חפש מאמרים:
שלום אורח
12.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם המקרים בהם יופעלו הליכים של אימוץ ילדים?

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה12/08/2010788 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהם המקרים בהם יופעלו הליכים של אימוץ ילדים?

אימוץ של ילד אשר זקוק לאימוץ –ישנם מקרים מסוימים בהם ילדים אשר אין להם בית ומסגרת נורמטיבית לגדולבה,כלפי אותו ילד יופעלו תהליכי האימוץ. בדרך זו, למעשה, מסייעים לכל אותםילדים למצוא בית חם שיאמץ אותם, תוך הענקת מסגרת משפחתית. כמו כן, בבואם שלבתי המשפט, להגיע להחלטה כלשהי בנושא של אימוץ ילדים, העיקרון שינחה אותם,הנו העיקרון של טובת הילד.

אימוץ של ילד אשר משפחתו הביולוגית מבקשת זאת –ישנם מקרים מסוימים  בהם הורים ביולוגים אשר לא מסוגלים לספק לילדיהם אתצורכיהם ולו הבסיסיים, יחליטו למסור את ילדיהם לאימוץ מתוך רצון שילדיהםיגדלו בתנאים טובים יותר. כמו כן, ישנם אף מקרים בהם ילדים ימסרו לאימוץ גםללא הסכמתם של ההורים הביולוגיים מתוך החשיבות של טובת הילד, אולם, בתיהמשפט, בבואם להגיע החלטה לפיה ילד יילקח לאימוץ גם ללא הסכמת ההוריםהביולוגים, ישקלו את מסירת הילד לאימוץ תוך הבחנה והתייחסות לנזק העלוללהיגרם כתוצאה מניתוק מסוג זה בין הורים ביולוגים לילדיהם.

הליך אימוץ של ילד למי שאינו יכול להביא ילדים לעולם – אל הליך זה פונים זוגות רבים אשר אינם יכולים להביא ילדים לעולם מסיבותכאלה ואחרות, ובשבילם ישנה האופציה לפתוח בהליך של אימוץ ילד, כמובן לאחרשיעברו בדיקות רבות בדבר כשרותם ויכולתם לגדל ילד.

התערבות המדינה בהליך של אימוץ ילדים –המדינהמעורבת בהליכים של אימוץ ילדים, תוך כדי דאגה שאותו ילד שהנו בר אימוץ,יוכל לגדול במשפחה אשר יכולה ומסוגלת לספק לו את כל אותם הצרכים והתנאיםלהם ילד זקוק.

יש אפשרות לאמץ ילדים שהינם קרובי משפחה וכןילדים שאינם קרובי משפחה. כמו כן, על פי החוק, על מנת שבני זוג יוכלו לאמץילד, הם יצטרכו, לעמוד במספר קריטריונים , בשביל שבית המשפט, שהנו הגורםהמוסמך היחידי להוציא צו לאימוץ, יאשר להם את בקשת האימוץ.

מה לגבי הסכמת ההורים הביולוגיים לאימוץ ילדיהם ?

בעיקרון נדרשת הסכמתם של ההורים הביולוגייםלאימוץ ילדיהם. אולם, יהיו מקרים בהם לא תידרש הסכמתם. זאת לדוגמא, אם לאידועה זהותם של ההורים הביולוגים, או כאשר ההורים הביולוגיים לא מכיריםבילדם, או לא כשירים לגדל את ילדם וכד'.

תוצאותיו של צו האימוץ

למעשה, צו האימוץ הנו צו המקנה להורים המאמצים אתמלוא הזכויות והחובות שיש להורים כלפי ילדיהם ושולל את החובות והזכויותהללו מההורים הביולוגיים.

כמו כן, יש מקרים מסוימים בהם באופן חריג יינתנו זכויות כלשהן כגון זכויות ביקור להורים הביולוגיים.

מה לגבי אימוץ ילדים מחו"ל ?

לפי החוק, בקשה לאימוץ ילדים מחו"ל צריכה להיותמוגשת לעמותה מוכרת הפועלת בתחום של אימוץ ילדים מחו"ל. כאשר על אותה עמותהמוטלת האחריות לבדוק את כשירותם של מגישי הבקשה לרבות מצבם הכלכלי,הסטאטוס של מגישי הבקשה ויושרם.

העמותה עורכת בדיקות ואחר כך יוצרת קשר עם הרשותהמוסמכת להליכי האימוץ מהמדינה הזרה, ובמידה ותינתן הסכמה להליך האימוץ מצדאותה רשות, או אז תתאפשר כניסתו של המועמד לאימוץ באישורו של שר הפניםכמובן, בעוד העמותה עורכת בדיקות תקופתיות מול המשפחה המאמצת, בדבר ההתאמהבין המשפחה המאמצת לילד המאומץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חטיפות ילדים הן מהדברים הקשים שניתן להיתקל בהם. כשפורץ סכסוך בין שני הורים לפעמים המטרה מקדשת את האמצעים, והדבר החשוב ביותר נשכח: טובת הילד.http://kid-kidnapping-law.com/index.php

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת kid-kidnapping-law

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה28/11/101224 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת.

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה25/10/10894 צפיות
אימוץ ילדים בין ארצי הינו תהליך מיוחד המאפשר לאזרח ישראלי (הורה יחיד או זוג) לאמץ ילד/ה ממדינה זרה.

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה21/09/10885 צפיות
אצל רובנו כמעט הרצון והצורך להיות הורים הוא עז למרבה הצער לא כולנו יכולים לממש את חלום ההורות בדרך הטבע, מסיבה כזו או אחרת, ולעיתים אין מנוס אלא לפנות לאפיקים חלופיים על מנת לחבוק ילד.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211514 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211308 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201623 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182018 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181586 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181705 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171806 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica