטון בביקוש בעת משבר אישי או/ו כלל ציבורי, ויש לקחת זאת בחשבון בפתיחת עסק.

גם באירוע הקורונה הנוכחי רואים שהעסקים הראשונים שנפגעו הם עסקים המספקים מוצרים ושירותים מהמדרג העליון בצורך האנושי. כגון תיירות, בילוי, מסעדות ועוד.

עסקים רבים בנויים על מינוף פיננסי גבוה בגין אשראי זול שניתן בימים "הטובים". עסקים רבים לא בדקו לעומק מה יקרה "בימים הקשים", כאשר ההכנסה תקטן ולא תאפשר החזרי הלוואות. בהשקעות ונטילת הלוואות, יש חשיבות קריטית לבחון את השינוי בנקודת האיזון התזרימית של העסק , לנתח את היקפי המכירות שידרשו, על פני ציר זמן עד לפירעון ההלוואה.

עסקים רבים הוקמו על בסיס רעוע ולא יציב דיו, בדומה לסירה קטנה, המפליגה בים וכל גל מסכן אותה.

בחלק גדול של העסקים רמת הניהול הכללי נמוכה, תהליכי קבלת ההחלטות ספונטנית ונקודתית. ברוב העסקים הקטנים הניהול הפיננסי לקוי ומרושל, הבעלים מוזעקים או נזעקים לבנק בתדירות גבוהה, לספק הסברים ובטחונות, לסתום חורים בתזרים המזומנים, ולספר סיפורים בנוסח "כך זה אצל כולם" או "אלה זמנים קשים".

תמיד יש גורם שאשם במצב "רק לא בעל העסק".

יש עסקים שמראש זכות הקיום שלהם כעסק מוטלת בספק, הן בשל סוג המוצרים אותו העסק מספק, הן בשל היעדר הון עצמי מספק, הן בשל היעדר כישורי ניהול עסקי וארגוני מתאימים, הן בשל העדר בקוש מספק למוצרים, הן בשל העדר בידול מספק בסביבה תחרותית חזקה. יתכן גם שילוב של כל המצוין יחדיו, בצירוף גורמים נוספים. עסקים כאלה מתנדנדים כל העת, לא מצליחים לצבור כסף לימים קשים. וחיים מהלוואות שלא נגמרות.

עסקים רבים לכאורה מצליחים, צמחו מהר מדי, ולא בנו את עצמם כראוי במהלך צמיחתם. בדומה לצמיחה אנושית פיזית מהירה, והיעדר מתאם בצמיחה השכלית והמנטלית במקביל.

מודל הניהול של אדיג'ס מדרג את מחזור החיים העסקי, בדומה למחזור חיי אדם. כנגזרת מכך, נדרש לבצע התאמות הן בכישורי הניהול הנדרשים במחזור החיים העסקי, והן בסוגי וכמות המשאבים הנדרשים לעסק, בכל אחד משלבי החיים העסקיים, הן הנוכחי והן העתידי ולהיערך בהתאם. כמו גם לצפות ולהעריך מה יכולות הניהול והמשאבים שיידרשו לעסק בשלב הבא.

חשיבה נכונה והתארגנות בהתאם, מסייעים לעסק להיערך כיאות, ולשמר את עצמו כראוי לאורך זמן ולימים קשים, בדומה להתאמות שאנו מבצעים במהלך מחזור חיינו האנושיים.

עוצמה עסקית נדרשת בכל מחזור חיי העסק, והיא נבחנת בימים קשים באופן שוטף, לא בהכרח מול קטסטרופות חד פעמיות שבהם, נגרם נזק לכולם ברמה כזו או אחרת.

ימים קשים מבליטים את יכולת ההתמודדות הראויה של עסקים שהמבנה העסקי והפיננסי שלהם חזק ויציב, ועסקים שהמבנה העסקי והפיננסי שלהם חלש, ולא מדובר בהכרח בעסקים קטנים.

מול הפעילות העסקית, ישנה הפעילות הצרכנית שממומנת על ידי הלוואות ואשראי נגיש על כל צעד ושעל, ויוצרת תחושת עושר מדומה של רוב האוכלוסייה, דבר שגורם לצריכת יתר ובזבוז מצד אחד, ורדיפה אחרי מוצרי מימון נוספים קלים יחסית להשגה כגון: מוצרים בליסינג ורכישות באשראי.

כל גורם בחברה הוא צרכן של מוצרים ותוצרים, ובמקרים רבים הגורמים גם משמשים כספקים עצמאיים ישירים של המוצרים והתוצרים. חלק אחר בחברה משמש כשותף ביצירת המוצרים כעובד שכיר אצל אותם ספקי המוצרים והתוצרים.

בזמני משבר גם הצרכנים שמעבר לעובדה שהכנסתם קטנה או נעלמת, נדרשים גם להחזיר הלוואות. גם בעלי העסקים שהכנסתם קטנה או נעלמת בהעדר קונים, נדרשים להחזיר הלוואות הקשורות לעסק, ובמקביל להחזיר הלוואות על צריכה אישית. כך שרובינו בסוף נופלים לאותם בורות.

לעסקים שעובדים במזומן יש תחושה של "כסף בכיס", בהיעדר ניהול תזרים מזומנים ראוי, לא בהכרח רואים את העלויות שיצרו את ההכנסה, ואמורות להיות משולמות בעתיד.

עובדה זו מדגישה את הצורך בניהול כלכלת משפחה ובית נכונים ואחראיים.

בניהול כלכלת בית, כל אחד מאתנו הוא מעין בעל עסק, המורכב ברובו המכריע מהוצאות, כאשר ההכנסות אצל השכירים קבועות פחות או יותר.

בעסקים זעירים וקטנים שאינם חברה בע"מ, אין חובה להפרדת חשבונות בין העסק והמשפחה. לרוב מגדירם כרטיסי אשראי שונים להוצאות המשפחה ולהוצאות העסק, לעיתים גם זה לא.

לעובד עצמאי ולבעל עסק זעיר, אין הכנסה קבועה, והמשפחה ניזונה ממשיכת כספים מהעסק. ההבדל המשמעותי בין ניהול כלכלת משפחה, וניהול עסק הוא בניהול יצירת הכנסות, משמע יצירת לקוחות, ובתהליך הגבייה מלקוחות.

ההוצאות הביתיות מתחלקות בדומה לחלוקת ההוצאות בעסק. קבועות ומשתנות, ישירות ועקיפות

הוצאות ביתיות קבועות עקיפות הן כל ההוצאות המתייחסות לדירה, ארנונה, חשמל, מים, שכר דירה ,עלויות רכב, מזון בסיסי, בטוח, בריאות וכל עלות קבועה לתחזוקת ושימור הבית והדיירים בו ההוצאות הן קבועות לרוב בסכומן, ובמועד התשלום. במקביל ישנן הוצאות משתנות ישירות משמע ניתן לשייכן בוודות לגורם תועלת כלשהו כגון: רכישות , טיולים וכו. במקביל יש השקעות בחסכון או בנכסים, והחזרי הלוואות. בגדול דומה מאד לניהול עסק.

כמו בעסק גם בכלכלת בית ניתן לחשב את נקודת האיזון הנדרשת ולהשוות אותה מול ההכנסה הנדרשת בנקודה זו, ולפי הנתון המתקבל, ישלקבל החלטות לגבי אופן היכולת להגדיל הכנסות, או לקצץ בעלויות.

ניהול ראוי של כלכלת הבית וניהול ראוי של העסק הקטן או הזעיר, קשורים ומעורבבים זה בזה, ברוב העסקים בסדר גודל הזה. אמנם העסק הוא הקטר, אך מאחר ובעל העסק הוא המפרנס של משפחתו, צורכי המשפחה הגבוהים פוגעים בצורכי העסק, מימון עודפי הצריכה של המשפחה נמשך מתוך המימון השוטף של העסק והעסק נפגע. בניגוד לשכיר שחי מהתלוש כי זה מה יש. מסגרות האשראי הן פתרון עד לניצול מלא ואז עוברים להלוואות מגורמי מימון אחרים.

כל עסק וכל משק בית חייבים לדעת מה נקודת האיזון של העסק קרי היקף הנקודה אשר בה ההוצאות שווה להכנסות, אצל שכיר כלל ההוצאות חייבות להיות זהות לשכר, כל הוצאה נוספת צריכה להיות מוחלפת בהוצאה אחרת, בכדי למנוע חריגה. כאשר נוטלים הלוואת הן בעסק והן במשק הבית נקודת האיזון הנדרשת גבוהה יותר , משמע צריך הכנסה פנויה גבוהה יותר לכסות את החזר ההלוואה שהופכת למעשה להוצאה קבועה עד לפירעונה.

רכישות בכרטיסי אשראי "מרדימות", מקבלים מיד את התועלת בגין העלות ששולמה באשראי ,והעלות נמרחת על ציר זמן, ולא תמיד ערים לצורך התזרימי הגדל.

ניהול תזרים מזומנים עקבי ושיטתי הוא צורך בסיסי וקריטי בכל עסק, ובכל משק בית. ניהול תזרים מזומנים ראוי ועקבי, מאפשר תכנון פיננסי, התנהלות פיננסית, וזיהוי בעיות תזרימיות מוקדם ככל האפשר, ולהתארגן בהתאם.

גם הבנקים יעריכו יותר בעלי עסקים שמנהלים תזרים מזומנים, ויודעים את מצבם הפיננסי, עסקים כאלה לא מופתעים ולא מפתיעים את הבנק .

לסכום כל בעל עסק נדרש לקבל כל העת החלטות הקשורות בעלויות והשקעות, יש חשיבות לזהות מול כל עלות, את התועלת שתיגזר מהעלות. אין תועלת ללא עלות, מאידך התועלת חייבת להיות עדיפה מהעלות שיצרה אותה, התועלת יכולה להיות מידית או עתידית.

לכל עסק חייבת להיות מעין תכנית מגירה למקרי חירום, אשר תסייע בימים קשים, לרוב "המגירה" בנויה מחסכונות שנצברו, אך במקביל נדרשת חשיבה מהירה וגמישה, ויכולת הסתגלות מהירה למצבים משתנים, זה לא קל אבל אין ברירה אחרת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202551 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201594 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201612 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201328 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211336 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211183 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211035 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211209 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201059 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20924 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: רונית אלפסיעסקים קטנים ובינוניים02/08/191583 צפיות
האם לעבוד מהבית או לשכור משרד? לחלקנו התשובה ברורה, יש המעדיפים לעבוד מהבית ויש שעבורם הנושאר טאבו והם חייבים משרד. להלן טיפים שיסייעו לכם לבחור את המשרד האולטימטיבי עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica